jaa... Sylt till mat...

Sötsaker, typ sylt, till mat...

• Antal röstningar
    0
Den enda sylten jag ätit var den jag gjorde själv på dagis en gång. 80 % socker, resten bär/vätska. Sylt funkar inte till något.. Men socker måste man ju självklart ha på pannkakor och blodpudding!

Även strössel brukar bli bra på pannkakisar. :tummenupp

Alltså vad säger ni? Ketchup på pizza? Ett sådant brott mot mänskligheten har inte begåtts sen kring 40talet. Ni kommer att brinna, det ska jag se till!

På pizza ska man ha bearnaise sås! :4skrika

Klart man käkar diverse sylter till mat.

Förresten, nån som testat ketchup på torsk nån gång ? :3freak

korvgubbe skrev:
...tycker min polare är värre som inte drar sig från att ha ketchup på pannkaka!
:3freak
Disgusting. Ketchup passar inte bra till särskilt mycket. Till korv och köttfärs funkar det ju rätt bra men annars så anser jag bara att ketchup brukar vara ett sätt att dölja dålig smak. För är det ketchup på nånting så smakar det endast ketchup.

Ketchup är det effektivaste sättet att förstöra maten på..! :mattias

Lingon ska man SJÄLVKLART ha till köttbullar, raggmunk, fläskpannkaka, och andra valfria kötträtter...!

AxlySM skrev:
Den enda sylten jag ätit var den jag gjorde själv på dagis en gång. 80 % socker, resten bär/vätska. Sylt funkar inte till något.. Men socker måste man ju självklart ha på pannkakor och blodpudding!

Även strössel brukar bli bra på pannkakisar. :tummenupp

SOCKER TILL BLODPUDDING?!?!
Du är galen. :gnissla Det ska vara lingonsylt till blodpudding!

imaster skrev:
Ketchup är det effektivaste sättet att förstöra maten på..! :mattias

Lingon ska man SJÄLVKLART ha till köttbullar, raggmunk, fläskpannkaka, och andra valfria kötträtter...!

WORD.

honkiie skrev:
Lingon är det mest överskattade bäret. Surt och äckligt är vad det är.
Jaha vad ska det vara då? Den messiga jordgubben?

UrbanTiger skrev:
Förklara pollvalens innebörd. Förstår inte.

Ja ja vill ha sylt och är född i svergie.

Nej jag vill inte ha sylt och är född i svergie.

Ja jag vill ha sylt och är inte född i svergie.

Nej jag vill inte ha sylt och jag är inte född i svergie.

prulle skrev:
Jaha vad ska det vara då? Den messiga jordgubben?
Till mitt kött så vill jag inte ha nå jävla bär, där ska det vara sås av olika sorter. Till plättar och sånt så ska det vara drottnings eller hallon. :fakta

Edit: eller hjortron

honkiie skrev:
Till mitt kött så vill jag inte ha nå jävla bär, där ska det vara sås av olika sorter. Till plättar och sånt så ska det vara drottnings eller hallon. :fakta

Edit: eller hjortron

Till kött ska det vara sås och potatis och ibland lingon sylt. till pankakor ska de va hallon eller blåbär. :)

UrbanTiger skrev:
Förklara pollvalens innebörd. Förstår inte.

Jag vill se vilka som tycker om att äta sylt till maten, och om de som röstar är svenskar eller utlänningar(eller vad du nu vill kalla dem;)

Sen är det ju en helt annan fråga om vem som klassas som svensk... man behöver juh inte vara född i Sverge för att känna sig Svensk... det är mkt individiellt och upp till var och en...

Men just när det handlar om sylt i maten så känner jag ingen som inte är Svensk av svenska föräldrar... som gillar det...

Det känns bara fel... hehe

sirSmokealot skrev:
Sen är det ju en helt annan fråga om vem som klassas som svensk... man behöver juh inte vara född i Sverge för att känna sig Svensk... det är mkt individiellt och upp till var och en...
Tyst nu innan ah17 kommer och börjar förklara :fatta!

Back