Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kakan skrev:om jag visste att spindlar åt silverfiskar får dom gärna bo under mina möbler...men måste dom trilla ner i mitt ansikte när jag soverkittar så dant och dela säng med en spindel är inte vad jag vill i alla fall
![]()
Vart på bilden är spindeln?Mr B skrev:Någonstans här hemma så har jag en filmsnutt på en sjukt stor spindel som jag hittade i buskarna på tomten. Ska försöka leta reda på den vid tillfälle ... hittade en screenshot ur filmen. Kvalitén är kass på bilden men den ger ett hum om hur stor den var ... MUHAHAHA
Tur att man flyttat ifrån norrland.. myggor är väl ändå bra mycket värre än spindlar.Mech skrev:Skönt att bo i norrland där man slipper äckelspindlarna.
Jag tar 1 000 myggbett än en sekund med de där.
sEiKo skrev:Vart på bilden är spindeln?
Spindelkurs - Kursen blir som vanligt en blandning av föredrag, bestämningsövningar och exkursioner (ta med fältmat), allt under mycket kunnig ledning av Lars Jonsson.
~Settan~ skrev:Drömmer tillochmed om dem! Vaknade häromnatten av en sån stor äcklig i sängen. Slänger mig upp, håller på att trampa ihjäl hundstackaren, kasta täcket, rister sängkläder.. Kom sen på att det (nog...) bara var en dröm. Hu!
Olsson skrev:Lite spindelfakta från min svåger djurdoktorn:
Alla spindlar är giftiga, bara mer eller mindre, eftersom de använder giftet som en del av matsmältningen. Källarspindeln blir störst i Sverige och är den enda, svenska, spindeln som kan bitas så att det känns. Men då bara där huden är tunn. Kan jämföras med ett getinsting på smärtskalan. Spindlar dödar en ofantligt stor mängd insekter med sina nät, även om de inte äter upp allihop. Vill du ha mygg och flugfritt inomhus skall du vårda spindlarna.
Olsson skrev:Lite spindelfakta från min svåger djurdoktorn:
Alla spindlar är giftiga, bara mer eller mindre, eftersom de använder giftet som en del av matsmältningen. Källarspindeln blir störst i Sverige och är den enda, svenska, spindeln som kan bitas så att det känns. Men då bara där huden är tunn. Kan jämföras med ett getinsting på smärtskalan. Spindlar dödar en ofantligt stor mängd insekter med sina nät, även om de inte äter upp allihop. Vill du ha mygg och flugfritt inomhus skall du vårda spindlarna.
Olsson skrev:Alla spindlar kan bitas. Men det är inte så många arter i sverige som är så stora så att en människa kan känna bettet.
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten