Jäkla amatör

Det tråkiga är ju att han inte skulle vara nån idol utan drogerna för då skulle det inte ha blivit något jackass.... Hur många i jackass tror du INTE röker på? *jag tror 0*

hoppas han inte svalde kådisar med kaffe och eller sprit i...

edit: eller gud(eller liknande)förbjude cigaretter.

Last edited:
ehh ne det e inte så stor skillnad mellan sprit o marijuana om man pratar hur det påverkar hjärnan (förstör den) och hur beroendeframkallande det är. Skillnaden är att sprit tjänar staten pengar på.

Last edited:
Är inte detta ett skämt i stor skala som han håller på med nu då?

Vilken grym tv det hade blivit om hela världen tror att han smugglar knark när han i själva verket bara "jackassar" sig....

Tjoffe skrev:
ehh ne det e inte så stor skillnad mellan sprit o marijuana om man pratar hur det påverkar hjärnan (förstör den) och hur beroendeframkallande det är. Skillnaden är att sprit tjänar staten pengar på.

en annan skillnad är att alkohol gör folk glada och ibland aggresiva
majja däremot gör folk passiva o RIKTIGT jävla pantade...

...bara min åsikt...

.

Någon som sett en person med en hasch psykos...???

Skrämmande att se!!!!!!

Men rök på ni som diggar det...Skapar ju bara massvis med arbete för mig, så att jag kan trygga min mc åkning och nubberesor utan att behöva gå arbetslös....DANKE!!!!

Tjoffe skrev:

lämna in ett förslag om att de skall börja sälja heroin och kokain på systembolaget då... :tummenupp

:bow

Thundercat skrev:
lämna in ett förslag om att de skall börja sälja heroin och kokain på systembolaget då... :tummenupp

:bow

ja för det e ju samma sak som marijuana och Hasch. Jag är ingen knarkare även om det kanske låter så. Hävdar bara att det är väldigt många som har gått på skrämselpropagandan som piskades in i en i skolan. Skaffa lite koll innan man häver ur sig saker. Att jämföra majja med herion e ju som att jämföra cocacola med sprit.

Last edited:
Thundercat skrev:

Klart det är. Vissa är legala, vissa är illegala. Vissa är värre än andra.

Men en sak kan man vara säker på; att försöka framföra en "drogliberal" uppfattning i sverige utlöser direkt en ryggradsreflex som menar att droger ofelbart leder till omedelbar undergång. Att däremot gå ut och supa skallen i bitar varje helg är dock en mänsklig rättighet. Var är konsekvensen?

Jag vidhåller; droger som droger......

/edit: tjoffe var snabbare.....

alcohol gör ganska många folk aggresiva..
därför e det farligt...

maruiana gör folk väldigt glada...

det är väll ett val varige land gör..

titta på holland..

där tycker regeringen man ska röka mar. istället för att dricka!

t-rex skrev:
Klart det är. Vissa är legala, vissa är illegala. Vissa är värre än andra.

Men en sak kan man vara säker på; att försöka framföra en "drogliberal" uppfattning i sverige utlöser direkt en ryggradsreflex som menar att droger ofelbart leder till omedelbar undergång. Att däremot gå ut och supa skallen i bitar varje helg är dock en mänsklig rättighet. Var är konsekvensen?

Jag vidhåller; droger som droger......

/edit: tjoffe var snabbare.....

Ledsen, men jag tycker att du har fel...
De snorungar i min stad som är ute och bråkar, misshandlar och förstör röker på, vanliga svenssons (sådana som jag) som super skallen av sig varannan helg är inte ute och misshandlar och förstör. Knark förstör vårt samhälle, alkohol skapar bara nya kontakter
Jag ska avsluta med något mycket tänkvärt som jag faktiskt hörde på Southpark...knark är inte så farligt som staten vill framställa det som, Du kommer förmodligen inte dö av att testa en extacytablett inte heller kommer du bli arbetslös och dö fattig av att röka på då och då...det farliga med knark är att du känner dig nöjd med det du har istället för att sträva mot något bättre

/Rökt hasch en gång, gör det nog aldrig igen

Jonne_boy skrev:
alcohol gör ganska många folk aggresiva..
därför e det farligt...

Jag tror att alkohol gör fler folk glada än aggresiva, det är bara det att de aggresiva sticker ut och märks mer...

En sak är väldigt säker, oavsett vilka droger folk väljer så är det få som kan hantera dem på ett vettigt sätt.
Det är lika mycket missbruk att supa skallen i bitar var och varannan helg som att skjuta heroin, finns beroendet hos personen spelar det nästan ingen roll vilken drog man fastnat på.

Och är man helt ärlig så är det väldigt många som inte kan handskas med alkohol heller.. Men det gör ju inte missbruk av andra droger egalt ändå.

Dock anser jag att samhället behandlar missbrukare rent fruktansvärt..

oFFkeFF skrev:
En sak är väldigt säker, oavsett vilka droger folk väljer så är det få som kan hantera dem på ett vettigt sätt.
Det är lika mycket missbruk att supa skallen i bitar var och varannan helg som att skjuta heroin, finns beroendet hos personen spelar det nästan ingen roll vilken drog man fastnat på.

Varför är det samma sak? Jag dricker förmodligen för mycket enligt varenda tidning som finns. Men jag kan sköta jobbet, har inga problem socialt och har det väl rätt så medelsvensson med ekonomin. Och så är det nog för de flesta. Men påstå inte att de flesta som skjuter heroin också sköter sitt jobb och ekonomi utan ingrepp från statliga instanser...

EDIT: Ok, du skrev missbruk, men jag säger så här... Mitt medelsvensson-alkoholmissbruk är knappast lika destruktivt, mot varken mig eller mina medmänniskor som för heroinmissbrukaren.

Last edited:
Burre skrev:
Varför är det samma sak? Jag dricker förmodligen för mycket enligt varenda tidning som finns. Men jag kan sköta jobbet, har inga problem socialt och har det väl rätt så medelsvensson med ekonomin. Och så är det nog för de flesta. Men påstå inte att de flesta som skjuter heroin också sköter sitt jobb och ekonomi utan ingrepp från statliga instanser...

Skillnaden är att heroin/andra droger inte luktar som alkohol, det innebär att det finns ett ganska stort utbrett dolt missbruk i samhället, som de flesta "normala" är ganska omedvetna om.
Man brukar ju skämtsamt prata om hemmafruarna som går på valium i USA, det är lika vanligt här..

Känner en tjej som arbetade som projektledare på SAAB Combitech, missbrukade heroin i över 6 år, ingen visste något, fram till den dag hon råkade överdosera på jobbtoaletten.
Finns många fler exempel med folk som sköter sitt jobb, medan de trasar sönder sig på fritiden och i vissa fall även under arbetstid. Det går givetvis inte i längden alla faller igenom, förr eller senare, också det oavsett vilken drog man missbrukar, men varför göra skillnad på en narkoman/alkoholist? Båda har ett fysiskt och/eller psykiskt beroende, men att en narkoman skulle vara "lägre" än en alkoholist är rent jäkla skitsnack för att skrämma folk från narkotika(vilket är en taktik som inte fungerar), enligt min åsikt behöver alla missbrukare samma hjälp/stöd.

Jag säger då alltså inte att lika många procent som använder tunga droger handskas lika bra/dåligt som med alkohol.

Men, flykten, eller att förställa sitt psyke är detsamma, oavsett drog man använder.

Kanske det är så...men samtidigt så hävdar jag att i procent så är det fler som sitter fast i knarkträsket jämfört med alkohol...
Iofs är det rena spekulationer från min sida, men det känns som att det är så. Men jag kan ju ha fel

Nyheter
BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT