J*vla Psyko

Vilket sannolikt beror på att någon supermotard kört sin gräsklippare utan ljuddämpare förbi vederbörande bilist på en decimeters avstånd med en hastighetsskillnad på 60 km/h i en annan kö.

Som sagt, motorcyklister gräver sin egen grav på ett utmärkt sätt.

Där satte du kanske huvudet på spiken!
Den enda gång jag kan minnas att jag härsknat till själv var i somras när jag satt med bilen i bilkö och rutan nervevad för att få in lite "frisk" luft. Jag ser en hoj komma i backspegeln till vänster om mig. En motard av något slag. När hojen är jämsides med mig så blippar föraren lite försiktigt på gasen och hela min skalle går i bitar! Det kändes som om någon skjutit skarpt nära örat. Så trots att jag hade sett den komma var jag inte beredd på det ötäcka snärtiga ljudet från en fet stånka i princip helt utan dämpning.

Det blev en kortare ramsa :mad:

jepp idioter. man blir ju forbannad nar nagon dumjavel pa motorcykel faktiskt STALLER sig i ko'n, och gor ko'n langre.

ja varför ska man stå där och vara ivägen och göra kön ÄNNU längre för bilarna, samma när jag parkerar, sällan jag tar en upp plats på gatan där en bil kan parkera då jag vet hur svårt det är att hitta parkering ibland med bil, hellre ställer jag mig på trottoaren eller i cykelställetså får väl lapplisan försöka räkna ut varför jag står där .

Vilket sannolikt beror på att någon supermotard kört sin gräsklippare utan ljuddämpare förbi vederbörande bilist på en decimeters avstånd med en hastighetsskillnad på 60 km/h i en annan kö.

inte blir jag sur på alla hundägare och ger mig på dem för att någon annan hundägare haft mindre omdöme och inte kopplat hunden etc.

Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: eha
Jag skulle vilja se det stycket i lagboken där det står att motorcyklar får (och ska) köra om stillastående köer vid trafikljus "för att dom är snabbare iväg"

Det känns som ett löjligt påstående konstruerat av en motorcyklist.

Det kanske är lagligt, men det är fullt lagligt att köra 25km/h på 70 väg också, men sånt får man (ska man) bli förbannad på och tillrättavisa genom att sparka av backspeglar, slå i taket, ketting osv... om man är motorcyklist...

Blir folk förbannade på ett betende så är det inte accepterat och bör undvikas.

Blir motorcyklister irriterade över att bilar spolar rutan när motorcyklisterna ligger bakom så är det ju bra om bilförarna undviker det.

Blir bilförare irriterade på motorcyklister som klämmer sig förbi stillastående köer så kan ju motorcyklisterna undvika det.

Ömsesidig hänsyn, någon?

Jag skulle vilja se det stycket i lagboken där det står att motorcyklar får (och ska) köra om stillastående köer vid trafikljus "för att dom är snabbare iväg"

Det kanske är lagligt, men det är fullt lagligt att köra 25km/h på 70 väg också, men sånt får man (ska man) bli förbannad på och tillrättavisa genom att sparka av backspeglar, slå i taket, ketting osv... om man är motorcyklist...

Blir motorcyklister irriterade över att bilar spolar rutan när motorcyklisterna ligger bakom så är det ju bra om bilförarna undviker det.

Blir bilförare irriterade på motorcyklister som klämmer sig förbi stillastående köer så kan ju motorcyklisterna undvika det.

Ömsesidig hänsyn, någon?

Nu är det ju lika straffbart att köra för långsamt som för fort om jag inte minns fel (iaf utan en bra anledning, som halka eller LGF), men resten lät bra. ;)

den tabben har man gjort.. fick syn på några brudar i en cab i stan och gasa på för att komma ikap och motorbromsa ner brevid dem, tydligen va ljudet av en baktändande stånka inte imponerande om man ska dömma deras av miner :)

Ömsesidig hänsyn, någon?

Även om jag håller med dig fullständigt om andemeningen i ditt inlägg, dvs ömsesidig hänsyn, så har jag för mig att man faktiskt FÅR passera köer som motorcyklist, så länge det är frågan om en stillastående kö, och man själv rör sig långsamt. Antingen så är det en polisman som har förklarat det för mig, eller så har jag läst det på SH, så jag vågar inte svära på riktigtheten, men det lär, som du säger, hur som knappast ha något att göra med att man "fort iväg"...

Nu är det ju lika straffbart att köra för långsamt som för fort om jag inte minns fel (iaf utan en bra anledning, som halka eller LGF), men resten lät bra. ;)

Det är väl bara på motorväg som det finns en undre hastighetsgräns? Annars skulle ju cyklister och mopeder få pressa på duktigt på 70-vägarna där de ju generellt (eller alltid?) är tillåtna.

Även om jag håller med dig fullständigt om andemeningen i ditt inlägg, dvs ömsesidig hänsyn, så har jag för mig att man faktiskt FÅR passera köer som motorcyklist, så länge det är frågan om en stillastående kö, och man själv rör sig långsamt. Antingen så är det en polisman som har förklarat det för mig, eller så har jag läst det på SH, så jag vågar inte svära på riktigtheten, men det lär, som du säger, hur som knappast ha något att göra med att man "fort iväg"...

Tror det var uppe som fråga i Polisen svarar i en allt om mc tidning i sommras. Hur som får man på Mc passara emellan i en stillastående kö, så länge man kör långsamt, hänsynsfullt, inte utgör någon större fara för bilarna (ex. hyfsad marginal mellan dig och bilarna) :)

Ömsesidig hänsyn, någon?

En bitter person som inte ens skulle kunna cykla fast han hade stödhjul,tjänar bra,är dum i huvudet och har en diktatorsfru och en diktators chef kan reagera omoget aggresivt mot en mc kille som kör förbi i en kö.

Han är tuktad* hela sitt liv och måste leka snut fast han har tre hj:Därnceller - d3et är hans enda chans - där har ni typ exemplet för en sådan här angripare:rofl

Har studerat sånt här mycket noga i ytterst aggresiv miljö:D

Hur kul som helst.

För övrigt , poliser som ser en mc i bilkö tror automatiskt att det är en efterbliven om det för övrigt går att smita förbi snyggt.

Men det skall det gå snyggt och ingen bananrepublik trafik

Edit : Typisk roadrage angripare:D

*Morsan förbjöd han allt,frugan förbjöd han allt - dom träffades när dom var 16 - han vill vara rebell och ge igen - tråkigt att som efterbliven tuktad flane med familj sitta inne sen för en simpel skitsak som att föröka spöa upp en annan människa som kör upp bagageluckan i arslet på han:yoparty

Last edited:
Var då så här:hihi

http://www.liveleak.com/view?i=611_1317049590

Har nog aldrig råkat ut för såna men generellt är det bittra loosers som kanske åker på stryk av kärringen som försöker ta ut sin aggresivitet på andra.

Eller en gång fick ja en sån jävla , ja gav han fingret och flina genom rutan:D han kom inte ut utan satt spak som ett lamm o vänta på kjettingen:D

Förstår inte det kan komma extra folk och börja slå den stackars MC-killen som inte ens slog första slaget. Känns som han slåss som ensam mot alla bilister haha.

Det finns ingen lag som säger att man får göra det,
men inte heller en lag som säger att det är förbjudet.

Lite som med morotspaj, det finns ingen lag som säger att du får äta morotspaj på söndagar mellan 9-12, men det är helt okej enligt lagen att göra det ändå :)

Det finns ingen lag som säger att man får göra det,
men inte heller en lag som säger att det är förbjudet.

Lite som med morotspaj, det finns ingen lag som säger att du får äta morotspaj på söndagar mellan 9-12, men det är helt okej enligt lagen att göra det ändå :)

Dåså, då är det helt okej att tömma en 4 liters spolarvätskedunk varje gång man har en motorcykel bakom sig också?

För det finns ingen lag...

Sunt förnuft, ömsesidig hänsyn...

Dåså, då är det helt okej att tömma en 4 liters spolarvätskedunk varje gång man har en motorcykel bakom sig också?

Finns ingen lag om sunt förnuft ;)

Orsakar du en olycka pga att du inte visat hänsyn så är det ju givetvis en annan sak, men det mesta är ju redan reglerat.

Du får inte köra om på högersidan, du får inte korsa heldraget, etc

Så man får alltså köra förbi köer mellan bilarna? Svårt att hitta info om detta...

Så man får alltså köra förbi köer mellan bilarna? Svårt att hitta info om detta...

Det är regeln om att om det får plats fler fordon i bredd i en fil (på säkert vis) så får man passera.
Likaväl som det finns en regel om att grundplacering på vägen är till höger men just den regeln verkar ingen ha läst och förstått, allt enligt en körskolelärare som jag frågade.

Nu skjuter du över mål... Sunt förnuft och ömsesidig hänsyn finns inte och/eller brukas sällan av folk födda efter sent 70-talet. Så det blir direkt fel att hänvisa till det i de flesta fall.

Som alltid rolig läsning när det ska spekuleras till höger och vänster vad som står i lagar och förordningar, hur detta ska tolkas osv.

Det finns alla möjliga och omöjliga sätt att komma åt folk som beter sig som idioter - oavsett om de kör bil, motorcykel, gräsklippare eller grannens fru i röven - på vägen, inte minst straffrättsligt. För att avsluta diskussionen om huruvida det är juridiskt ok att blockera vägen för en motorcyklist som gör en godkänd passering, nej, det är det inte. Det framgår av Trafikförordningen 2 kap 1 § 2 st; "En trafikant skall uppträda så att han eller hon inte i onödan hindrar eller stör annan trafik.".

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard