Ja, svenska rappare *är* äkta....

• Thread starter Thread starter Coola Ola
  • Start date Start date
va fan... dra upp byxorna och skaffa ett liv!!!!!!! :3freak

Tycker det hela ser ut som ett segdraget föredrag om bara 1 sorts rap stil. Vi kan ta en känd svensk hiphop grupp som alla inom hiphop bör känna till, Looptroop.. jag hör inte dem rappa om hur de är hardcore gangsta shit pimps.. de har andra budskap, och är duktigt omtyckta och har gjort många låtar tillsammans med andra stora h4RDc0R3 niGGAZ FR0m DA GhETt0... fast jag är inget stort fan av svensk hiphop, stockholms rap = usch, göteborgs rap = usch. Skåne rap har bättre klang. .. bara min åsikt...

Är inget rapfan direkt, så jag kan bara hålla med. Tycker hela konceptet är töntigt så förslår.

Eller så är det bara nåt jag inte förstår mig på. Prata ut sin aggression till nån kopierad musikslinga som går om och om i bakgrunden... :va

cbr_micke skrev:
Tycker det hela ser ut som ett segdraget föredrag om bara 1 sorts rap stil. Vi kan ta en känd svensk hiphop grupp som alla inom hiphop bör känna till, Looptroop.. jag hör inte dem rappa om hur de är hardcore gangsta shit pimps.. de har andra budskap, och är duktigt omtyckta och har gjort många låtar tillsammans med andra stora h4RDc0R3 niGGAZ FR0m DA GhETt0... fast jag är inget stort fan av svensk hiphop, stockholms rap = usch, göteborgs rap = usch. Skåne rap har bättre klang. .. bara min åsikt...

Visst, man får väl se det som en satir på Petter & Co men den är ju klart träffande. Finns enl. mig tre bra hip-hop"akter" i sverige o det är Latin Kings, Timbuktu o MBMA (de sistnämnda är väl kanske inte allmänt ansedde som Sveriges klarast lysande stjärnor på hip-hophimlen men jag tycker de rockar fett =)

Coola Ola skrev:
Visst, man får väl se det som en satir på Petter & Co men den är ju klart träffande. Finns enl. mig tre bra hip-hop"akter" i sverige o det är Latin Kings, Timbuktu o MBMA (de sistnämnda är väl kanske inte allmänt ansedde som Sveriges klarast lysande stjärnor på hip-hophimlen men jag tycker de rockar fett =)

riktigt rolig och träffande satir! :rofl
Läste en intervju med Dogge från Latin Kings - han sa att de forfarande kunde sälja skivor bara för att alla andra svenska band var så jävla kassa!
Looptroop, MBMA, PST/Q... sen finns det inte så mycket mer att hänga i granen...

Coola Ola skrev:
Finns enl. mig tre bra hip-hop"akter" i sverige o det är Latin Kings, Timbuktu o MBMA

Brrr Latin K är ju ungefär som en komedi fast på musikaliskt?? vis. Adam Sandler gör bättre texter. Timbuktu håller jag med om, roliga texter. Loop Troop har en del vettigt att säga & inget larvigt gangsta tugg, sist men absolut bäst är Promoe, visserligen en medlem ur Loop Troop, men har gjort 2 soloskivor som är otroligt bra. MBMA nej du!

Last edited:
Jag är efterbliven och tycker om att bygga på klychan. Pengar och snygga tjejer vill jag ha. Precis som mina älsklingsrappare i usa. Dom som lever drömmen, med slum, dålig sjukvård och enormt mycket våld. Sicken värld vi lever i :kocko

Last edited:
coolh skrev:
Jag är efterbliven och tycker om att bygga på klychan. Pengar och snygga tjejer vill jag ha. Precis som mina älsklingsrappare i usa. Dom som lever drömmen, med slum, dålig sjukvård och enormt mycket våld. Sicken värld vi lever i :kocko

Men själv bor du i ett villaområde i Åkersberga? :tungan

Är det bara jag som tycker att även "genuina" gansters från USA är patetiskt drägg de med?

Svensk rap har bara funnits i en bra tappning och det var Just-D. Där kan man snacka om bra och roliga texter med glimten i ögat.

Precis som Dogge säger själv så suger han fett som rappare och deras låtar är så patetiska att man skäms när skiten spelas.

Skånsk rap kan få vem som helst att be om nåd, låter så fruktansvärt illa.

Håller dock med skaparen av den första länkens sajt om att en svensk rappare skulle få duktigt med stryk av en amerikans dito. Tror inte folk slaggar i badkaren i Alby som en del gör i down town LA för att slippa få en kul i sig under natten.....

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT