Jättebautapremiär

Vilken überskön trådstart!:tummenupp

Lite sådär monty pyton över det hela. Har svårt att tro på det än faktiskt. Det är en så skön naiv positivitet hos TS med värmepåsar, reflexregnställ och allt vad det är. Var för fan rädd om dig, det du gör är ordagrant livsfarligt.

Detta skall följas och ett stort lycka till från mig!:Bugar

O jag som tyckte det sladdar så där lagom mycket med bakhjulsdrift på bilen :D

Nä men minns gamla goda tiden, moppe o snö, fanns ju inget roligare, desto halare desto roligare, blank isgata fullgass :rolleyes::D breställ i 80knyck & 20cm snö :yoparty

Håller tummarna till dig & ditt äventyr :rock

Vaknade pigg och fräsch efter en natt på en av Gävle centralstations fantastiska bänkar, fanns bara en utan armstöd och den lyckades jag knipa, kände mig mycket lyckligt lottad jämfört med alla andra nattgäster på "hotellet" som fick sova i riktiga fakirställningar, nackdelen med denna bänk märkte jag när jag vaknade och tre personer med ömkande blickar såg ner på mig. Men inget att skämmas för, kliade mig på pungen och la en fjärt, såsom jag alltid gör och nu har dagen gått vidare och jag med den.
Sitter nu på det sista av mina 5 tåg och har en spännande dag framför mig, borde vara i järvsö 7:36 om detta går som det skall, men jag har mitt fulla förtroende för järnvägstrafiken i detta landet, kan ha och göra med att jag jobbade i Karibien och Venezuela i fem år, det har på något vis härdat mig och fått mig och inse att vi har det fantastiskt bra på många sätt och vis. Nu skall jag gå och göra min morgontoalett, troligtvis en ganska snabb sådan då jag i viktbesparingens tecken hoppade tandborsten.
Så åter igen god morgon på er och ha nu en bra dag allihopa!

Last edited:
Just nu är det 10,6 grader KALLT i Järvsö :fakta

Jag skulle inte åka hoj idag.....

Tack så mycket Nikel, det värmer i ett annars kallt vinter Sverige. Fy tusan vad vackert det är här uppe.

Visst är det vackert!? Jag höll utkik efter dig här i Järvsö idag (jobbar här) men lyckades inte få syn på dig..
-10 grader är det bitvis på vägen mellan Ljusdal och Järvsö, men håller du dig i bilspåren så ska det inte vara någon fara för halka.. Stannade faktiskt och klev ur för att kunna ge dig en rapport :tummenupp

Hoppas nu att allt går precis som du tänkt dig, all respekt till dig! :Bugar

Spännande :) skall följa resan, lycka till

Ett speciellt stort tack till kryckan, du är en räddare i nöden.
Ta dock inte detta som att jag inte uppskattar alla er andra, ni får det att kännas riktigt roligt detta äventyret. Sitter på hojfirman nu och har fått titta på den nya pärlan, slapp kedja (8cm), helljus ur funktion, lös växelväljare, slitet drivpaket och ett stort fett chickenstripp rakt över däcket, tror förra ägaren vid svängar helt enkelt klivit av och lyft hojen i rätt riktning sen fortsatt färden. Förutom dessa bagateller är den i så fint skick som jag trodde. Nu skall jag bara vänta lite här tills tempen stiger något över alla dom där minusgraderna sen rullar vi. Skall hålla er uppdaterade under färden med ungefär en timmes mellanrum.

Ett speciellt stort tack till kryckan, du är en räddare i nöden.
Ta dock inte detta som att jag inte uppskattar alla er andra, ni får det att kännas riktigt roligt detta äventyret. Sitter på hojfirman nu och har fått titta på den nya pärlan, slapp kedja (8cm), helljus ur funktion, lös växelväljare, slitet drivpaket och ett stort fett chickenstripp rakt över däcket, tror förra ägaren vid svängar helt enkelt klivit av och lyft hojen i rätt riktning sen fortsatt färden. Förutom dessa bagateller är den i så fint skick som jag trodde. Nu skall jag bara vänta lite här tills tempen stiger något över alla dom där minusgraderna sen rullar vi. Skall hålla er uppdaterade under färden med ungefär en timmes mellanrum.

Med trasigt helljus blir du nog så illa tvungen att stanna över natten i sthlm, eller tom tidigare. :) Men ha en trevlig hojtur, och det finns säkert många här på forumet som kan erbjuda härberge om du inte når till sthlm innan du tappar känseln i fingrar, tår och annat. Och se till att inte ha några glipor i utrustningen, stanna när fingrar eller annat domnar bort för annars kan du köra på dig förfrysningar, och det vill du absolut inte. Låt resan ta sin tid. (Jag skulle tro att 3 dagar är en ganska realistisk skattning, om man håller gott tempo).
Och som sagt, om du av någon anledning råkar hamna på rv70 eller 55 så ställer jag gärna upp med en rastplats vid enköping.

Då får man passa på att jobba mellan uppdateringarna. Om ingen mc-firma försöker dra nytta av spektaklet så är dom blåsta i huvvet.

No Gutz No Glory

Kom igen nu ba' Knudo, vid kusten har vi iaf plusgrader, i skrivande stund +1 och strååålande solsken, borde kunna vara ett par när du passerar iaf:tummenupp
Som sagt stort lycka till, och avsätt minst ett par av dom där värmepåsarna till ''cojonesarna'':crash
Skall hålla ögons öppna efter dig när jag sitter på Birkabussen på väg till Sthlm för ett stycke kryssning:fyllisar

Blir nog inga uppdateringar under dagen. Fingrarna kommer vara hårda som skolkritor och såna är inte kompatibla med smartphones såvitt jag vet :crash

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti