jävla-röv-RESTSKATT-tråden

10500:- tillbaka.

Enda sättet och spara pengar är att be jobbet dra 40% i skatt!

Ska betala 29.000:- men mina asgrymma avdrag kommer nog att få ner det lite... :tomten

Och detta får jag betala för att jag har ovanligt lite lån (aja baja), & har ett hus som får högre taxeringsvärde varje år (tack), + några hundratusen på banken..men se DET får man inte utan straff i Sverige!! aja baja!
Då åker man på fastighetsskatt, OCH förmögenhetsskatt!

Jag hatar genuint detta land ibland! :huvet

HönaPower skrev:
2081453 Ska betala 29.000:- men mina asgrymma avdrag kommer nog att få ner det lite... :tomten

Och detta får jag betala för att jag har ovanligt lite lån (aja baja), & har ett hus som får högre taxeringsvärde varje år (tack), + några hundratusen på banken..men se DET får man inte utan straff i Sverige!! aja baja!

men jag har filmjölk på mina glasögon

6500 (Sextusenfemhundra) i restskatt :zpy

Suger hyllmeter! Inte ett dugg kul. Om någon har tips på bra avdrag eller så för att vända på steken och istället få tillbaka pengar så dra ett PM för nu är jag less! Det tråkiga är att jag har förenklad deklaration och dålig fantasi för eventuell avdrag.

Som om man inte betalar nog med skatt - nu skall man betala YTTERLIGARE skatt *tilt & frispel*

Last edited:
HönaPower skrev:
2081453 Ska betala 29.000:- men mina asgrymma avdrag kommer nog att få ner det lite... :tomten

Ta lån på huset, så där lagom att det kostar som en normal liten hyreslägenhet i hyra, ta ut pengarna från banken, sätt in pengarna på ett skattefritt konto på någon utländsk bank, kopplat till ett amex.gold card....
Räntan tickar på..ta ut pengar när du behöver.

Skatteplanera lite mer. :tummenupp

Ska betala 21100 kr. surt :huvet Så är det när man säljer hus med vinst

anja skrev:
2080230 Jo, jag fattade vad du menade.

Men det du inte fattar att jag menar (för det har jag inte skrivit förns nu) är att jag tror att jag måste betala 3000 spänn mer i skatt på vinsten för att jag inte vet när jag köpte aktierna, och till vilket pris.

.

Det kostar 200 spänn att ta fram en gammal aktienota så du ser vad du köpt aktien för. Kan ju vara värt att göra det om du slarvat bort orginalet?

3080:- Vad har jag gjort för ont!!!! :4skrika :4skrika :4skrika
Nu blir det till att använda fantasin o komma på bra avdrag om man ska få några pengar :fakta

marst060 skrev:
2081971 Det kostar 200 spänn att ta fram en gammal aktienota...
Inte nödvändigtvis. Beror på vilken aktiemäklare man använder sig av. Jag plockar fram mina gratis och för 99:- om året får jag ut färdigifyllda K4 och K11 :tummenupp

Jag kollade aldrig, jag bara skrev under, på internet, och skickade in.

Alla ni som snackar om feeta avdrag. Ge lite tips då!! :mad:
Vill ju inte ge Göran mer än nödvändigt.

Starfighter skrev:
2082556 Alla ni som snackar om feeta avdrag. Ge lite tips då!! :mad:
Vill ju inte ge Göran mer än nödvändigt.

Har du inte gjort något exeptionellt så finns det inget att dra av på.

1998 deklarerade "jag" vad jag köpt aktierna för. Räcker det som underlag, eller kommer dom vilja se nåt papper på det?

anja skrev:
2082797 1998 deklarerade "jag" vad jag köpt aktierna för. Räcker det som underlag, eller kommer dom vilja se nåt papper på det?
Du skriver ju en K4 själv, om dom senare vill se ett underlag så kan du beställa en avräkningsnota från aktiemäklaren du använt. Svårare än så är det inte.

newstead skrev:
2082855 Du skriver ju en K4 själv, om dom senare vill se ett underlag så kan du beställa en avräkningsnota från aktiemäklaren du använt. Svårare än så är det inte.

Bra. Då spar jag ca 3000 jämfört med schablonmetoden och kanske 200 spänn för avräkningsnota. Dethär måste ha varit mitt mest lönsamma dygn nånsin!

:banana

anja skrev:
2082864 Bra. Då spar jag ca 3000 jämfört med schablonmetoden och kanske 200 spänn för avräkningsnota. Dethär måste ha varit mitt mest lönsamma dygn nånsin!

:banana
Jag PM:ar kontonumret du kan sätta in konsultationsarvodet på :hihi

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt