jäkla fanboys!!

Sen vad är grejen med crosshjälm/glasögon om man kör variatordriven gay-pulka?
Hurså? Jag har normalt sett alltid crosshjälm och crossbrillor när jag kör hoj. Fast då har jag ju iofs utrustat GSXen med crosstyre också. :tungan

Största anledningen till att jag använder crosshjälm är för att det känns som att det är lite lättare att andas än om jag har på mig en integralhjälm. Dessutom så har man ett skydd för hakan som inte finns på en öppen hjälm.

Men varför så många moppefuckon har det vet jag inte. :hojsmilie

vill fan med ha moppe, e ju skitkul :)

trevligt att se att inte alla ungdomar e fastklistrade framför datorn iaf ^^, fan när jag hade moppe (en sisodär 8 år sen) va det typ ingen som hade det, tror vi va 3 pers i klassen med moped, kul att det börjat bli populärt igen

Varför i hela världen hittade du det på youtube? Vad sökte du på?

Dom verkar ha missuppfattat konceptet med Cruising, dvs att glida fram...

Oj vad stor man kan vara :pannkyss

Andledning till att många väljer att köra med cross hjälm är att man ser bättre i dom vilket är en fördel om man pysslar med t.e.x stunting, sen äre billigt också :tummenupp

Och dom flesta mopeder gårju ändå så längsamt att effekten av skärmen inte märks. Dock blir det rätt jobbigt vid högre hastigheter, då luftmotståndet river och sliter i hela huvet.
Där guw, har du en snabb förklaring eftersom du inte hade kapaciteten av att förstå nått så enkelt :)

Sen håller jag med dom flesta här om att det där är jävligt tomtigt :D.. Dock äre där bara gas kåta 15åringar som glider runt mellan förträffarna påväg till det stora meetet där alla riktigt mopeder väntar!

2995668 Varför i hela världen hittade du det på youtube? Vad sökte du på?

Dom verkar ha missuppfattat konceptet med Cruising, dvs att glida fram...

HAHAHAHA :D:D:D

Det var den bästa kommentaren jag hört på länge. Känns som det blir en signatur på den.

HAHAHAHA :D:D:D

Det var den bästa kommentaren jag hört på länge. Känns som det blir en signatur på den.

Du ska inte vara så nedlåtande, du som själv kör moppe:arsele

Jag tycker det var en skithäftig rulle, kan tänka mig hur dö fräna dom kände sig, vi har ju alla varit där en gång i tiden.
För vissa (inga nick nämnda), inte så värst länge sen:rolleyes:

2996448 Du ska inte vara så nedlåtande, du som själv kör moppe:arsele

Jag tycker det var en skithäftig rulle, kan tänka mig hur dö fräna dom kände sig, vi har ju alla varit där en gång i tiden.
För vissa (inga nick nämnda), inte så värst länge sen:rolleyes:
:va Har jag klagat på någonting? Eftersom du med största sannolikhet refererar till mig.

jepp.... det kommer nog bli bra...

det mest skrämmande är att se hur dom kr nu... med en handfull hästar... tänk när dom sitter på rettor och motarder...

så ska man gå där med sin rolator och hötta efter dom med käppen. det ser vi fram emot.-

de är väll precis vad gammlingarna gör mot dig nu, hyttar med näven ;)

vill fan med ha moppe, e ju skitkul :)

trevligt att se att inte alla ungdomar e fastklistrade framför datorn iaf ^^, fan när jag hade moppe (en sisodär 8 år sen) va det typ ingen som hade det, tror vi va 3 pers i klassen med moped, kul att det börjat bli populärt igen

för 10årsen när jag körde moppe så var vi i bästa fall 3pers på hela skolan (900 elever) som körde till skolan iaf.

Last edited:
Andledning till att många väljer att köra med cross hjälm är att man ser bättre i dom vilket är en fördel om man pysslar med t.e.x stunting, sen äre billigt också :tummenupp

Och dom flesta mopeder gårju ändå så längsamt att effekten av skärmen inte märks. Dock blir det rätt jobbigt vid högre hastigheter, då luftmotståndet river och sliter i hela huvet.
Där guw, har du en snabb förklaring eftersom du inte hade kapaciteten av att förstå nått så enkelt :)

Jorå, jag kan köpa argumentet att hjälmarna är billiga, och ärligt talat är ju huvudsaken att dom har hjälm, men i mina ögon är det som att köra glidare med skinställ med knäpuckar, totalt jävla fel ute...

Okej om dom som kör crossmoppar har crosshjälm, men en Baotian med neonslang???

Men som sagt, huvudsaken att dom har hjälm, och jag har aldrig klagat på någon som kör med "fel" hjälm, jag har bara undrat varför.

det e ju dessa snubbar o tjejer som kommer köpa riktig hoj sen när de blir äldre. Kul att de pysslar med något "vettigt" istället för att bara sitta inne spela tv-spel!
(låter som en gammal gubbe)

Hatar MOPPE FUKKON.........:mad:

Va ute och åkte med tjejen. Då det blev köbildning så saktar jag givetvis ner. Men inte MOPPE FUKKOT utan han bara ska tränga sig förbi Jag håller till höger då jag ska svänga längre fram. Men idioten på moppen ska ändå emellan trottoarkanten och mig. Han krokar i mittstyre och jag håller på att välta med hojen och tjejen därbak.

Blir skogstokig och skiter i att svänga kör istället ifatt killen och tänkte sparka omkull fanskapet. Behåller dock lungnet och ger motorn några frivarvningar och ett finger i nyllet på killen. Hade jag varit själv hade jag nog följt efter honom tills han stannat sen gett honom en omgång vett och ettiket hur man kör i stan. Kanske en fethöger i pannan också..:)

///Micke

Jorå, jag kan köpa argumentet att hjälmarna är billiga, och ärligt talat är ju huvudsaken att dom har hjälm, men i mina ögon är det som att köra glidare med skinställ med knäpuckar, totalt jävla fel ute...

Okej om dom som kör crossmoppar har crosshjälm, men en Baotian med neonslang???

Men som sagt, huvudsaken att dom har hjälm, och jag har aldrig klagat på någon som kör med "fel" hjälm, jag har bara undrat varför.

Boitaner är nog inte speciellt välkommet på vanliga meets, dock vet jag inte hur det är nere i borås. Men här uppe blir man minst sagt utsatt om man glider 4-takts pulka :tummenupp ...

2996655 Måste faktiskt säga att jag gillade vad jag såg i denna video!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Betänk detta - en hel del potentiella blivande motorcyklister i denna grupp!! ;)

/Fürstenhoff.

Herr "still want MADHONDA".

Har du aldrig kört moped?? :va

Eller vart du så "mogen" som du nu så gärna önskar att du är :rolleyes: på en gång?? :va

/Fürstenhoff.
hahah måste bara fråga, vad hade du för moped?
:yoparty

GRYM VIDEO, inget snack om saken!!! Blir glad av och se den...rolig ålder det där, förhoppningsvis kommande hojåkare allihopa.

Förlåt mig, men vad i hela fridens namn är en "Boitan"?? Låter som rumänskt gatuslang för en illegal bananbåtsflykting, alternativt en högst medioker handbollsmålvakt från mellersta Norrland.

/perris

hahah måste bara fråga, vad hade du för moped?
:yoparty

:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl

En del verkar i alla fall gilla konceptet, jag citerar Bingoberra91 från youtube som har kommenterat videon;

"asså det värkar ju sjukt kul aså säg te nästa år så komemr jag och är med aså"

:hihi

ja jävlar.. tycker det är skit kul att dom gör det där :)

var inte allt för sällan man kom pimplandes på sin mamba med 70cc då gasvajern hade gått av.. det var tider det..

och Fürsten mamban var lite bättre än compacten ialf i mina kretsar:yoparty :D

Men vad alla gnäller, har ni aldrig varit 15?

GuW, har du alltid mens?

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back