J***a idioter försökte sno hojjen..

Elake

nöjd
Gick med
21 Dec 2007
Hoj
Honda CB1000R-09 Grön
Har precis ställt in hojjen för vinterförvaring i min svärmors garage.
I måndags natt bröt någon upp låset på garaget och tog sig in. Förmodligen snorungar eller pundare med tanke på deras brist på intelligens...
I garaget (ett dubbelgarage) stod en gammal Golf, två motorcyklar (min CBF1000 och en glidare), massa bildäck och annat.
De slog först in bakrutan på bilen för att öppna dörrlåset, det var centrallås så det gick såklart inte... Då slog de in framrutan för att ta sig in och stjäla stereon. De lyckades inte få loss stereon (hur man nu kan misslyckas med det?) som kanske var värd 500:- max. Sedan försökte de bryta upp väskorna på glidaren för att se om där fanns något. Efter detta tog de en verktygslåda, ett par sunkiga skinnhandskar som låg på glidaren och ett par billiga solglasögon. Hjälmen till glidaren låg på golvet så de har väl tappat den eller vält ner den :( Sedan har de gått på min hoj och försökt bryta upp tändningslåset med en skruvmejsel! Lycka till säger jag... jag hade även ABUS skivlås på hjulen. Slutsumma för mig blir att det måste bytas ut 5! lås på motorcyklen eftersom samma nyckel används till alla (två väskor, tändning, sadel och tanklås). 2000:- i självrisk för några idioters skull :mad:
Hade de haft en chans att få med sig hojjen hade jag kunnat acceptera det men när det inte fanns en chans i världen att de skulle få med sig den då blir man sjukt förbannad :mad:

Det är snart dags att införa fri jakt på inbrottstjuvar och allt annat pack som frodas i samhället!

Ledsamt att höra, men en lite tröst är ju att det kunde vara långt värre.

surt.....

lika surt var gång....

Klockrent exempel på vad som försegår i dessa misslyckade människors huvud - en ren desperation. Det skedde i malmö antar jag? Trist vilket som.

Det hände i Hörby.

Polisen... Ja de åkte inte ens dit för att säkra spår :mad:
Det retar mig som fan för det finns max en handfull personer i kommunen som är kapabla till ett så klantigt inbrott. Hade polisen åkt hem till de olika personerna och gjort en husransakan dagen efter så hade de med all sannolikhet åkt fast..

Last edited:
Det hände i Hörby.

Polisen... Ja de åkte inte ens dit för att säkra spår :mad:
Det retar mig som fan för det finns max en handfull personer i kommunen som är kapabla till ett så klantigt inbrott. Hade polisen åkt hem till de olika personerna och gjort en husransakan dagen efter så hade de med all sannolikhet åkt fast..

Jävla idioter:mad: lider med dig:krama

Visst är det jävligt surt när puckon är på ens saken, men jag tror inte att du hade varit gladare om du hade blivit av med hojarna. Då blir man ju arg, riktigt jävla asförbannad.
Eftersom dom inte hittade nåt kul lär dom inte komma tillbaka heller.

Du ser, bara bra saker ;)

Vad är totala kostnaden för att få ordning på det förstörda vid inbrottet tro?

Man kan ibland tycka att det är bättre att dom ringer på och ber om en hundring så man slipper allt skit.

Punktmarkera fortkörare ja! :D

Tänkte lägga en lapp på hojen vid tändningslåset och skriva en rad.
OBS startspärr samt skivbromslås & kätting.
Sen får man väl hoppas dom är läskunniga :rolleyes:

borde vara som i USA att man får skjuta dom som inte har tillträde på ens mark

borde vara som i USA att man får skjuta dom som inte har tillträde på ens mark

nej:rolleyes:

jo säger du --> du stiger av hojen och knallar ner längs vägen till grannens skog för att pissa och blir skjuten, nu inser du kanske att det inte var någon vidare bra :glömdet

Arabländerna & Afrikanska länder har en del poänger i sina straffskalor...hugga av händerna på tjuvar är faktiskt väldigt effektivt! jag mailar Reinfeldt på en gång!

Så nu är det polisens fel helt plötsligt?? :huvet

De är så jävla upptagna med sin älskade nollvision att de helt frångått att försvara allmänheten och dess egendom, så när de nu är för upptagna (lata) för att ha tid att (orka) resa sig och sätta fast allt patrask som gör livet surt för oss vanliga laglydiga så tycker jag nog att det är delvis deras fel. Om det nu är som TS säger att tjuvarna lätt hade åkt fast om polisen bara orkat ta tag i det hela så kanske det inte direkt är snutens fel att det som inträffade redan har hänt, men nog fan får det ligga lite i deras intresse att se till att det inte händer igen?:va Så kanske just den här händelsen ligger utanför deras ansvar (om nu förövarna inte gjort något tidigare vill säga), men händer det något igen i samma område så hade jag nog blivit förbannad på polisen som inte gör något.

Till TS vill jag bara säga att det är surt och onödigt som fan, lider med dig. Men var glad att du åtminstone fick ha hojen kvar, om än skadad. Finns nog de som gärna hade varit i din sitts istället för sin egen när det handlar om inbrott och försök till hojstöld...

glad att jag har både larm på hojen samt gsm-larm i garaget jag har min hoj i.

hojen är även låst med 3lås varav en är en kätting som sitter fast på en väggankare/golvögla.

tråkigt det som hänt, men vet inte vilka jag ska hata mest, de som själ andras grejer eller de som ger falsk säkerhet som polisen med hjälp av våra skattepengar. De får betalt för att leverera en trygghet vi inte får när det sker nånting. Pissigt som faaaaaan!!

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back