Jätte-OT: Ny koncept-Saab (En BIL alltså)

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Kunde inte hålla mig fårn ett gigantiskt OT-inlägg. Sorry.

Vad tycker ni?
Jag tycker den är asläcker.
Vill poängtera att det handlar om ett koncept som inte kommer i produktion så inga korkade kommentarer om att "det kan ju regna in när man öppnar dörren" osv.
Lite (troliga) fakta:
V6 på 3 liter, biturbo, 400hk med E85, 4WD

Bifogat

• front.jpeg
    front.jpeg
    18.6 KB · Visningar: 44
  • profile.jpeg
    profile.jpeg
    16 KB · Visningar: 43
  • profile_open.jpeg
    profile_open.jpeg
    19.1 KB · Visningar: 45
  • rear.jpeg
    rear.jpeg
    18.3 KB · Visningar: 42
  • rearside.jpeg
    rearside.jpeg
    23.5 KB · Visningar: 42
jäkligt snygg men varför kan dom inte hitta en egen stil :va lyser ju DB om den.. som jag för övrigt tycker är världens vackraste bil :)

Yasha skrev:
Najs! Men... VAR ÄR RAKETERNA?!? :confused:
Jag ringde grabbarna och de sa att de lämnat lite plats för mitt SOT (Special Operations Team) :cool:
Det är en lååång motorhuv och det ska bara få plats tre cylindrar på längden (V6), hehe. Kolla gärna lite mer noga på utrymmet bredvid varje strålkastare. De döljer en robotlucka. Innanför sitter ett revolvermagasin med 5 ECOM-robotar som kan användas mot de allra flesta mål. En HUD ger sikte liknande det som finns för kanonen på Apache-helikoptrarna fast det är en laserpekare för robotarna istället. Kan skötas både av föraren eller skytten, eller "passageraren" som han/hon ofta kallas.

Riktigt cool! :yoparty
Lite stidsflygplanshuv över taket. Fränt! :D

Tycker SAAB gör helt rätt i att använda sin koppling till flygvapnet i sin reklam och design.

Supermoto skrev:
Kunde inte hålla mig fårn ett gigantiskt OT-inlägg. Sorry.

Vad tycker ni?
Jag tycker den är asläcker.
Vill poängtera att det handlar om ett koncept som inte kommer i produktion så inga korkade kommentarer om att "det kan ju regna in när man öppnar dörren" osv.
Lite (troliga) fakta:
V6 på 3 liter, biturbo, 400hk med E85, 4WD

Verkar helt ok. Köp den du! :7peta

Men... kommer det inte regna in när man öppnar taket sådär :va

:hihi

Fin bil. Synd bara att den inte finns. :tungan

eller är det bara jag som tycker att saab snor astons drag :)

Bifogat

• profile.jpg
    profile.jpg
    16 KB · Visningar: 36
  • 03-2.jpg
    03-2.jpg
    32 KB · Visningar: 30
  • 332180-amv8side.jpg
    332180-amv8side.jpg
    27.3 KB · Visningar: 37
  • astonmartin-db8-LOW.jpg
    astonmartin-db8-LOW.jpg
    6.2 KB · Visningar: 33
Visst finns likheter. Och du kan hitta C5 i den oxå i vissa vinklar och nya XKn ser oxå ut sådär. Maserati har en likadan. Bakdelen ser ut som en porsche. Det går att hitta design från massor av andra bilar i den och jag håller med om att just DB9 är väldigt lik just i ren profil men vaddå då. Gör det Saaben sämre???

blom skrev:
eller är det bara jag som tycker att saab snor astons drag :)

Det första jag tänkte var att "det där har någon annan gjort tidigare" och nu kom bildbevis.

Ser bra ut men det är en saab och det gillar jag inte...

Supermoto skrev:
Jag ringde grabbarna och de sa att de lämnat lite plats för mitt SOT (Special Operations Team) :cool:
Vad skönt att höra, då känner jag mig lättad och nöjd. :D Gillar inte söndagsbilister... :fatta!

på tal om Aston Martin. var det någon som såg top gear i måndags..
Fy fan säger jag. den slog den tidigare snabbaste bilen (enso?) med tio (10)sekunder.

Jojo, men det var en Aston DBR9. Inte direkt en sån som går att köpa. Undrar hur mkt fortare en F1a skulle gå - lika relevant!

crashtestdummy skrev:
på tal om Aston Martin. var det någon som såg top gear i måndags..
Fy fan säger jag. den slog den tidigare snabbaste bilen (enso?) med tio (10)sekunder.

Tio sekunder snabbare på vad? Fortast tömma tanken? Noll till hundra? Tio sekunder snabbare runt korvkiosken? :va

Supermoto skrev:
Jojo, men det var en Aston DBR9. Inte direkt en sån som går att köpa. Undrar hur mkt fortare en F1a skulle gå - lika relevant!
hur mycket snabbare är mina db8or mot saaben som jag lagt upp :tungan

Tengil skrev:
Tio sekunder snabbare på vad? Fortast tömma tanken? Noll till hundra? Tio sekunder snabbare runt korvkiosken? :va
Runt deras testbana som tar en Ferrari enso 1.18 att genomföra.

Supermoto skrev:
Det var ju ballt.. förstod du inte det? Relevansen är ovidkommande :hihi

Supermoto skrev:
Det är en lååång motorhuv och det ska bara få plats tre cylindrar på längden (V6), hehe. Kolla gärna lite mer noga på utrymmet bredvid varje strålkastare. De döljer en robotlucka. Innanför sitter ett revolvermagasin med 5 ECOM-robotar som kan användas mot de allra flesta mål. En HUD ger sikte liknande det som finns för kanonen på Apache-helikoptrarna fast det är en laserpekare för robotarna istället. Kan skötas både av föraren eller skytten, eller "passageraren" som han/hon ofta kallas.
Har den inga kulsprutor? Jag vill gärna ha kulsprutor också...
(Dels är det både snyggt och romantiskt med spårljus under mörka höstnätter dels tycker jag att när folk sniglar på övergångsställena så är det nog allt lite "overkill" att blåsa bort hela jävla övergångsstället med en missil). :brinnerup

Fixar de inte det vill jag inte ha nån...

:)

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back