RRbjorn
Medlem
De är så jävla upptagna med sin älskade nollvision att de helt frångått att försvara allmänheten och dess egendom, så när de nu är för upptagna (lata) för att ha tid att (orka) resa sig och sätta fast allt patrask som gör livet surt för oss vanliga laglydiga så tycker jag nog att det är delvis deras fel. Om det nu är som TS säger att tjuvarna lätt hade åkt fast om polisen bara orkat ta tag i det hela så kanske det inte direkt är snutens fel att det som inträffade redan har hänt, men nog fan får det ligga lite i deras intresse att se till att det inte händer igen?Så kanske just den här händelsen ligger utanför deras ansvar (om nu förövarna inte gjort något tidigare vill säga), men händer det något igen i samma område så hade jag nog blivit förbannad på polisen som inte gör något.
Till TS vill jag bara säga att det är surt och onödigt som fan, lider med dig. Men var glad att du åtminstone fick ha hojen kvar, om än skadad. Finns nog de som gärna hade varit i din sitts istället för sin egen när det handlar om inbrott och försök till hojstöld...
Det är som vanligt. Jag blev av med en R1-00 för typ 5 år sedan. Polisen hittade den i Hammarbyhöjden... De hade inte äns tid att stanna 20 min tills jag kom till platsen för att säkra att inte tjuven drog iväg igen. Hojen stod kvar när jag kom dit vilket var skönt. Pratade med några i området som sett en lirare (knarkare/småtjuv) som bodde i fastigheten (hittade rätt lägenhet också). Det skiter polisen fullständigt i svårt att bevisa att de stulit hojen - kan ju bara köra på den vilket inte är stöld, osv.
Däremot satte jag dit en cykelhälare i Sollentuna i somras. Jävla idiot som på telefon sa att cykeln (som var alldeles för billig (varningsklocka) var ren). Skrev ett korrekt kvitto med ramnummer o allt sånt. Dum som jag var orkade jag inte ringa o kolla ramnumret (kollade bara en annan stäldmärkning). Efter köpet kollade jag ramnumret - stulen på Sollentuna station... Visste att jag aldrig skulle få tillbaka pengarna om jag lämnade cykeln till polisen som de krävde. Så jag drog tillbaka till cykelförsäljaren ryckte up dörren, in med foten (kedjad dörr) krävde pengarna tillbaka av hans white-trash-sambo, sa att jag ställer cykeln utanför (han ville nämligen inte komma till dörren själv), fick mina pengar. Sedan drog jag och mötte upp polispikén med cykeln med
Vet inte hur det gick senare med åtalan osv. Det enda jag hörde var ett icke trevligt meddelande på mobilsvaret
Bura in packet!!!

Så kanske just den här händelsen ligger utanför deras ansvar (om nu förövarna inte gjort något tidigare vill säga), men händer det något igen i samma område så hade jag nog blivit förbannad på polisen som inte gör något.
Det är ju någon annans problem liksom, varför ska de behöva bekymra sig?... För att det är ert jobb, dumhuven!