Ja jag vet

Status
Ej öppen för fler svar.
Det du borde göra, morsan är att starta en tråd för varje olycka. I trådens vara lr icke vara diskution så har ju valet varit mellan en tråd för alla eller ny tråd för varje. Jag som sagt har tyckt det vart skönt att slippa se massa trådar om olyckor men är less på tjafset kring tråden. en tråd om varje skulle kanske göra den här processen snabbare?

Saknar olyckstråden.
Har många bekanta runt om i landet.
Tycker det var ett bra sätt att få information - Kanske var någon man träffat?
Även viktigt att belysa hur vanligt det är med olyckor och orsakerna.
Problemen försvinner inte för att man blundar.

Nä, och inte försvinner det för att man tittar på o gottar sig heller:huvet

Tala om för mig vad den fyller för funktion.:confused:

Spelar det någon roll? :confused:
Måste alla trådar fylla någon särskild funktion? Står det så i reglerna? :va :confused: I så fall kan vi ju skrota hela OT-forumet för där kryllar det ju av trådar som inte fyller någon funktion alls.
Kanske ska lägga olyckstråden där då? Skulle det kännas bättre? Igen, man väljer ju själv det man vill läsa. Känns något jobbigt, läs inte och ignorera tråden.

morsan: klart att du ska rapportera. Vore så synd om gaphalsarna på forumet ska få styra innehållet. Stå på dig du gör ett bra jobb.

Om du vill skriva om olyckor morsan, så gör du det.
Den som vill skriva om hur frekCt han drog snuten gör det.
De som vill skriva om olika slipon och dess egenskaper gör så.

Sen kan alla cruisa fritt bland alla trådar och välja att läsa de som intresserar en, och skippa resten.

De som inte klarar av att diskutera sak hellre än person, rekommendrar jag att söka rätt på ett diskussionsforum för amatörpsykologer, eller ta skitsnacket med polarna på nästa samåkning/lunchrast istället.

Hur länge ska dessa fruktlösa diskussioner få fortgå egentligen?

Sålänge olyckstråden kan rädda ett liv så är det värt det!
Morsans "maniska" inlägg är inte för att få henne och alla knäppskallar att gotta sig, snarare att få oss att få oss en tankeställare. Visst kan det se konstigt ut att en och samma medlem postar frekvent om olyckor. Det kanske finns en bra anledning till det? Håll allt i en och samma tråd och låt den tråden bli en påminnelse för den som tar åt sig!:)

Hur tusan kan detta rapporterande rädda liv, så mycket som skrammlar in i detta ämne så har Tingvalls nollvision hamnat på plus vi det här laget, men vad jag vet så dör folk än...

Hur tusan kan detta rapporterande rädda liv, så mycket som skrammlar in i detta ämne så har Tingvalls nollvision hamnat på plus vi det här laget, men vad jag vet så dör folk än...

Kan rapporteringen av OLYCKOR bara få EN av oss att tänka till FÖRE och
slippa råka ut för en OLYCKA så har den fyllt en MYCKET större funktion
än alla meningslösa sagotrådar om
- hur "...jag drog snuten"..........
- dagens "bästa på bulten"....med film..!
- "orättvist att jag blev av med körkortet...."

KentW

Är några av dem av en typ, och med tillräckligt med information i rapporteringen, för att vi här på SH skall kunna lära oss något av dem och diskutera det inträffade med någon sorts behållning?

Har några av dem relevans för medlemmarna på SH av annan anledning?

Skapa i så fall trådar för dessa olyckor, och strunta i resten.

Kan rapporteringen av OLYCKOR bara få EN av oss att tänka till FÖRE och
slippa råka ut för en OLYCKA så har den fyllt en MYCKET större funktion
än alla meningslösa sagotrådar om
- hur "...jag drog snuten"..........
- dagens "bästa på bulten"....med film..!
- "orättvist att jag blev av med körkortet...."

KentW

Grejen är att det inte gör det, det är bara snaskens åt alla hyenor, kunskap insikt o erfarenhet funkar o det kommer bara med åren. :tummenupp

Grejen är att det inte gör det, det är bara snaskens åt alla hyenor, kunskap insikt o erfarenhet funkar o det kommer bara med åren. :tummenupp
Och det här vet du med säkerhet pga?

Jag kan ju göra en jämförelse med mina föräldrar och cigarettrökning eftersom båda rökte förr:
Farsan kommer aldrig att sluta röka oavsett hur stora varningstexter det är på askarna, inte bet en härtinfarkt något nämnvärt på det heller, och all eventuell ny information eller inlägg i debatten om hur farligt det är osv. rinner av honom som vatten på en gås.
Varför?
Tja, han vill helt enkelt inte sluta, trots att han vet vilka risker det innebär.

Morsan såg av nyfikenhet ett program på teve om skadorna av rökningen i början på 70-talet, hon har inte rört en cigarett sedan dess.

Farsan kommer aldrig att sluta röka oavsett hur stora varningstexter det är på askarna, inte bet en härtinfarkt något nämnvärt på det heller, och all eventuell ny information eller inlägg i debatten om hur farligt det är osv. rinner av honom som vatten på en gås.
Varför?
Tja, han vill helt enkelt inte sluta, trots att han vet vilka risker det innebär.

Morsan såg av nyfikenhet ett program på teve om skadorna av rökningen i början på 70-talet, hon har inte rört en cigarett sedan dess.

Den slutsatsen jag drar av detta är att "morsor" är smartare än "farsor".

Go morsan!

Och vilka menar du är "hyenor".....?

Dom som läser om olyckor och tar till sig, förändrar sitt beteende och överlever........

P.S

Glömde en sak i mitt inlägg......

- GR-filmer för "wannabees".....

Hur tror du dom påverkar en "testostronstinn" 20-åring med en 150hkr hoj
mellan benen....?

D.S

Och det här vet du med säkerhet pga?

Jag kan ju göra en jämförelse med mina föräldrar och cigarettrökning eftersom båda rökte förr:
Varför?

Grejen med rökningen är att där har du en destruktiv handling så fort du röker, hojåkningen i sig är är helt ofarlig men det finns en risk som inte behöver drabba mig tänker alla yngel.
EDIT: du kan åka hoj en miljon år utan att ta skada, det kan du inte med rökat. alltså är det lättare att ta till sig.:tummenupp

Man kan säga såhär åxå...så länge folk sitter på sh å tjatar om allt möjligt så KÖRs det inte hoj...det räddar kanske åxå liv...ödet har knepiga vägar, tro mig. :)

Du sitter här 10 sekunder extra för att du irriterar dig på något, svarar , sen drar du ut på en hojsväng....10 sekunder innan i korsningen så smäller det mellan en bil och en annan hoj...det kunde ha varit DU...:näsblod

Last edited:
Kan rapporteringen av OLYCKOR bara få EN av oss att tänka till FÖRE och slippa råka ut för en OLYCKA ...

Jag är helt med på att tråden kan få finnas, och att vissa upplever att den har en funktion.

Men detta argument är faktiskt lite tveksamt. Jag hör det gång på gång, att "om vi kan rädda ett liv så är det värt det". Ja, det kanske det är. Men gör tråden det? Finns det några hårda fakta?

Bara tänk om, rent hypotetiskt, att den skrämmer x antal forumbesökare så mycket att de slutar åka hoj. Kanske sparar vi ett liv ibland dem då, det kan man inte så noga veta... men var det värt det då?

Bara en rent hypotetisk fråga... flame on!

Sedan är det just den här sortens argument som förs fram när vi blir allt mer övervakade i samhället... kan vi rädda ett enda liv så är vilka medel som helst tillåtna... ändamålen helgar medlen, som spanska inkvisitationen uttryckte det... trygghetsnojan börjar gå överstyr... jaja, det hör inte hit kanske...

Last edited:
Man kan säga såhär åxå...så länge folk sitter på sh å tjatar om allt möjligt så KÖRs det inte hoj...det räddar kanske åxå liv...ödet har knepiga vägar, tro mig. :)

Du sitter här 10 sekunder extra för att du irriterar dig på något, svarar , sen drar du ut på en hojsväng....10 sekunder innan i korsningen så smäller det mellan en bil och en annan hoj...det kunde ha varit DU...:näsblod

Nu börjar det bli djupt, vilket organ har du donerat??:)

Bara tänk om, rent hypotetiskt, att den skrämmer x antal forumbesökare så mycket att de slutar åka hoj. Kanske sparar vi ett liv ibland dem då, det kan man inte så noga veta... men var det värt det då?

Ja. Såna räddharar vill inte jag möta i trafiken iaf. De borde omedelbart fråntas sitt körkort.

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage