JAAAAA!!! En körkortshistoria

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Kraftfull skrev:
2271690 Grattis!

Cykeln jag körde på förarprovet var förresten en Honda XL 125 -81. 16 våldsamma hästar. Man fick låna G-dräkt om man ville...

Hahaha :rofl :hihi :banana

Stort grattis till dig Goiting :tummenupp, ta det lite lugnt nu i början bara :).
 

Doktor.S

Snugglar
Gick med
6 May 2006
Ort
Norrland
Hoj
Aprilia
Grattis, gläds med dom som får en uppkörningstid som inte är i slutet av augusti. Förstår inte hur VV tänker sig när man ska vänta tre månader efter teoriprovet för att få köra upp.. allt känns så.. meningslöst.
Men gläds med dig även fast det känns som att jag aldrig kommer få uppleva den där känslan just nu :4skrika
 

Freedom

Guest
Doktor.S skrev:
2272223 Grattis, gläds med dom som får en uppkörningstid som inte är i slutet av augusti. Förstår inte hur VV tänker sig när man ska vänta tre månader efter teoriprovet för att få köra upp.. allt känns så.. meningslöst.
Men gläds med dig även fast det känns som att jag aldrig kommer få uppleva den där känslan just nu :4skrika
Alla som försöker kommer att uppleva den känslan förr eller senare det kan jag garantera.
 

Doktor.S

Snugglar
Gick med
6 May 2006
Ort
Norrland
Hoj
Aprilia
Freedom skrev:
2272230 Alla som försöker kommer att uppleva den känslan förr eller senare det kan jag garantera.

Förr eller senare räcker inte, jag vill ju köra i sommar och är totalt jäkla förberedd men måste vänta.. och vänta.. och vänta.. inge valuta för pengarna här inte.
Morr!!

(Jag är lite sur och barnslig, förlåt :pannkyss )
 

Dakstone

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2006
Ort
Landskrona
Hoj
GSX 1400 K5
Nu inser man vilken tur man hade när man tog kortet 1985 för lätt MC,, sista året det gick över automatiskt till tung sen.
Kommer ihåg att jag körde totalt 8 lektioner inkl uppkörningen,,
Verkar som om det var lättare förr.
Jätte grattis till dig,bra jobbat.
Kommer ihåg första gg man körde själv,,, wow man trodde inte det var sant.
Lycka till med hojen..
 

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Ort
tokholm
Hoj
R6 -07
Goiting skrev:
2271496 Ja vart skall man börja?? :rolleyes:

Med en kebabtallrik i magen och en Gin och Tonic bredvid mig och Laphroaigen i hyllan väntandes på sin tur tänkte jag berätta lite om min dag (och det senaste året).......

Det är bara och lyfta på hatten och önska lycka till med körandet!
Själv har man 'turen' att vara lite längre, sisådär 169cm från asfalten, o troligen ett år ifrån körkortet =) Hoppas du får en skön sommar med många trevliga svängar och härliga upplevelser! :banana
 

FTW

WTF?
Gick med
2 May 2006
Ort
-
Hoj
800, blåsvart
Solskenshistoria!!

Det där med "för kort" är trams, bra att du struntade i dom :tummenupp Syrran min har oxå kort och hon är i din längd ungefär.

He he.. påminner om dom första lektionerna, varav en där man stog mitt i en korsning där trafiken fick vänta på en för att man råkat välta skolans fläsk-bmw och sedan står med båda fötterna bredvid den och lutar sig allt man orkar för att få upp skiten igen.. Allt medan läraren avslappnat tittar på :D
 

Goiting

Det är mycket man vill som man inte får.
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Hindås med Blitzen
Hoj
CBR 600f -89
Blitzen skrev:
2272247 Grattis (fast det var jag ju först med att säga.......)
Ska vi ta den där svängen snart då?

Ner och meka med dig nu så din hoj blir klar så vi kan ut och köra :7peta

Idag vaknade jag redan vid 8-snåret trots att jag inte somnade förän vid 230. Det rusar i hela kroppen och jag har lite svårt att sitta still. Jag vill ut och köra NU har inte tid med något trams som att sova ut på min lediga dag.
Solen skiner och jag skall ta hojen för att åka och bada :banana Lyxigt värre!
Lite kaffe och frukost och sen packa bikinin :hihi

Och tack alla för alla snälla ord. Och jag lovar att vara försiktig. Kan ju inte köra hoj om jag kvaddar den det första jag gör.

Lillsyrran vill åka med bakpå idag, hmm vet inte om jag vågar skjutsa ännu. Jag sa att hon får åka med på en provtur så jag får känna hur det känns. Blir det bra så är det bara för henne att hoppa upp. Hon har ju trots allt mycket bönpallvana..

Jag önskar alla en underbar dag.

Och tack igen för all respons, det känns så himla härligt att öppna min alldeles egna tråd och se att folk uppskattar det jag skrivit... mera ;) haha
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Goiting skrev:
2271568 Tack tack!
Känns inte riktigt som om det är sant ännu. Det kommer väl först när jag sätter mig på min hoj utan övn.körn.skylt och ingen som följer efter mig. :banana

Kul story, grattis till kortet, det gör även underverk för förföljesemanin man upplever utan kort :hihi
 

CARLA

Nu SMC:ad
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Möndal
Hoj
929
*over and out*[/QUOTE]

Man säger inte så...bara "Out" :mattias

Hehe..skoja bara ! GRATTIS såklart!

Antar att du ska med till Falkenberg och gasa på Onsdag ? :D


Vilken inställning av Kramérs då? Du är för kort ? Du är fö....Va menar du med det ?? Vafan...du är för kass lärare om du inte kan lära folk köra hoj!


Jaja, spill inte tid på att läsa mitt nonsen, ut och gazzzza! :tomten
MikyTheBikey
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Hmmmm, hoppas jag blir lika glad om två veckor, fick ett glatt brev hem i brevlådan igår att dom bokat en uppkörningstid åt mig.
Läraren tyckte att jag skulle köra upp, vi har kört en lektion, ca 1h, inne i sammhället och kört 1,5h manöver prov. Han tyckte väl att det gick bra så att jag ska köra upp, låter ju lovande IAF.
Blir till att övningsköra som tusan till veckan!

Grattis till kortet och ta det lugnt ute i trafiken!
 

RW

Österlens-skräck
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Gärsnäs
Hoj
TLS
Goiting skrev:
2272569Och tack igen för all respons, det känns så himla härligt att öppna min alldeles egna tråd och se att folk uppskattar det jag skrivit... mera ;) haha

Jättegrattis på dej :pannkyss
Tanten hemma kämpar också på och ska köra upp om några veckor.
 

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Ort
Långshyttan
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Doktor.S skrev:
2272223 Grattis, gläds med dom som får en uppkörningstid som inte är i slutet av augusti. Förstår inte hur VV tänker sig när man ska vänta tre månader efter teoriprovet för att få köra upp.. allt känns så.. meningslöst.
Men gläds med dig även fast det känns som att jag aldrig kommer få uppleva den där känslan just nu :4skrika
:7peta Ring o tjata varje dag på återbudstider..Det kan löna sig :tummenupp
 

Maggelito

Green mean machine drinking gasoline!
Gick med
6 Jun 2005
Ort
Partille Göteborg
Hoj
Kawazuki ZX9R
Supergrattis!

Supergrattis! De på Kul på hjul är suveräna! Jag tog mitt kort där och allt funkade kanon! Saknar dem lite... Får nog åka dit och ta en nostalgilektion. :D
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Goiting skrev:
2271496 Ja vart skall man börja?? :rolleyes:

Så nu är jag stolt ägare av ett hojkort som jag verkligen kämpat och gråtit för.Äntligen kan jag säga till alla miljoner människor på jobbet som frågar och har gjort det konstant i ett år att JAG HAR KLARAT DET!!!

Så nu skall jag åtnjuta resten av kvällen med GT och Whisky och vänta på morgondagen när jag skall ut med min egen hoj ensam för första gången :hihi .

*over and out*

Supergrattis...det är en underbar känsla :banana Ut och åååk nu :)
 

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Måste bara säga att den där skolan som sa att du var för kort och att du inte skulle klara av att a mckort.. ja den borde inte få finnas. Man har ju tillräckligt dåligt självförtroende i början av utbildningen så man behöver inte sånt.
 

BcRich

Hellre Kolfiber än GoreTex
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Västra götaland
Hoj
rsex-->Såld
Han som sa att du inte skulle klara att köra tung MC verkade ju inte ha tagit det helt ur luften, med tanke på 10 000:- och föga framgång. Detta beror naturligtvis inte på längden.

En mindre envis person hade gett upp, och då hade han ju faktisk haft delvis rätt. Bra att du hängde i, och Grattis.
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top