Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tack allihopa, nu kör jag från järvsö mot Bollnäs.
I Bollnäs nu, kör vidare mot Gävle. Dom finaste vägarna jag sett, helt torrt med snö på sidan.
I Bollnäs nu, kör vidare mot Gävle. Dom finaste vägarna jag sett, helt torrt med snö på sidan.
Din jefla dåre...
Ärligt talat så var du och din resa det första jag tänkte på när jag vaknade imorse.
Ja, de där vägarna är fina minsann. Om det bara inte hade varit den här tiden på året skulle jag gladeligen gett dig färdbeskrivning på ännu finare vägar än så på vägen söderut men nu så vill jag bara ha ut dig helskinnad på E4:an. (Och det vill nog även du.)
Angående kylan och fartvind. Ett gammalt, enkelt och mycket effektivt sätt att som knutte skydda sig mot kylande fartvind är att bara stoppa en dagstidning innanför jackan på magen/bröstet. Tänk på det innan det börjar bli dags att nöta mil på E4:an.
När 83:an når ut till E4:an i Tönnebro så har du en stor rastplats på andra sidan vägen. Där finns go´mat och värme i överflöd.![]()
Nästan i Gävle, Sthlm nästa. Det värsta passerat och nu är det motorväg kvar bara. sitter på en rastplats och lapar sol och käkar macka. Fick kasta av styrmuffarna för jag blev för varm, nu åker dom dock på igen när det blir motorvägsfart. Blir helt klart en tur hit till sommarn igen, måste uppleva mera av detta. Väntar på att någon skall stanna till så jag kan få min bild tagen. Ni skulle varit med, allihopa!
Din jefla dåre...
Ärligt talat så var du och din resa det första jag tänkte på när jag vaknade imorse...
Nästan i Gävle, Sthlm nästa. Det värsta passerat och nu är det motorväg kvar bara. sitter på en rastplats och lapar sol och käkar macka. Fick kasta av styrmuffarna för jag blev för varm, nu åker dom dock på igen när det blir motorvägsfart. Blir helt klart en tur hit till sommarn igen, måste uppleva mera av detta. Väntar på att någon skall stanna till så jag kan få min bild tagen. Ni skulle varit med, allihopa!
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |