Jävligt bra pris

mr_rockster skrev:
Tycker inte det är SÅ bra med tanke på att många begär 60´för en -03:a.... Är väl ungefär vad det är normalt att begära?
När det dessutom inte e den riktiga fjädringen eller bromsarna så tycker jag inte alls att det var bra pris längre...

Nu blev man ju ganska nyfiken... whats going on?

Varför skulle man byta bort den feta bromsen mot endurobromsen?

/ZZZZzzzzzzzzzzzzzz

Evil M skrev:
När den går i skogen slits det mindre än när den går asfalt, iaf på motorn, hur ofta varvar man en enduro hoj i skogen som man gör när man kör motard på asfalt?

Men det är helt annat slitage på sving och chassie mm. Det är sant att man åker mer på vridet i enduro, men oftast ligger man och varvar på ganska friskt när det öppnar upp, och när man dessutom kör fast brukar det varvas en hel del. Drevningen gör ju att motorns varvtal blir högt även fast man inte åker lika fort :)

Adrian_J skrev:
Men det är helt annat slitage på sving och chassie mm. Det är sant att man åker mer på vridet i enduro, men oftast ligger man och varvar på ganska friskt när det öppnar upp, och när man dessutom kör fast brukar det varvas en hel del. Drevningen gör ju att motorns varvtal blir högt även fast man inte åker lika fort :)

Tänkte mest på slitage på diverse posördelar, tex sliten lack på ramen osv som är mindre roligt när man ska ha den som posörhoj på McDonken. :hihi

Näe men seriöst så är det kanske så att motorn är i bättre skick om den är skogskörd. eller nåt....

borggren skrev:
Jag köpte min nya -02;a i mars 2003 :tuttar o fick den för 62000kr

Det var ju fan också, fick visserligen med en enduro jacka som lär kosta ettpar tusen men ändå.. Var det med SM utrustning ihopplockad o klar o bara tuta o köra? jag blir avis :huvet :huvet :huvet :näsblod

Zana, sälj den där Kwackan nu och köp Husa 03an för 55k!! :) :hoppa

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back