Järfällabanan 9/5 2010

Tack, tack. :tummenupp

Den banan måste vara perfekt för supermotard. Men är den inte lite väl knixig för sporthojar?

Jag har kört järfällabanan med både motard och sporthoj. På de mest knixiga partierna är motarden överlägsen medans sporthojen är snabbare på de snabba partierna så det går nog ungefär jämnt ut.

Nicke hur känns det att va på Superduken igen ...Tänkte lite på din nacke och så ..
MR Moose hur känns det nu , lite skillnad va :)

Vad är det för fel på Vädret , ska aprilvädret aldrig ta slut :(

Om vi jämför med rörken.. nån större skillnad eller liknande åkning? Ja om du nu kört på rörken?

Rörken = kurvor hopsatta med rakor.

Järfälla = kurvor hopsatta med andra kurvor. Den långa doserade kurvan kan upplevas som en raka, och kräver lite mod att hålla fullt alldeles innan 190graders-hårnålen med en bergväg och skogsvall alldeles innan... :rolleyes:

Ja, jag hörde ngt om det där :tungan

haha,. vafan.. mr.ensam-i-blå-grupp som skvallrar antar jag.. :)

ähh, nu fanns det säkert 1000 saker jag kunde gjort bättre, men racetech fram i +5 och blöt bana gjorde det inte enklare.. det sura är att jag var på väg ut i depån för att jag inte vågade köra när det blev blött.. :huvet

jaja, imorn åker sportsmart på fram oxå, sen är det bara mosa igen.. :yoparty

haha,. vafan.. mr.ensam-i-blå-grupp som skvallrar antar jag.. :)

ähh, nu fanns det säkert 1000 saker jag kunde gjort bättre, men racetech fram i +5 och blöt bana gjorde det inte enklare.. det sura är att jag var på väg ut i depån för att jag inte vågade köra när det blev blött.. :huvet

jaja, imorn åker sportsmart på fram oxå, sen är det bara mosa igen.. :yoparty

Man vet aldrig ...

Sportsmart ska jag testa. Ska ev få på dem imorrn.

MR Moose hur känns det nu , lite skillnad va :)
(

Jotack, känns kanon! Skillnaden mot Sumon mkt större än jag hade trott. SDn känns mycket tätare, närmare och mer distinkt i alla avseenden. En sjukt skön körupplevelse, och till råga på allt resulterade första banåkat för säsongen i första knäskrapet ever – fanimej på tiden för gubben...:tummenupp

Moddade häcken på din hoj: GRYM:D

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back