Järfälla gokartbana - ny bana för Knixkurser 2010

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Järfälla gokartbana - ny bana för Knixkurser 2010 (Sthlm)

Hej på er!

Jag tänkte att det kanske var dags att förbereda er som inte redan har fattat att det blir av, att vi kommer att köra SMC:s Grundkurser Knix på Järfälla gokartbana i år!

Vi kommer att köra 9 ordinarie tillfällen, i princip varannan vecka med start den 9 maj och tiderna vi kör är 18-21. Du hittar mer info om datum här.

Upplägget är likadant som på Rörken (och Tuvängen), samma introduktion gäller på alla banorna, man går intro första gången man kör för säsongen och i år kan man samla stämplar på alla Knixbanor som finns med i Knixboken och efter 10 stämplar får du en gratis körning på valfri Knixkurs (från boken förstås). Se'n är det bara att samla nya stämplar och så vidare...

På Järfälla kör vi bara 3 pass per grupp, det är den tid vi har till förfogande.

Enhetspris Rörken/Järfälla/Tuvängen i år:
200 kr för SMC-medlem/300 kr för icke-medlem.

Sö 100509 18:00-21:00
Sö 100530 18:00-21:00
Sö 100606 18:00-21:00
Sö 100620 18:00-21:00
Sö 100704 18:00-21:00
Sö 100718 18:00-21:00
Sö 100801 18:00-21:00
Sö 100815 18:00-21:00
Sö 100829 18:00-21:00

Tider för inskrivning, beskrivning av banan mm nyttig info hittar ni i Knixboken, som ni får vid introduktionen och som ni kan läsa och ladda ner via länken så klart.

Bullergräns: 95 dB(A) vid förbipassering.
Vi har själva mätning, men banägaren mäter också. Det finns en granne som är extra uppmärksam och tillståndet hänger mycket på att det inte blir några klagomål. Tyvärr.

Datum hittar ni också på Uppsaladelen av svmc.se. På grund av tävlingar på banan i maj, blir det ett långt glapp mellan de första kursdatumen så ja, datumen stämmer.

Och för säsongen 2010 har alla som arrangerar kurser på gokartbana i SMC:s regi, enats om namnet Grundkurs Knix (förkortat GK Knix) för att ni som vill delta inte ska behöva fundera på vad det är för kurs som erbjuds.

OBS! Parkering av motorcyklarna görs på den allmänna parkeringen UTANFÖR depån och UNDAN från gokartfolkets bussar/bilar! Det pågår verksamhet på kartingbanan ända fram till vi startar vår körning, så inga motorcyklar ska stå vid infarten till depån förrän vi kallar till besiktning och uppställning.

Vi kommer att ha funktionärer på plats, som visar var vi kan stå, men om ni kommer tidigt, ber vi er att respektera den verksamhet som pågår på banan och inte vara i vägen.

Alltså, INGA MOTORCYKLAR I KÖ UTANFÖR DEPÅN OCH KÖR INTE IN OCH STÄLL ER BLAND ÖVRIGA FORDON, DET FINNS GOTT OM PLATS PÅ PARKERINGEN.

Parkeringen består av både grus och asfalt, det kan vara bra att ha med sig en stödplatta.

Välkomna till säsongen 2010!

Eder kursgeneral på Järfälla,

Yasha aka Veronica

Last edited:
Kan man inte få komma dit och träna ltie motard? den banan ser ju så sjukt rolig ut med sm

Blir nog att försöka sig på... synd bara att det inte går att förboka plats, har hört om vissa timslånga köer på Rörken t.ex.

Toppen för mig, närmare än Rörken och inte så lutterska tider som Tuvängen. :tummenupp

Toppen för mig, närmare än Rörken och inte så lutterska tider som Tuvängen. :tummenupp
*hehe* Klarar du av att hålla dig under 95 dB med monstret? Jag har minsann hotat dig med svartflaggan på Rörken och där är gränsen 100 dB... :tungan

Kan man inte få komma dit och träna ltie motard? den banan ser ju så sjukt rolig ut med sm
Jag tror den ÄR sjukt rolig med motard och har du en reggad och minst trafikförsäkrad motard som är i skick att köra så är du så klart välkommen på våra kurser. Annars kanske det är idé att höra efter om vi kan hyra en kväll för motardkörning?!? Svårt med ljudet dock skulle jag tro. :gnissla

Last edited:
Blir nog att försöka sig på... synd bara att det inte går att förboka plats, har hört om vissa timslånga köer på Rörken t.ex.
Vi testar utan förbokning i år, vi har liksom bara 9 kurskvällar. Det kan bli köer, men kön på just Rörken är extrem, har faktiskt aldrig sett på maken. :va

*hehe* Klarar du av att hålla dig under 95 dB med monstret? Jag har minsann hotat dig med svartflaggan på Rörken och där är gränsen 100 dB... :tungan

Visst ja :gnissla.

Bra att du påminde om det. Ja jag har flera vapen i verktygslådan, jag har byggt avgassystemet så att jag kan byta till olika slutrör. Jag kan tex snabbt ersätta slutrören med täta lock kombinerat med en lämplig uppsättning supertrapp-brickor, då blir det tystare. Den uppsättningen åker tex på imorgon, ty då är det dags för kontrollbesiktning.

Last edited:
Dags att jaga dB killer då.
Motardkväll låter som en grym idé!
Tyvärr har jag för mig att de sagt nej förut, för att de inte var så nöjda med skadorna på asfalten efter en test som gjordes, men man kan ju alltid fråga. Igen... numera är det ju mer regel än undantag att vi har skydd på sm-hojarna, just för att skydda asfalten. (märkligt, men sant) :)

Tyvärr har jag för mig att de sagt nej förut, för att de inte var så nöjda med skadorna på asfalten efter en test som gjordes, men man kan ju alltid fråga. Igen... numera är det ju mer regel än undantag att vi har skydd på sm-hojarna, just för att skydda asfalten. (märkligt, men sant) :)

Jo det är klart.
Min hoj hade nog inte sett så rolig ut om inte jag hade haft plast eller gummi på allt som kan komma i kontakt med asfalten.
Som du säger så har ju de flesta (iaf dom jag känner) krashpuckar och barkbusters. Det är ju inget större jobb att utrusta fotpinnarna med skydd för dom som saknar det.

Fixa en helorange dag med dig som kursgeneral och jag lastar bilen/släpet direkt :rolleyes:

Gocartbana med Lillan och knotterdäck ska bli spännande att testa på Grängesberg, lova att inte skratta :gnissla

Jag tror den ÄR sjukt rolig med motard och har du en reggad och minst trafikförsäkrad motard som är i skick att köra så är du så klart välkommen på våra kurser. Annars kanske det är idé att höra efter om vi kan hyra en kväll för motardkörning?!? Svårt med ljudet dock skulle jag tro. :gnissla

Njae .. inget trafikförsäkrat, men avse en kväll till motard så kan jag få massa folk att komma och köra:D
Har försökt med enköpings gocartbana men de var tvärnej tyvär

Jo det är klart.
Min hoj hade nog inte sett så rolig ut om inte jag hade haft plast eller gummi på allt som kan komma i kontakt med asfalten.
Som du säger så har ju de flesta (iaf dom jag känner) krashpuckar och barkbusters. Det är ju inget större jobb att utrusta fotpinnarna med skydd för dom som saknar det.

Exakt!

Last edited:
Fixa en helorange dag med dig som kursgeneral och jag lastar bilen/släpet direkt :rolleyes:

Gocartbana med Lillan och knotterdäck ska bli spännande att testa på Grängesberg, lova att inte skratta :gnissla
Det kommer INTE att hända. :mad: :zpy

Du kan för övrigt få låna motardhjul till din äckliga åranscha om du vill köra på Grängesbergs lilla knixiga bana med riktiga hjul...

Njae .. inget trafikförsäkrat, men avse en kväll till motard så kan jag få massa folk att komma och köra:D
Har försökt med enköpings gocartbana men de var tvärnej tyvär

Exakt!
Vi får se, man ska aldrig säga aldrig. En kväll för oreggade hojar önskas alltså. Det kan inte se i SMCs regi, det får bli privat och det är högst otroligt att det går, men jag ska kolla. Nu spammar vi inte mer om det i den här tråden utan jag återkommer i så fall om det i motardforumet. Okej? :)

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...