Jönåker-Kvarsebo

KermitSwe

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Ort
Nyköping
Hoj
cbr1000rr -05 "grodan II" (Grodan I e död:-()
Tidigare i somras la vv ut oljegrus på sträckan Jönåker-Kvarsebo.:mad: Kan meddela att det nu är provkört och det får godkänt.:D Va lite feg kanske,:tuttar men den är fullt körbar och jag hitta/upptäckte inge löst grus.:tummenupp Vågade väl prova lite hårdare på vägen hem (men ingen karlsong-bytarkurva):yoparty
Btw jag tycker det är roligt med smileys:dummer
 
Har dom redan vart ute med det?
Förr om åren har dom rätt snart efter oljegruset fyllt med grus utanför asfaltskanten så bilarna kan sprida det över vägen.
Har inte kört där på 2-3 veckor.
 
Last edited:
Fan va bra för den vägen är ju klockren!! Har råkat ut för en hel del bark o flis på den vägen....man vet aldrig vad bönder får för sig...så det är alltid en bra ide att köra lite lagom åt ena hållet o spana lite för att sen fläska på utav helvete på vägen hem :) Med fläska på menar jag givetvis att accelerera hårt upp till den hastighet som skyltarna anger.....HAAHAAAAA!!!!!
 
Sant mycket djur nu. får väl montera ngn kanon från ngt flygplan på hojen så man kan skjuta isär dom och köra igenom:machinegu Nä allvarligt mycket djur nu så det gäller att vara lite försiktig. Kul iallafall att det går att åka den vägen igen, den är riktigt trevlig Dessutom är det inte så lång sträcka som är omlagd ...slutar vid gränsen/skylten till östergötland:) :klappar
 
KermitSwe skrev:
2406425 Tidigare i somras la vv ut oljegrus på sträckan Jönåker-Kvarsebo.:mad: Kan meddela att det nu är provkört och det får godkänt.:D Va lite feg kanske,:tuttar men den är fullt körbar och jag hitta/upptäckte inge löst grus.:tummenupp Vågade väl prova lite hårdare på vägen hem (men ingen karlsong-bytarkurva):yoparty
Btw jag tycker det är roligt med smileys:dummer


Wooohooo!! Great! Då blire en repa ikväll!
Kanske innan man kollar på streetrace, dom börjar ju inte förrän kl 20:00, så vi borde hinna med ett par repor!! :yoparty

Edit: stavning!
 
R1Monstret skrev:
2407488 Wooohooo!! Great! Då blire en repa ikväll!
Kanske innan man kollar på streetrace, dom börjar ju inte förrän kl 20:00, så vi borde hinna med ett par repor!! :yoparty

Edit: stavning!

Låter bra att vägen är ok :tummenupp

Iom att jag tog hojen till jobbet idag så får jag min dagliga dos aktiv körning (studsviksvägen är rätt kul om man kan alla potthål).
Det blir till att prioritera priten istället när jag kommer hem. :dricka

Men imorgon bitti (läs: efter kl 12) så hänger jag med på kvarsen :yoparty
 
RawLion skrev:
2407518 Låter bra att vägen är ok :tummenupp

Iom att jag tog hojen till jobbet idag så får jag min dagliga dos aktiv körning (studsviksvägen är rätt kul om man kan alla potthål).
Det blir till att prioritera priten istället när jag kommer hem. :dricka

Men imorgon bitti (läs: efter kl 12) så hänger jag med på kvarsen :yoparty

Inte för att jag vill vara den som kommer med dåliga budskap.. Men det ska ju regna imorgon.. :( Så här blire att bomba kvarsen IKVÄLL.. :squid
 
R1Monstret skrev:
2407549 Inte för att jag vill vara den som kommer med dåliga budskap.. Men det ska ju regna imorgon.. :( Så här blire att bomba kvarsen IKVÄLL.. :squid

Nu vet ju inte jag var du kollar prognoser men på både Aftonblaskan och SMHI står det att det ska regna ikväll och vara uppehåll hela lördagen :va

Hoppas att de för en gång skull får rätt :D
 
RawLion skrev:
2407669 Nu vet ju inte jag var du kollar prognoser men på både Aftonblaskan och SMHI står det att det ska regna ikväll och vara uppehåll hela lördagen :va

Hoppas att de för en gång skull får rätt :D


PRECIS.. Och eftersom alla vet att dom ALDRIG har rätt, så kommer det vara sol o fint ikväll, o regna imorgon! :rolleyes:

Just nu skiner ju solen utav bara faan utanför kontoret
 
Iceman1975 skrev:
2406475 Har åkt där fler ggr under sommaren..

Inte har jag märkt någe oljegrus..:skrämd

Har inte heller märkt att det har varit speciellt mycket grus på "kvarsen" , jag kanske har missat den tidsperioden (skönt). Kör försiktigt!!! :squid
 
tyvärr upptagen hela lörd. har lovat att hjälpa till med ett tak:huvet
Kan vara uppbokad ikväll med kanske, :confused: regeringen bestämmer.......
Men racet lär det bli:2cool
Samling vanliga stället?:rock
 
KermitSwe skrev:
2407765 tyvärr upptagen hela lörd. har lovat att hjälpa till med ett tak:huvet
Kan vara uppbokad ikväll med kanske, :confused: regeringen bestämmer.......
Men racet lär det bli:2cool
Samling vanliga stället?:rock

Ja, vad jag har hört än sålänge, är det samling på samma ställe som senast..
Dock så ringde brorsan nu, o ville ha hjälp med att åka o hämta en motor o låda till hans willysjeep (stavning?) i örebro.. Så frågan är om jag hinner hem för att kolla på racet? :gråta
 
:tummenupp :D
R1Monstret skrev:
2407774 Ja, vad jag har hört än sålänge, är det samling på samma ställe som senast..
Dock så ringde brorsan nu, o ville ha hjälp med att åka o hämta en motor o låda till hans willysjeep (stavning?) i örebro.. Så frågan är om jag hinner hem för att kolla på racet? :gråta[/QU


Ta hojen och en stor ryggsäck :tummenupp :D
 
RawLion skrev:
2408101 Om du tar hojen och transporterar både motor (är det en V8:a?) och låda på den så vinner du, iaf i mina ögon, denna tråd: :Bugar

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=117670


Haha! Njae.. Jag hade inte tänkt att transportera ngt annat än mig själv på hojen faktiskt! Möjligtvis kan jag tänka mig en på bönpallen, men då ska det till något extra :tuttar
 
var ute idag igen, funkar fint :tummenupp Vågade ytterligare lite mer utan att klota:squid
Drog hela vägen ner till norrköping :yoparty
Underbart tamefan önskar det vore sommar året om.... nä nu e re´kväll dags för lite :öl och:corn
 
KermitSwe skrev:
2409273 var ute idag igen, funkar fint :tummenupp Vågade ytterligare lite mer utan att klota:squid
Drog hela vägen ner till norrköping :yoparty
Underbart tamefan önskar det vore sommar året om.... nä nu e re´kväll dags för lite :öl och:corn

Tog också en sväng på den både i lördags och i söndags.. Fungerar riktigt bra faktiskt. :yoparty
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top