Järfälla gokartbana - ny bana för Knixkurser 2010

Får ta och wheela lite förbi depån så att depå-hitler får slentrian heila lite med svart-flaggen :D

Får ta och wheela lite förbi depån så att depå-hitler får slentrian heila lite med svart-flaggen :D
*fnys* Här slentrianflaggas inget, det är distinkta och mycket bestämda flaggningar och okynneshuliganer premieras extra! :mattias

Den svarta flaggan är för övrigt min favorit och det är bevisat. :fakta

:D

Hehe jo gör det så blir jag inte det ända svartafåret som får svartflagg bara för att man gasar på lite. Tydligen "kör jag för fort och stressar upp tempot för de andra" enl depå-chefen, min teori är att instruktörena inte gillar att bli från körad:krama. Man tycker ju att folk som kör i rödgrupp ska kunna köra hoj så pass bra att de inte får en hjärtattack bara för att nån står på lite!.

Hehe jo gör det så blir jag inte det ända svartafåret som får svartflagg bara för att man gasar på lite. Tydligen "kör jag för fort och stressar upp tempot för de andra" enl depå-chefen, min teori är att instruktörena inte gillar att bli från körad:krama. Man tycker ju att folk som kör i rödgrupp ska kunna köra hoj så pass bra att de inte får en hjärtattack bara för att nån står på lite!.
:va Det verkar ju lite dumt. Så länge man inte kör över sin förmåga och utgör en fara/risk för sig själv och/eller andra, får man väl köra i det tempo som passar övningen bäst.

Nu ska man komma ihåg att vi just har kurs och inte frikörning på de här kvällarna, så vi kräver ett engagemang från dig som deltagare i form av just övning på momentet för stunden. Det är väldigt sällan det går att öva och göra helt rätt i full fart, även om vissa självklart kan köra fortare OCH bättre än vad andra kan.

Den som bara är ute och kör så snabbt han/hon kan, har inget på kurstillfället att göra, oavsett om vi pratar röd eller grön grupp. Sorry, men det är min bestämda uppfattning.

Dessutom är det ju faktiskt så, att även om man kör i röd grupp betyder inte det att man är van att ha hojar susande runt sig på alla sidor och att man är helt okej med att bli omkörd i ingångar till kurvor etc. Det krävs en hel del övning för att ha is i magen i de lägena och jag är inte säker på att det är vad vi strävar efter i första hand.

Säkrare förare, med större marginaler och ökad kännedom om risker och möjligheter, ja. Inte fler risktagare och blådårar. Eller?

Så, det var min moralkaka för kvällen. Nu ska tant gå och lägga sig och återkommer imorgon.

/ Veronica

Och nej, för den som nu har tänkt kommentera om huligankörningar med motarden, så har jag aldrig gjort det på en kurs med SMC. :fakta

:tummenupp :tummenupp
Jag tänker köa utanför med picknickkorg och kaffetermos likt tanterna på Skansen, men in ska ja!!
:hojcbr

Introduktion för GK Knix Uppsala/Stockholm 2010

Introduktion GK Knix Uppsala/Stockholm

Dag: 2 maj
Tid: kl.10, 11, 12 och 13 (ca 30 min)
Plats: Rörken (cafeterian)

Nu börjar det närma sig säsongsstart för Knixkurserna i Uppsala- och Stockholmsområdet. I år kör vi ju på sammanlagt tre gokartbanor och premiärdatumen är för:

Rörken 3 maj
Tuvängen 8 maj
Järfälla 9 maj

För att få köra Knixkurserna krävs att du har gått introduktionen och i inskrivningen har lämnat in anmälningsblanketten signerad av den som håller i introduktionen vid tillfället. Introduktionen behöver bara göras en gång per säsong och när du gått en introduktion gäller den för alla Knixkurser som finns med i Knixboken för året.

Eftersom kursplatserna skiljer sig något åt, gäller det att se till att man får information om den specifika kursplatsen man befinner sig på om man gått introduktionen någon annanstans. Vi räknar dock med att instruktörer och kursledning lotsar er igenom den biten.

För att lätta på trycket på premiärdagarna, erbjuder vi er att gå introduktionen i förväg, så söndagen den 2 maj håller vi introduktioner i cafeterian på Rörken.

Rörkeninstruktörerna har avrostning på banan den dagen, så det kommer vara en hel del hojar i farten, men observera att det INTE är tillåtet för några andra att köra på banan den här dagen. Vi erbjuder er alltså INTE att komma till Rörken och köra, utan att gå introduktionen så att vi förhoppningsvis minskar antalet som behöver gå på måndagen.

Självklart är det kostnadsfritt.

Välkomna!

Hmm, fråga! Lite i sista minuten sådär..

Om man missade introduktionen (som krävs för att få köra knix uppenbarligen), kommer de fler tillfällen i år eller är man screwed?

Skulle gärna ha gasat till Järfälla idag :)

Introduktion sker vid varje Knix-kurstillfälle om någon deltagare behöver denna ;-)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti