Jävla idioter!

Ha lite is i magen, lycksökarna kommer få orosmagar nära konserten när deras taffliga försök att sälja till överpris är ute, de kommer max kunna tjäna någon tia på det om man har tur och kan förhandla. Som sist när Maidenbiljetterna var slut, till sist så fick vi tag i en stackare som var "Karlson på taket" på Gröna lund och alltså inte kunde gå och se konserten av ärliga skäl. Minimalt prispåslag på honom, men lite för att kompensera hans jobbsituation och av ren vänlighet.

I övrigt borde man skicka en lista på blocketannonserna till skatteverket och påtala att någon borde skatta för affären. Hur enkelt som helst egentligen, 30 eller 50 skatt på vinsten eller vad säger man om det?

Problemet är bara att myndigheterna gärna ger sig på blonda och späda salladsbarsägarinnor utan kollektivavtal men inte vågar trycka på hela pizzerianäringen, biljett-hajarna ligger ännu längre ned på prioriteringslistan kan jag tyvärr våga lova.

Idioter?

Idioter? Den enda idioterna är väl arragören och Metallica som tar för lite betalt då folk uppenbarligen är berädda att betala mer. Har redan sålt mina biljetter och tjänat ihop till ett nytt bakdäck och en god middag. Skål!:tummenupp :tungan :D

Problemet är bara att myndigheterna gärna ger sig på blonda och späda salladsbarsägarinnor utan kollektivavtal men inte vågar trycka på hela pizzerianäringen, biljett-hajarna ligger ännu längre ned på prioriteringslistan kan jag tyvärr våga lova.

Blanda inte ihop myndigheter och facket. Rätt ska vara rätt.

Blanda inte ihop myndigheter och facket. Rätt ska vara rätt.

Sant! Mitt fel och det visste jag när jag skrev det, men sak samma. Skattemyndigheten borde undersöka vissa lyxbilar och facken borde engagera sig i pizzadeg. Någon borde tvåla till biljetthajarna och jag ska sluta vara bitter på allt ovanstående och ta en promenad till posten!

Idioter? Den enda idioterna är väl arragören och Metallica som tar för lite betalt då folk uppenbarligen är berädda att betala mer. Har redan sålt mina biljetter och tjänat ihop till ett nytt bakdäck och en god middag. Skål!:tummenupp :tungan :D

Metallica tjänar ju grova pengar ändå så det är väl inte mer än rätt att de säljer biljetter till underpriser till deras konserter så att alla deras fans kan gå och se Metallica om de vill, inte bara de som tjänar bra med pengar.

Tycker det är en larvig diskussion, fast jag är lika besviken jag. Hade tänkt att gå för femte gången med min bror på ett band som i alla fall varit ett av de bästa.
Men hur hade ni tänkt er att det skulle fungera istället, att man inte fick sälja det man köpt? Reglerade marknader fungerar inte, det finns inget bra exempel på att de gjort det.
Mitt hopp står till extrakonsert nu, det är faktiskt ingen omöjlighet. kan svartabörshajarna få se på marknadsekonomi. :D

Tycker det är en larvig diskussion, fast jag är lika besviken jag. Hade tänkt att gå för femte gången med min bror på ett band som i alla fall varit ett av de bästa.
Men hur hade ni tänkt er att det skulle fungera istället, att man inte fick sälja det man köpt? Reglerade marknader fungerar inte, det finns inget bra exempel på att de gjort det.
Mitt hopp står till extrakonsert nu, det är faktiskt ingen omöjlighet. kan svartabörshajarna få se på marknadsekonomi. :D

Ett exempel på en reglerad marknad som fungerar bra är flygbiljetter. De är personliga och kan inte överlåtas i andra hand. En av anledningarna till detta är att biljetterna inte ska kunna bokas upp och sedan säljas. Det finns även andra orsaker till att sådana flygbiljetter inte kan överlåtas i andra hand (terrorister och annat löst folk) men effekten för den som köper biljett är samma, har du köpt en biljett kan du inte sälja den.

Tycka vad man vill om flygpriserna men det har ju inget att göra med om biljetterna är personliga eller inte.

Last edited:
Jag tycker inte att dom är dåliga, men att kalla dom för musikaliska genier är väl att ta i? Haha. Trallvänligt är mera rätt ord. Pink Floyd, Jimi Hendrix, Sebastian Bash, de är musikaliska genier. Metallica kör ju mest basic-riff och är väl det första man får lära sig i musikskolan efter Nirvana-låtar.

Och att dom fick spela med SanFransiscos symfoniorkestar hade nog mera med deras kändisskap att göra än hur bra dom är...

Musik behöver inte vara avancerad och svårspelad för att vara genialisk.

Är inget allt för stort fan av Metallica men sånt här gör mig riktigt förbannad. Att folk kan med att tycka det är helt okej att folk som verkligen riktigt gärna vill se ett band inte får möjlighet att göra det för att man själv vill tjäna några slantar är riktigt lågt.

Hälften av de som säljer biljetterna tycker förmodligen inte om dem det minsta, men den andra halvan lär ju dessutom vara riktiga fans som köper 6 biljetter fast de bara ska ha en eller två själva. Att man själv kan vilja se ett band men inte har någon som helst förståelse för att andra också vill göra det och norpar åt sig fler biljetter än man ska ha är riktigt dåligt.

Springsteen hade ett bra system på sin Devils and Dust-turné. Man fick köpa max två biljetter och legitimera sig när man hämtade ut dem. När det sedan var dags för konsert var personen som köpt dem tvungen att legitimera sig. Personen som fått andra biljetten var därför tvungen att komma i sällskap med han som köpt dem.

*/ ?>
Back