Ja jag vet

Status
Ej öppen för fler svar.

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
jag lovade att hålla mig i skinnet och inte rapportera olyckorna...

Men nu är det faktiskt 29 olyckor som inte är rapporterade i andra trådar
Många är rapporterde i "stadstrådar" men inte i Mc-relaterade Diskussioner
så...
ska jag rappoprtera de 29 eller har jag dammsugit nätet och är pervers, manisk och hycklar bara för att jag vill att ni ska veta vad som händer på vägarna :va
 
Last edited:

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Kan du inte skapa en tråd per datum då som du stoppar alla olyckorna i?

Då får vi bort olyckstråden men får ändå ut informationen på ett bra sätt.

Typ "Olyckor 26 Juli -08"
 

Koorider

I ride alone, thats keep me alive :)
Gick med
1 Jun 2008
Ort
göteborg
Hoj
-09, Hyosung, GT650R
rapportera:tummenupp

varför frågar du ens?
trodde Sverige, hade lagar som tryck-/ och yttrandefrihet.:huvet
 

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
XT660R - 11
Självklart skall du göra 29 nya trådar! obs ironi

Du får väll helt enkelt vänta tills tråden är öppen, eller ge fan i att posta!
 

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Luleå/Oslo
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Ser ingen mening med att inte samla det i samma tråd när det inte finns något speciellt diskussionsunderlag utan bara "jaha, vad tråkigt".

Att starta en tråd i sin egna forumdel, eller om det är någon bekant är ju däremot en annan sak. Idén om att du har datum på dina trådar var ju inte så tokig, men skulle det inte räcka med "Olyckor Juni" "Olyckor Juli" osv isåfall?

Än en gång så är det jättebra att du rapporterar om dessa olyckor, men då det sker hela tiden kan vi väl samla det i en "olyckstråd". Känner ni att rapporterna om olyckor drunknar i annat bs kan man väl sätta som regel att där postas bara bekräftade olycksfall och inget annat.
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Rapportera olyckorna så får de riktiga knäppisarna som inte kan låta bli att läsa sådant de inte vill läsa skriftledes erkänna att de inte kan låta bli att läsa:tummenupp

De som har sjuka störningar är de som vägrar acceptera en tråd som majoriteten av forummedlemarna vill ha.

Personligen bryr jag mig inte ett dugg om vilka anledningar du har för att lägga ner den tid du gör för att rapportera om MC-olyckor men jag uppskattar det då jag snabbt kan se om det inträffat något i mitt närområde samtidigt som jag tror att kännedom om att det faktiskt sker så pass många olyckor troligen ökar medvetandet om att olyckor sker och att man själv kan drabbas.
 

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
XT660R - 11
Ser ingen mening med att inte samla det i samma tråd när det inte finns något speciellt diskussionsunderlag utan bara "jaha, vad tråkigt".

Att starta en tråd i sin egna forumdel, eller om det är någon bekant är ju däremot en annan sak. Idén om att du har datum på dina trådar var ju inte så tokig, men skulle det inte räcka med "Olyckor Juni" "Olyckor Juli" osv isåfall?

Än en gång så är det jättebra att du rapporterar om dessa olyckor, men då det sker hela tiden kan vi väl samla det i en "olyckstråd". Känner ni att rapporterna om olyckor drunknar i annat bs kan man väl sätta som regel att där postas bara bekräftade olycksfall och inget annat.

Håller med... som ni kanske förstår.

Tycker du gör ett bra jobb med rapporteringen "morsan", så det är inte dig jag har nått emot. Däremot alla som tjafsar i den riktiga tråden...

Har iaf rapporterat denna tråd till mod, så kanske dom tar tag i saken och styr upp det hela. :tummenupp
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
rapportera:tummenupp

varför frågar du ens?
trodde Sverige, hade lagar som tryck-/ och yttrandefrihet.:huvet
Jo fast nu är det ju sporthoj.com som publicerar, och det bolaget bestämmer ju givetvis vad de vill publicera och inte.

Personligen förstår jag inte nyttan av att rapportera, de allra flesta vet hur många som dör om året och de allra flesta känner till de vanligaste olyckorna. Den sista minoriteten kommer aldrig kunna ta till sig informationen iaf...

Jag är mer inne på att rapportera farliga vägar etc. Det skulle vara mer nyttigt!
 

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Luleå/Oslo
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Rapportera olyckorna så får de riktiga knäppisarna som inte kan låta bli att läsa sådant de inte vill läsa skriftledes erkänna att de inte kan låta bli att läsa:tummenupp

De som har sjuka störningar är de som vägrar acceptera en tråd som majoriteten av forummedlemarna vill ha.

Personligen bryr jag mig inte ett dugg om vilka anledningar du har för att lägga ner den tid du gör för att rapportera om MC-olyckor men jag uppskattar det då jag snabbt kan se om det inträffat något i mitt närområde samtidigt som jag tror att kännedom om att det faktiskt sker så pass många olyckor troligen ökar medvetandet om att olyckor sker och att man själv kan drabbas.

Skulle du, och vi inte kunna se detta ännu enklare genom att veta villken tråd vi ska kolla i? Nu hamnar det ju mitt bland massa andra trådar, med kanske olika rubriker från gång till gång så det kan bli svårt att se. Har man en tråd där det samlas vet man ju var man ska kolla, så kan du glida in där varannan kväll eller hur ofta du nu vill läsa om olyckor och se om det hänt något. Du vet då alltid att det är där det står om det hänt något.
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89

Eftersom ingen säger vad som gäller så skulle jag starta en ny tråd,,,,,,,,, och sen kan de som tycker det är stötande bry sig fan i att läsa och kommentera......

Det borde bannas mer på puckon som inte kan hålla käft,,,:mad:

Var fan vill vissa komma med sitt skitsnacka:mad:
 

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Luleå/Oslo
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Tycker saker som WEST säger inte har någon betydelse.
Ingen snackar väl skit eller något sådant nu, och framförallt inte om morsan.

Hon gör rätt i att posta nya trådar då det inte finns något annat alternativ, förstår dock inte varför olyckstråden stängdes.

Så här sa Swedie i olyckstråden:

"Varför tråden startats?
Denna tråd är ej till för annat än rapportering om mc-relaterade olyckor runtomlandet som en service ut mot medlemmarna för att veta om det kan ha hänt något med någon man känner.

Med anledning av den mycket uppskattade förra olyckstråden, är det tänkt att denna tråd för 2008 ska ersätta den.

På inget sätt är tråden till för att gotta sig i olyckor. Tråden skapas tidigt på året för att se till att alla vet om att den finns. På så sätt undviker vi dubletter av samma olycka över hela forumet Allt på ett ställe blir bättre.
"

Som det står, mycket uppskattad. Allt på ett ställe blir bättre.
Anledningen han gav när han låste tycker jag lät konstig:

"Jag stänger tråden idag, för att se vad bi-effekten blir och se om SH blir bättre genom att det startas nya trådar för varje olycka, istället för att olycksinformation är samlat i en tråd.

I övrigt, flera medlemmar visar grava problem i sitt beteende mot andra människor. Tänk efter före ni skriver något, ni är inte ensamma i världen.
"

Stänga tråden för att se vad bi-effekterna blir? Så smart...
Det som krävs är hårdare moderering, alternativt fler som gör det.

Finns väl även en poll här om jag inte minns fel, där dom flesta ville ha kvar tråden. Jag tror inte majoriteten talade, utan snarare dom som skrek högst.
 

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Böhmerland 600
Sålänge olyckstråden kan rädda ett liv så är det värt det!
Morsans "maniska" inlägg är inte för att få henne och alla knäppskallar att gotta sig, snarare att få oss att få oss en tankeställare. Visst kan det se konstigt ut att en och samma medlem postar frekvent om olyckor. Det kanske finns en bra anledning till det? Håll allt i en och samma tråd och låt den tråden bli en påminnelse för den som tar åt sig!:)
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag tycker vi borde äta mer chips och dricka mer öl och umgås mer. Sen kan de som vill läsa om olyckorna och de som inte vill låta bli. Jag låter gärna bli, har fått min beskärda del.

För mig spelar det ingen roll om det startas 70 trådar om dagen om olyckor eller om allt samlas i en enda tråd men det får gärna vara tydliga rubriker (precis som på alla andra trådar :3freak).
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Lägg upp olyckstråden och sen lägger ni in era egna historier med bilder.
Vem orkar läsa om en olycka som journalist Inga Andersson har skrivet när hon inte vet något.,
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Saknar olyckstråden.
Har många bekanta runt om i landet.
Tycker det var ett bra sätt att få information - Kanske var någon man träffat?
Även viktigt att belysa hur vanligt det är med olyckor och orsakerna.
Problemen försvinner inte för att man blundar.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top