Jättepoliskontroll i Jkpg

Det enda jag sett av den extra hastighetsövervakningen denna veckan är en massa bussar fullar med snutar på väg hem till malmö. Eftersom jag kör åt andra håller och dom a l d r i g har hastighetskontroller på E22 mellan malmö och lund, lyckades jag vrida ur 250km/h ur hojen igår. Mötte två snutbussar... :arsele

Körde en sväng över "Sunne höjda" igår, Hann precis att se lyktorna på taket på polisbilen innan ett krön. Tokbromsa och körde någonstans mellan 50-60km/h när polis sköt på mig med lasern, (70km/h var gällande hastighet). Fan tänkte jag, nu får jag väl böter för ljuddämparen. När jag närmade mig vände sig polisen mot sin kollega och skrattade. Kände mig verkligen som en ögontjänare, men tur ska man ha ibland!

Axelavståndet spelar ju ingen roll vid hastighetsmätning. Tiden det tar för ett hjul att färdas mellan de två kablarna mäts :mattias

Vilket innebär att en Smart bara får hålla 70 på 90 väg och en buss kan hålla 110:arsele

:hihi,
så som jag har fattat det så mäter den hur lång tid det tar mellan kablarna, dvs hastigheten.
Och ligger det två kablar och den mäter hur lång tid det tar för framhjulen att pasera den första tills den har passerat den andra kabeln så får man ju ut en hastighet.
Spelar ingen roll hur långt det är mellan hjulen.
Så har jag förstått det som iallafall :D

Hur sjutton tänker dom när dom står på motorvägen egentligen? Vanligt att dom står där. Det är väll sista stället dom borde stå på. Dessutom stog dom där en tidig morgon, knappt nån trafik alls, och hade hastighetskontroll

Vill trafikpolisen bli hatade eller? Tappar respekten för dom mer och mer tyvärr (inte bara för hastighetskoll på motorväg), det handlar ju inte om säkerhet, handlar bara ju snarare om vad som står i lagboken och att hova in pengar...

Man blir ju besviken på dom... Inte finns det mycket att göra heller, tydligen ska man tacka och ta emot medan dom rövknullar en...

Nån som vet hur fort dom där gamla bmw hojarna går?
(ser tyvärr ingen andledning att samarbeta med dom längre, hoppas trafikpoliser i framtiden kan få mig att ändra syn på det hela.)

Hur sjutton tänker dom när dom står på motorvägen egentligen? Vanligt att dom står där. Det är väll sista stället dom borde stå på. Dessutom stog dom där en tidig morgon, knappt nån trafik alls, och hade hastighetskontroll

Vill trafikpolisen bli hatade eller? Tappar respekten för dom mer och mer tyvärr (inte bara för hastighetskoll på motorväg), det handlar ju inte om säkerhet, handlar bara ju snarare om vad som står i lagboken och att hova in pengar...

Man blir ju besviken på dom... Inte finns det mycket att göra heller, tydligen ska man tacka och ta emot medan dom rövknullar en...

(ser tyvärr ingen andledning att samarbeta med dom längre, hoppas trafikpoliser i framtiden kan få mig att ändra syn på det hela.)

Poliserna kör la sånna där slöa BMW 850r ?

http://www.mc-polisveteranerna.se/?q=node/51

BMW 850r = 69.73 HP (50.9 kW)) @ 7000 RPM på 238.0 kg, fulltankad, olja och dvs. sen är det plus alla polis grejor! dom lär ju väga minst 30 kg och då är vi uppe i ca 270kg plus en förare på 80 då är det 350kg på 70 hk ;) :yoparty och det är som en blir 0,2 hk/kg :D
Toppspeed: 187.0 km/h

http://www.bikez.com/motorcycles/bmw_r_850_r_2006.php

Har också tappat respekten för dom.
Ser dom sällan utanför skolor och dagis (i denna stan).
Dom står gärna i ex utförsbackar där man lätt rullar på lite extra osv.
Men dom har sin kvot dom ska fylla med ant fortkörare så tokigt är det.

Arten trafikpolis häckar i starkt solsken.
Antar att denna "aktion i syfte att rädda liv" synkats väl med långtidprognoser.

Att tänka på är att det finns en MÄNGD polis aspiranter ute nu som ska lära sig att ta fartsyndare, hur man ställer sig och mäter och vart som dessa lämpliga platser finns.
är därför man kan se minibussarna fyllda med poliser.
en sån här vecka med extra koller kommer varenda vår då aspiranterna går ut på "pryo-Veckor" =)

Gamla BMW:n har några hästar mer än den nya, men båda ligger över 100 hk. Åkte dit för fortkörning för nån månad sen och passade på att fråga. Enligt polisen hade han inga problem att hänga på snabba hojar på motorvägen men jag tvivlar på att den toppar mer än runt 250km/h och accet lär ju inte vara så jättebra.

Det är inte alls för mätning. Det är ström i den andra kabeln, kör man för fort så skickar de ut 480 volt i bakhjulet på dig. Nya EU-regler.

Det är inte alls för mätning. Det är ström i den andra kabeln, kör man för fort så skickar de ut 480 volt i bakhjulet på dig. Nya EU-regler.
Hellre det än att bli tutlurad :5sure

Det är dock riktigt skoj att polischefer öppet erkänner i intervjuer att deras jobb är att "rädda liv". Detta genom att kontrollera hastighet och rattfylla. Vanliga trafikförseelser som rödljuskörning, blinkers, heldraget och annat bjäfs har de inte tid med.

Och jag som trodde att trafikPOLISENs uppgift var att upprätthålla ordningen på vägarna. :banana :brinnerup

Jag fick blåsa påvägen från tatueringsmässan i Norrköping i fredags. Där kändes som ett rejält smart ställe att stå på: "Men jag har ju bara druckit tre öl och för säkert en halvtimme sen! Och jag ska ju bara runt knuten." Dessutom var de trevliga - och ännu mer trevligt var det att de inte kollade huruvida bilen var besiktigad eller ej så jag är nöjd. Bra jobb Polisen. :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman