jävla-röv-RESTSKATT-tråden

Fick betala 22 000kr förra året, vem bräcker det :huvet

Hej jag heter Marcus, jag är 19år och ska betala 20.000kr. Wiiiieeehhaaa!! :( Suck

2000 nåt i restskatt trots att jag inte ens tjänat så mycket totalt i Sverige. Skumt!!

R1 Uffe skrev:
2080472 Fick betala 22 000kr förra året, vem bräcker det :huvet
Dubblar du det så har du den högsta summan som jag har varit tvungen att betala in till skatteverket.
(Ett bolag jag hade aktier i blev uppköpta och tydligen så blev det en hyfsad vinst för mig på det. Och hyfsad vinst betyder även hyfsad skatt.)

Jag har aldrig under den tid jag kan komma ihåg fått tillbaka ett enda öre på skatten. Däremot har jag restskatt varje år. I år blev det dock bara 27kr, man blir ju glad för det lilla...

Ni snackar shitz, en snubbe som känner en jag känner fick över en mille i restskatt efter nåt strul med ett företag. Då är det bara att sälja allt o början om från början...

Se det som såhär:
Får man tillbaka pengar har man gjort fel. Då har man lånat ut pengar, utan att få ränta på dem, till Göran.
Får man betala in så har man fått låna pengar utan ränta av Göran (eller haft för rent samvete vid deklarationstillfället).

Om det känns bättre så åkte jag dit på att betala in 2700:-

FUBAR skrev:
2080369 Grabben har aldrig deklarerat i hela sitt liv så han vet väl inte vad han snackar om.

Jag slipper betala men bruden åkte på 7500 i restskatt. Har lovat att betala det åt henne, men har även lovat en thailandsresa till vintern, börjar bli svårt att hålla vad man lovar nu för tiden :(

Varför ska du betala hennes restskatt? Många killar är alldeles för snälla.

Aja 6600 fick jag tillbaka. :banana

\Masonit

anja skrev:
2080268 Du måste tamejfan vara trög. Riktigt trög.
... :) Jo, du har lånat pengar från skatteverket, därför får du rest skatt.....
Om du har dålig koll på skatteregler , specielt när du handlar med aktier, din lille kapitalist, så får du betala skatt på vinsten, enkelt.

Felet är att du har för lite aktier, för lite förmögenhet, för lite omsättning, för lite inkomst, för lite utgifter.

Skulle du syssla med samma saker fast i skalan .100 miljoner på ett år, då skulle du kunna 0 taxera istället... :pannkyss

loser skrev:
2080908 Se det som såhär:
Får man tillbaka pengar har man gjort fel. Då har man lånat ut pengar, utan att få ränta på dem, till Göran.
Får man betala in så har man fått låna pengar utan ränta av Göran (eller haft för rent samvete vid deklarationstillfället).

Inte dåligt, en av fyrtioelva postare som förstått systemet de kommenterar. :tummenupp

Borde man ringa dom och säga till att man inte fått sin deklaration om man nu inte fått det? :va
Borde ha en fet rest i fallet, gjorde ett par spänn på aktier/fonder men jobbade inte i .se

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år