J***a idioter försökte sno hojjen..

De är så jävla upptagna med sin älskade nollvision att de helt frångått att försvara allmänheten och dess egendom, så när de nu är för upptagna (lata) för att ha tid att (orka) resa sig och sätta fast allt patrask som gör livet surt för oss vanliga laglydiga så tycker jag nog att det är delvis deras fel. Om det nu är som TS säger att tjuvarna lätt hade åkt fast om polisen bara orkat ta tag i det hela så kanske det inte direkt är snutens fel att det som inträffade redan har hänt, men nog fan får det ligga lite i deras intresse att se till att det inte händer igen?:va Så kanske just den här händelsen ligger utanför deras ansvar (om nu förövarna inte gjort något tidigare vill säga), men händer det något igen i samma område så hade jag nog blivit förbannad på polisen som inte gör något.

Till TS vill jag bara säga att det är surt och onödigt som fan, lider med dig. Men var glad att du åtminstone fick ha hojen kvar, om än skadad. Finns nog de som gärna hade varit i din sitts istället för sin egen när det handlar om inbrott och försök till hojstöld...

Det är som vanligt. Jag blev av med en R1-00 för typ 5 år sedan. Polisen hittade den i Hammarbyhöjden... De hade inte äns tid att stanna 20 min tills jag kom till platsen för att säkra att inte tjuven drog iväg igen. Hojen stod kvar när jag kom dit vilket var skönt. Pratade med några i området som sett en lirare (knarkare/småtjuv) som bodde i fastigheten (hittade rätt lägenhet också). Det skiter polisen fullständigt i svårt att bevisa att de stulit hojen - kan ju bara köra på den vilket inte är stöld, osv.

Däremot satte jag dit en cykelhälare i Sollentuna i somras. Jävla idiot som på telefon sa att cykeln (som var alldeles för billig (varningsklocka) var ren). Skrev ett korrekt kvitto med ramnummer o allt sånt. Dum som jag var orkade jag inte ringa o kolla ramnumret (kollade bara en annan stäldmärkning). Efter köpet kollade jag ramnumret - stulen på Sollentuna station... Visste att jag aldrig skulle få tillbaka pengarna om jag lämnade cykeln till polisen som de krävde. Så jag drog tillbaka till cykelförsäljaren ryckte up dörren, in med foten (kedjad dörr) krävde pengarna tillbaka av hans white-trash-sambo, sa att jag ställer cykeln utanför (han ville nämligen inte komma till dörren själv), fick mina pengar. Sedan drog jag och mötte upp polispikén med cykeln med :tummenupp (hade kunnat fått en bra deal med gratis cykel annars). De tog cykeln, vittnesuppgifter, ringde jouråklagaren för att göra husransakan... Cykelförsäljaren hade dessutom ett förråd med fler cyklar + en 15kkr mtb i lägenheten som säkerligen var nystulena. En hälare som får det svårare i att göra om skiten i alla fall! :tummenupp Förhoppningsvis en glad cykelägare som fick tillbaka sin cykel också:)

Vet inte hur det gick senare med åtalan osv. Det enda jag hörde var ett icke trevligt meddelande på mobilsvaret:)

Bura in packet!!!:smasha:mattias

Det är som vanligt. Jag blev av med en R1-00 för typ 5 år sedan. Polisen hittade den i Hammarbyhöjden... De hade inte äns tid att stanna 20 min tills jag kom till platsen för att säkra att inte tjuven drog iväg igen. Hojen stod kvar när jag kom dit vilket var skönt. Pratade med några i området som sett en lirare (knarkare/småtjuv) som bodde i fastigheten (hittade rätt lägenhet också). Det skiter polisen fullständigt i svårt att bevisa att de stulit hojen - kan ju bara köra på den vilket inte är stöld, osv.

Däremot satte jag dit en cykelhälare i Sollentuna i somras. Jävla idiot som på telefon sa att cykeln (som var alldeles för billig (varningsklocka) var ren). Skrev ett korrekt kvitto med ramnummer o allt sånt. Dum som jag var orkade jag inte ringa o kolla ramnumret (kollade bara en annan stäldmärkning). Efter köpet kollade jag ramnumret - stulen på Sollentuna station... Visste att jag aldrig skulle få tillbaka pengarna om jag lämnade cykeln till polisen som de krävde. Så jag drog tillbaka till cykelförsäljaren ryckte up dörren, in med foten (kedjad dörr) krävde pengarna tillbaka av hans white-trash-sambo, sa att jag ställer cykeln utanför (han ville nämligen inte komma till dörren själv), fick mina pengar. Sedan drog jag och mötte upp polispikén med cykeln med :tummenupp (hade kunnat fått en bra deal med gratis cykel annars). De tog cykeln, vittnesuppgifter, ringde jouråklagaren för att göra husransakan... Cykelförsäljaren hade dessutom ett förråd med fler cyklar + en 15kkr mtb i lägenheten som säkerligen var nystulena. En hälare som får det svårare i att göra om skiten i alla fall! :tummenupp Förhoppningsvis en glad cykelägare som fick tillbaka sin cykel också:)

Vet inte hur det gick senare med åtalan osv. Det enda jag hörde var ett icke trevligt meddelande på mobilsvaret:)

Bura in packet!!!:smasha:mattias

Det är ju precis det jag menar, de lata jävlarna bryr sig inte ens längre:huvet Det är ju någon annans problem liksom, varför ska de behöva bekymra sig?... För att det är ert jobb, dumhuven!:dummer

Gött att du fick fast honom, bra gjort:tummenupp

Det är ju precis det jag menar, de lata jävlarna bryr sig inte ens längre:huvet Det är ju någon annans problem liksom, varför ska de behöva bekymra sig?... För att det är ert jobb, dumhuven!:dummer

Gött att du fick fast honom, bra gjort:tummenupp

Ja förmodligen hade dom inte tid att stanna för att dom skulle på donken och ta en cheeseburgare...... ELLER så kanske det dök upp en mer prioriterad utryckning. T.ex misshandel, rån, trafikolycka.

Ja förmodligen hade dom inte tid att stanna för att dom skulle på donken och ta en cheeseburgare...... ELLER så kanske det dök upp en mer prioriterad utryckning. T.ex misshandel, rån, trafikolycka.

Om rån nu är prioriterat, varför kör de då inte förbi TS och kollar läget när han haft inbrott i sitt garaget och fått en massa prylar stulet/vandaliserat? Har de tid att punktmarkera fortkörare och stoppa folk som skjutsar på cykel (jag har plivit stoppad för att haft någon på pakethållaren här i lund ett antal gånger, och varje gång ska de läsa lusen av en i minst en kvart) så har de tid att följa upp inbrott samt förebygga fler inbrott genom att ta fast gärnimngsmännen. Min åsikt är att de lägger sina resurser på fel saker.

Visst kan de ha fått vettigare utryckningar att dra till också, men min erfarenhet är att snuten ofta kör omkring med en jävligt likgiltig attityd. Folk blir inte poliser för att de vill hjälpa allmänheten och göra goda gärningar längre, folk blir poliser för att få bära tjänstevapen och utöva sin lagstiftade makt över andra. Förr var snut ett hjältejobb, nu är det ett mobbarjobb.

Senn finns det såklart bra poliser också, från den gamla skolan. Har träffat såna också. Men tyvär är det jävligt många poliser där ute idag som egentligen borde pyssla med något annat...

Om rån nu är prioriterat, varför kör de då inte förbi TS och kollar läget när han haft inbrott i sitt garaget och fått en massa prylar stulet/vandaliserat? Har de tid att punktmarkera fortkörare och stoppa folk som skjutsar på cykel (jag har plivit stoppad för att haft någon på pakethållaren här i lund ett antal gånger, och varje gång ska de läsa lusen av en i minst en kvart) så har de tid att följa upp inbrott samt förebygga fler inbrott genom att ta fast gärnimngsmännen. Min åsikt är att de lägger sina resurser på fel saker.

Visst kan de ha fått vettigare utryckningar att dra till också, men min erfarenhet är att snuten ofta kör omkring med en jävligt likgiltig attityd. Folk blir inte poliser för att de vill hjälpa allmänheten och göra goda gärningar längre, folk blir poliser för att få bära tjänstevapen och utöva sin lagstiftade makt över andra. Förr var snut ett hjältejobb, nu är det ett mobbarjobb.

Senn finns det såklart bra poliser också, från den gamla skolan. Har träffat såna också. Men tyvär är det jävligt många poliser där ute idag som egentligen borde pyssla med något annat...

Jag tror inte att det är nån mening att fortsätta den här diskussionen. Poliser är nog helt enkelt värdelösa kreatur som är till ingen nytta :huvet

jag fick min 250 cross stulen för ett par veckor sedan, jag blev så jävla förbannad.

Och i förrgår natt så ringde polisen som hade hittat den i hammarbyhöjden, jag fick direkt tillbaka den i de skick som den var i.

flax??

ja du... en hel del, ibland fyller polisen sin funktion :tummenupp

Jag tror inte att det är nån mening att fortsätta den här diskussionen. Poliser är nog helt enkelt värdelösa kreatur som är till ingen nytta :huvet

Allt jag säger är att det finns bra poliser, och det finns dåliga poliser. Samt att de nog borde omprioritera var de lägger sina resurser ibland... Eller det är helt befogat att prioritera bötfällandet av ungdomar som skjutsar på cykel framför att undersöka och förbeygga inbrott i hemmen? Kunde nog bli en vettig diskussion tror jag, om bara du lät bli att övertolka vad jag säger hela tiden;)

Om man inte är nöjd med lagstiftningen varför bli polis?

Ex. man blir inte mäklare om man vet att man får städa folks hus och kanske får sälja ett objekt åt någon nån gång.

Så detta med att de gör sitt jobb och de behövs är skitsnack.
De är falsk säkerhet och indrivare åt staten.

Om man inte är nöjd med lagstiftningen varför bli polis?

Ex. man blir inte mäklare om man vet att man får städa folks hus och kanske får sälja ett objekt åt någon nån gång.

Så detta med att de gör sitt jobb och de behövs är skitsnack.
De är falsk säkerhet och indrivare åt staten.

Jag håller med dig till ungefär hälften.

Det finns jävligt många poliser där ute som inte borde vara poliser. Folk helt utan people-skills, ödmjukhet, sympati och allmän godhet. Jag vet inte riktigt hur polishögskolan funkar, men baserat på vilka typer de låter bli snutar så har de helt hoppat över steget med personlighetstester för aspirerande snutar. De verkar helt enkelt inte bry sig om hur deras blivande poliser är som personer utan bara hur bra de presterar på skolan "betygsmässigt". Vilket är totalt koko med tanke på att poliserna ska interagera med samhället:dummer De ska väl skydda de svagare och utsatta, inte mobba dem?:va JDet krävs mer empati från polisernas sida än vad många poliser idag har att ge.

Men som sagt, många idag blir väl polis för att de i och med sitt yrke får befogenheter över oss vanliga dödliga... De får makt som vi inte har. Jag tror att jävligt många snutar där ute har förflutet som mobbare, och det tycker jag är helt galet. Hur tänker man när man låter en mobbare bli elevskyddsombud, så att säga?

Men! Det finns bra poliser också, såna som fattat vad det innebär att vara polis och som gör sitt jobb i den mån de kan. Tyvär tror jag dock att dessa få individer (jag är övertygad om att de är i minoritet) hålls tillbaka av sina kollegor och av systemet. Jag menar, en polis med sinne för rättvisa kan inte bara ta en bil och åka ut och göra jobbet så som han anser att det ska skötas, han måste ju följa sina direktiv. Han kan inte bara ta en bil och åka ut och följa upp den här typen av inbrott, även om han borde, eftersom det inte bestämts så på högre nivå. Han måste ju göra vad hans överordnade säger åt honom att göra. Antagligen finns det många jävligt frustrerade poliser där ute som känner att de nyttjas till fel saker...

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back