Killawife
To live is to die
- Gick med
- 23 Feb 2005
- Hoj
- Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Häromdagen när jag kom ut till hojen efter jobbet för att köra hem så såg jag att den hade och höll på att pissa bensin. Något förvånad blev jag men tänkte att jag åker hem och fixar det hemma och trycker på starten. Då går motorn inte runt. Jag provar en stund men det går bara inte. Batteriet verkade ha bra med kräm så jag provade att springa igång men bakhjulet bara låste. Jag plockade ner hojen på parkeringen och kom på vad som hade hänt men kunde knappt tro det själv.
Förgasaren hade flödat över till den grad att cylinder 1 hade helt fyllts med bensin och stoppade motorn från att gå runt. Jag sög ur en del och kunde få motorn att gå runt genom att rulla hojen bakåt, sen gick den på starten och jag fick till slut igång den. Jävligt konstigt.
Har plockat av förgasarna nu och ska kolla varför förgasaren flödat över. Jag bytte nyss nålventilerna, kanske är det nån av dem som strular?
Förgasaren hade flödat över till den grad att cylinder 1 hade helt fyllts med bensin och stoppade motorn från att gå runt. Jag sög ur en del och kunde få motorn att gå runt genom att rulla hojen bakåt, sen gick den på starten och jag fick till slut igång den. Jävligt konstigt.
Har plockat av förgasarna nu och ska kolla varför förgasaren flödat över. Jag bytte nyss nålventilerna, kanske är det nån av dem som strular?