Jättebautapremiär

Sitter på birkaterminalen med en iskall i handen, kalasväder i människobyn iallafall:tummenupp
Knudo's resa har helt klart satt sig på sinnet, kollar efter uppdateringar stup i ett:crash
Kan tänka mig att han oxå har en iskall.....hand:rock

Nu har jag med nerverna tagit mig igenom Sthlm, tycker inte om den där stressen. Var inne hos en mc handlare och fick nya fina sidor till packväskorna, skinande nya och rena, snacka om kontrast till resten av monstret. När jag kommer hem tror jag hustrun lär undra vad det är jag köpt. Såg när jag klev av att nummerplåten blåst av i bara farten. Gick väll i alla fall 150 i snitt mellan Gävle och Uppsala tills jag insåg att det var nästan soppatorsk, rookie misstag så det bara skriker om det. Löste det som så att jag la mig på rulle bakom en lastbil sista sträckan till en mack, snacka om att visiret såg ut, tyvärr gjorde inte jag det. Har inte under någon del av resan varit problem med kylan, däremot började jag känna mig lite stel efter Sthlm, bott i en liten stad för länge nu. Nåja nu är det bara 50 mil kvar sen är jag HEMMA! Nu har jag i alla fall något att berätta för hon där hemma, nästa inlägg i Norrköping, nu kör vi så det ryker! Om man väljer att citera cars?!?

Får fixa det med bilder när jag kommit hem, lite lurigt tycker jag.

Nu har jag med nerverna tagit mig igenom Sthlm, tycker inte om den där stressen. Var inne hos en mc handlare och fick nya fina sidor till packväskorna, skinande nya och rena, snacka om kontrast till resten av monstret. När jag kommer hem tror jag hustrun lär undra vad det är jag köpt. Såg när jag klev av att nummerplåten blåst av i bara farten. Gick väll i alla fall 150 i snitt mellan Gävle och Uppsala tills jag insåg att det var nästan soppatorsk, rookie misstag så det bara skriker om det. Löste det som så att jag la mig på rulle bakom en lastbil sista sträckan till en mack, snacka om att visiret såg ut, tyvärr gjorde inte jag det. Har inte under någon del av resan varit problem med kylan, däremot började jag känna mig lite stel efter Sthlm, bott i en liten stad för länge nu. Nåja nu är det bara 50 mil kvar sen är jag HEMMA! Nu har jag i alla fall något att berätta för hon där hemma, nästa inlägg i Norrköping, nu kör vi så det ryker! Om man väljer att citera cars?!?

Underbart

Sthlm->Kalmar är bara ~40 mil, men E22 känns evighetslång på MC (gäller alla fordon iofs). XD

Blev första riktiga maten (förutom min macka vid 12) på daisys i Nyköping, tror jag tar och sträckkör nu så näst sista posten för min del idag. Tack för allt stöd under dagen!!!

Respekt! :yoparty

Vågar jag skriva att jag nu ska fisköra min hoj de tre kilometrararararana som det är från jobbet till hemma? I stan = max 50 :wiggle

Blev första riktiga maten (förutom min macka vid 12) på daisys i Nyköping, tror jag tar och sträckkör nu så näst sista posten för min del idag. Tack för allt stöd under dagen!!!

Var uppmärkssam vid broar och skit nu när solen gått ner, kan bli is där. Speciellt bron innan gamleby, där kan det blåsa som fan med. Och kalmar slätt är lite otrevlig såhär års med. :tummenupp

"...and we choose to do these things not because they are easy, but because they are hard."

Och så fort Knudo skriver ordet "hemma" så är inte ett öga torrt på detta forum!

Last edited:
Respekt! :yoparty

Vågar jag skriva att jag nu ska fisköra min hoj de tre kilometrararararana som det är från jobbet till hemma? I stan = max 50 :wiggle
Fisköra med hoj går bara inte, jag låg säkert i 150 km/h när jag var ute på en "försiktig" tur i slutet av februari:crash

Går allt detta väl å pöjken dammar av alla 80 milen idag då jävlar ska Knudo ha bragdmedaljen.
Må det varit fint under dan men sista sträckan när solen gått ner är nog fan varken trevlig lr lätt rent mentalt,
Knudo for president:rock

Nu börjar man bli lite sugen på en uppdatering. Hur har det gått?
Har uppdaterat denna tråd löpande under dagen. Skitkul!

Går allt detta väl å pöjken dammar av alla 80 milen idag då jävlar ska Knudo ha bragdmedaljen.
Må det varit fint under dan men sista sträckan när solen gått ner är nog fan varken trevlig lr lätt rent mentalt,
Knudo for president:rock

Huuu ja... minns fortfarande min premiärtur på 50 mil förra året Stockholm-Karlskrona. Åkte vid 17 tiden o då sken solen (i början av mars också). Men innan nyköping gick ju solen ned och temperaturen sjönk till 2 plusgrader... resten av resan till Karlskrona var helt galet kall, dimmig, fick stanna om och om igen för jag frös så, funderade flera gånger på att leta reda på någonstans att sova över natten men envishet och ren vilja fick mig framåt några mil i taget. Kom fram vid typ 23.45 tror jag... Riktigt jobbigt var det både mentalt och fysiskt. Sov hur mycket som helst dagen efter för att dag 2 ta samma tur tillbaka :3freak

Hoppas TS kommer fram snart.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...