Jättespindeln attackerade katten!!!!

lee skrev:
Många kärringar med spindelfobi härinne! Vad är problemet? Svenska spindlar gör väl ingen skada, de tuggar förmodligen i sig diverse insekter som du ändå vill bli av med.
Spindlar äter inte andra insekter, de äter spädbarn och tamhundar. Ifall man har otur så vaknar man utan ett ben för de sprutar in bedövande gift först.

Dom är värre än någonsin, vaknade av att en jättespindel sprang över golvet. Jag slängde en låda på den som den nickade undan. sen sprang den ut i hallen och sparkade upp dörren, på vägen över gräsmattan så slet den med sig grannens rottweiler som den glatt tuggade i sig innan den försvann.

Fan, jag hade heller ALDRIG sett så stora spindlar före förra hösten...
Mkt konstigt, undrar var dom kommer ifrån. Det verkar vara samma sort? :3freak

~Settan~ skrev:
Undrar detsamma! Varför en massa såna nu? Ryser. Läskiga! :kulspruta

Som jag fattar det är det vanligt med svinstora i Skåne under vintern. De gillar att bädda ner sig i täcken och sånt, och kan även krypa upp ur toalettstolar.

Jävla tur att man inte bor där!

Ni vet väl att dom experimenterar med slutförvaring av kärnavfall.
Tycker ni det är konstigt att dom är stora?
Vänta bara, det blir värre:D

exiteme skrev:
Vi märkte att katten hittat något att leka med. Leken blev kortvarig när spindeln attackerade katten!!!! Hon försvann med svansen mellan benen.
Har nog aldrig sett en sådan stor spindel (Förutom på terrarium). Nu ska jag spraya ner hela hemmet med Radar...

Ser att du försökte bli vän med den genom att bjuda den på snus! (vet inte om just grov är det bästa i detta läget)

tIgGeR skrev:
Ser att du försökte bli vän med den genom att bjuda den på snus! (vet inte om just grov är det bästa i detta läget)

Det är maken som håller i snusdosan. Jag håller i kameran. Skulle aldrig våga gå så nära spindeln. Minst tre meter emellan. Annars skriker jag... :rolleyes: Min granntjej däremot plockar gladeligen upp dem och bär ut dem, med HÄNDERNA!!! Hon säger att det killar så gott... :kocko

Här är mitt bidrag till alla spindelbilder. Dom här slår jag ihjäl 2-5 st per dag här hemma, dom rackarna smiter in från garaget. Skall tilläggas att min sambo är hysteriskt rädd för spindlar, hon slutar andas när hon ser en och börjar inte andas förens den e borta :skrämd .

//Crall

Bifogat

• CIMG1817 (Medium).JPG
    CIMG1817 (Medium).JPG
    50 KB · Visningar: 615
Jag läste för länge sedan i en "kul att veta"-artikel att man i genomsnitt äter 2-3 spindlar under en livstid, av misstag. Dvs dom kryper in i munnen på en när man sover. Personligen tyckte jag inte det var så "kul" att veta. Nästan så man ska ha gasmask på sig när man sover efter att ha sett era gulliga husspindlar

exiteme skrev:
Vi märkte att katten hittat något att leka med. Leken blev kortvarig när spindeln attackerade katten!!!! Hon försvann med svansen mellan benen.
Har nog aldrig sett en sådan stor spindel (Förutom på terrarium). Nu ska jag spraya ner hela hemmet med Radar...

Hitta just en sådan i källaren nu.. Fan dom är groteskt stora, måste nog kalla efter en exorcist för att bli fri dom. Dränkte den med radar, men den fan sprang bara iväg.

Ismannen skrev:
Hitta just en sådan i källaren nu.. Fan dom är groteskt stora, måste nog kalla efter en exorcist för att bli fri dom. Dränkte den med radar, men den fan sprang bara iväg.

*host* Ardap *host host*

Ardap är som Cyklon-B i kriget mot spindlarna... ;)

Förresten har jag hört av ganska många att man inte skall dammsuga upp spindlarna då de, sägs det, kan leva vidare i dammsugaren och lägga ägg och föröka sig. Sen kryper de ut genom slangen en efter en...

crall_b skrev:
Här är mitt bidrag till alla spindelbilder. Dom här slår jag ihjäl 2-5 st per dag här hemma, dom rackarna smiter in från garaget. Skall tilläggas att min sambo är hysteriskt rädd för spindlar, hon slutar andas när hon ser en och börjar inte andas förens den e borta :skrämd .

//Crall

Tvi faen vilka rysningar jag fick!!
Här är den räliga jag tog för en vecka sen (tog en ny i förrgår, de är ju överallt!! :4skrika )

Bifogat

• sp.jpg
    sp.jpg
    26.2 KB · Visningar: 93
supernaut skrev:
Dom är värre än någonsin, vaknade av att en jättespindel sprang över golvet. Jag slängde en låda på den som den nickade undan. sen sprang den ut i hallen och sparkade upp dörren, på vägen över gräsmattan så slet den med sig grannens rottweiler som den glatt tuggade i sig innan den försvann.

:hihi :hihi

Jag dödar aldrig spindlar. På sin höjd släpper jag försiktigt ut dem. Jävligt löjligt att döda dem bara för att de inte ser gulliga ut. De gör en massa nytta genom att hålla insekter borta.

Fan va ni är kinkiga... Spindlar är rovdjur, så att ha en spindel hemma hos sig betyder att man slipper flugor och andra småkryp, och ärligt talat störs jag inte det minsta av stora spindlar...

Jag har även omhändertagit mycket biffigare spindlar än sådär, med bara händerna. Men det är väl inpräntat i ryggmärgen på vissa människor, som ett arv från forntiden då det var bra att vara rädd för spindlar och ormar osv. Som ett naturligt skydd typ...

Men vaffan, vi bor i sverige och dom bär inte på giftgaddar. Plus att skulle folk från tex australien se er nu, skulle dom bara hånskratta er, problemet för deras del är att om dom nu råkar ha en jävel i tex stöveln på morgonen kan det gå riktigt illa med fossingen om det är en svart änka tex...

Så sluta grina, och fan i helvete döda dom inte bara för att dom råkar befinna sig på eran boyta, börjar låta som jänkare som tar fram bössan så fort nån gör olaga intrång... Nä, inte bra, inte bra alls... Fånga dom med ett glas eller whatever å sen släpp ut i naturen, where they belong...

;)

Zana skrev:
Fan va ni är kinkiga... Spindlar är rovdjur, så att ha en spindel hemma hos sig betyder att man slipper flugor och andra småkryp, och ärligt talat störs jag inte det minsta av stora spindlar...

Jag har även omhändertagit mycket biffigare spindlar än sådär, med bara händerna. Men det är väl inpräntat i ryggmärgen på vissa människor, som ett arv från forntiden då det var bra att vara rädd för spindlar och ormar osv. Som ett naturligt skydd typ...

Men vaffan, vi bor i sverige och dom bär inte på giftgaddar. Plus att skulle folk från tex australien se er nu, skulle dom bara hånskratta er, problemet för deras del är att om dom nu råkar ha en jävel i tex stöveln på morgonen kan det gå riktigt illa med fossingen om det är en svart änka tex...

Så sluta grina, och fan i helvete döda dom inte bara för att dom råkar befinna sig på eran boyta, börjar låta som jänkare som tar fram bössan så fort nån gör olaga intrång... Nä, inte bra, inte bra alls... Fånga dom med ett glas eller whatever å sen släpp ut i naturen, where they belong...

;)

Så logiskt... Dock så fungerar inte en med spindelfobi rationellt utan snarare i panik.
Hur mycket jag än skulle vilja ha dem kvar i lägenheten och äta upp flugor och andra insekter så klarar jag inte av att leva med dem.
Hellre tar jag mina flugor och andra flygfän än att dela våning med en spindel som får mig att tuppa av vid blotta synen av den. :död

om jag visste att spindlar åt silverfiskar får dom gärna bo under mina möbler...men måste dom trilla ner i mitt ansikte när jag sover :confused: kittar så dant och dela säng med en spindel är inte vad jag vill i alla fall :lol

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back