Jädrans osis! Vurpade hojen idag...

SmackMan skrev:
krya på dig.. och angående lagen så har jag hört att gör bilisten en vänstersväng och det ligger med än 2 bilar bakom han så är bilisten skylldig... Fast jag kanske bara har drömt det men men..

Kanske är möjligt, jag körde in i dom som svängde höger.
Vet inte hur det gick till riktigt i detalj eftersom jag inte minns, men enligt vittnen så hade inte jag kört "fult" iaf....

Men detta var inte menat som ngn pekpinne från min sida, bara den bistra sanningen :(
Skönt iaf att det gick så bra som det gjorde.
//Tobbe

SmackMan skrev:
krya på dig.. och angående lagen så har jag hört att gör bilisten en vänstersväng och det ligger med än 2 bilar bakom han så är bilisten skylldig... Fast jag kanske bara har drömt det men men..

Har hört nå't sånt jag med på körskolan för länge sedan, problemet är att ingen av vittnena tog reg. numret på bilen som svängde vänster, än mindre jag för jag låg ju på backen..

Gammalågalen skrev:
Trist, trist...

Ungefär samma sak hände mig för 2 år sedan. Låg fart (50), volt över styret, landade på nacke/rygg. Kände mig helt OK, men det blev ändå fixeringskrage + ambulans till sjukan för röntgen. Ambulanskillarna var jävligt seriösa, fick knappt titta åt sidan, än mindre röra på skallen för dem.

Så far iväg och kolla upp nacken om du inte redan har gjort´et! :hördu

Krya på dig, :tummenupp

/GoG

Var nere på sjukan tidigare idag, läkaren sa att jag hade haft tur :) :) . Hon konstaterade (eller gissade??) att jag fått en lindrigare hjärnskakning och troligtvis en muskelbristning på vänster sida av nacken. Röntgen var tydligen inte nödvändigt för det gjorde dom inte. Beordrades vila, det är ju typiskt när det är sommarens varmaste dag och ingen hoj att åka med. Skitsurt :(

Hornet_Fredde skrev:
Försäkring finns, tung självrisk bara (7000:-), tror att den går att laga för mindre än det om jag gör det själv..

Problemet är väl att du även har en volvo att laga också, 7000 kronor räcker inte långt med att både laga en baklucka med lack, samt kofångare o din hoj, :(

kle1991 skrev:
Problemet är väl att du även har en volvo att laga också, 7000 kronor räcker inte långt med att både laga en baklucka med lack, samt kofångare o din hoj, :(
Självrisken på trafikskadan är 1000:-, Volvon hade jag inte tänkt att laga själv, det är självrisken på min vagnskadeförsäkring som är 7000:-
På bilen gick dessutom vänster bakljus och handtaget till luckan sönder, det blir säkert dyrare att laga volvon än vad mina delar till hojen kostar. delarna som behövs till hojen går på ganska precis 14000:-, så det får bli försäkringsjobb även på min hoj.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti