Jädrans osis! Vurpade hojen idag...

Fredrik

Långsam..
Gick med
3 May 2004
Ort
ÅMÅL
Hoj
hojlös.. :(
Nu har det hänt även mig, jag har vurpat.. :huvet :huvet
Var nere på kusten och körde idag. Var på väg in mot Grebbestad och kommer ikapp några bilar, 3-4 st tror jag att det var, helt plötsligt har den första bilen tydligen bestämt sig för att svänga vänster (har jag fått berättat för mig).
Detta leder till att bilarna framför mig bromsar hårt, det gör jag också dock lite för sent och låser upp framhjulet så att jag lägger mig ner och dänger i baken på en Volvo S40.
Vilken jävla smäll! Framlampan ger ett fint avtryck i kofångaren på bilen och jag fortsätter och slår i huvudet i bagageluckan med en rejäl buckla som följd (i luckan alltså..) Så jävla irriterande, ett halvt ögonblicks ouppmärksamhet så händer detta. Hojen blev inte skrot direkt men det kommer nog att kosta en rejäl slant att fixa den..
Om nå'n har delar till en Hornet 600 -02 så är jag spekulant, säsongen får inte vara över redan!!
 

Fredrik

Långsam..
Gick med
3 May 2004
Ort
ÅMÅL
Hoj
hojlös.. :(
Kamikaze kid skrev:
Hoppsan!

Det går fort när det blir fel!
Skönt att du klarade dig bra!

Ingen försäkring???

Försäkring finns, tung självrisk bara (7000:), tror att den går att laga för mindre än det om jag gör det själv..
 

Fredrik

Långsam..
Gick med
3 May 2004
Ort
ÅMÅL
Hoj
hojlös.. :(
Kamikaze kid skrev:
Usch!

Hoppas du får ihop den snart!

Kolla nacken och huvudet på sjukan om du inte gjort det!

Har inte vart på sjukan och kollat upp mig, får väl göra det imorgon..
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Ja det kan gå riktigt fort ibland. Skönt att du klarade dig iallafall. Instämmer med dom andra, iväg till sjukan! Krya på dig killen!
 

Fredrik

Långsam..
Gick med
3 May 2004
Ort
ÅMÅL
Hoj
hojlös.. :(
Bikerbitch skrev:
Ja det kan gå riktigt fort ibland. Skönt att du klarade dig iallafall. Instämmer med dom andra, iväg till sjukan! Krya på dig killen!
Det gick inte så fort, det var 70-väg och jag tror inte det gick mer än 80-90, hann väl bromsa ner till kanske 30 innan det tog stopp.. rejält!
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
surt... men tur att du klara dig ändå..

ta dte lungt framöver bara, när jag vurpade kändes knät (slog i det) bra i en 3-4dar efter.. sen började det göra ont.. riktigt ont.. svullnade upp som fan å höll sig så i nästan en månad.. =(

hojjen går altid att fixa, huvet är svårare... :7peta
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Du var tyvärr inte den enda :( 2st till vurpade i Stockholm (minst) varav en ligger på intensiven just nu :( :( :( *håller tummarna*
 

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CBR900RR -96:a
Hornet_Fredde skrev:
hann väl bromsa ner till kanske 30 innan det tog stopp.. rejält!

Tänk då på om du hade legat i 100 blås... :gnissla :brinnerup
Ibland är man jävligt glad att man kör med rätt sida av skallen...

Krya på dig, och som sagt, läkarbesök kan nog vara på sin plats...
 

Fredrik

Långsam..
Gick med
3 May 2004
Ort
ÅMÅL
Hoj
hojlös.. :(
Nisse Järnet skrev:
Du var tyvärr inte den enda :( 2st till vurpade i Stockholm (minst) varav en ligger på intensiven just nu :( :( :( *håller tummarna*
Det känns som att jag klarade mig bra förhållandevis bra ändå, känner mig lite stel idag. Ska åka ner till sjukan senare och kolla upp mig. Hoppas att de kryar på sig de andra olyckskorparna..
 

Gammalågalen

Med lem
Gick med
13 Jul 2004
Ort
Älta
Hoj
Sucka DR650 vinter-ök, Traja TT600 03
Trist, trist...

Ungefär samma sak hände mig för 2 år sedan. Låg fart (50), volt över styret, landade på nacke/rygg. Kände mig helt OK, men det blev ändå fixeringskrage + ambulans till sjukan för röntgen. Ambulanskillarna var jävligt seriösa, fick knappt titta åt sidan, än mindre röra på skallen för dem.

Så far iväg och kolla upp nacken om du inte redan har gjort´et! :hördu

Krya på dig, :tummenupp

/GoG
 

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
Härligt att det gick relativt bra för dig, hoppas det inte blir några men med nacke och dyl.

Vänstersvängar på landsväg är ett helvete! Det fick man höra ganska många gånger under övningskörandet. Trist att inte bilisten praktiserade trafikavtömning alt. svänga höger och vända. Men som sagt; skönt att det gick relativt bra för dig, hojen går alltid att fixa! :tummenupp
 

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Tråkigt med hojen, jag hoppas nacken å skallen mår bra iaf.

Jag är faktiskt precis hemkommen efter en skogstur med kawan.
Jag kom in i en kurva lite för snabbt (hade ganska kunnat ta den om jag lagt ner hojen för kung och fosterland) men jag tänkte att jag skulle bromsa lite istället. Och självklart lite för mycket med bakbromsen ! Bakhjulet låser sig, å istället för att kunna svänga så åker jag rakt fram! :4skrika

Hur som helst så skiter jag i att försöka svänga utan nitar så hårt jag kan å kör ner i diket... :huvet
Men det gick rätt bra faktiskt.. stolt över att jag höll den på hjulen :Bugar

Det senare problemet var att få upp den ur det djupa diket utan att välta! Men det gick med lite försiktighet å mer risktaganden :hihi
Kändes jäävligt osäkert att få upp klumpen.. men det gick :tummenupp
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Fasen vad trist, skönt att du inte gjorde dig så illa.
Jag har smällt i 70 i en bil som körde mkt saktare ( stod nästan stilla har jag hört av vittnen ) jag låg på intensiven i 3 dagar tror jag det var :( .
Det är så tråkigt när folk bestämmer sig för att göra ngt som påverkar alla andra i trafiken negativt, tex tvärnit och svänga.
Enligt lagen blir ju du vållande väl? För man kommer väl aldrig undan med att ha kört in i ngn bakifrån?

Nåväl krya på sig nu och hojen fixar sig bara lite stålar som ska till där.
Gläds över att du slapp gå hemma med bruten kropp i flera månader och sviter som sitter i 10år efter :)
//Tobbe
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
trist att höra har gort liknande grejer själv!

hoppas att det gav mer lärdom än värk bara!!

(det är hemskt men sannt man lär sig mest av sina misstag!)

skickade pm till dig angående delar! ring om det är brådis!


Mv. Oskar
 

SmackMan

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2003
Ort
Varberg (tvååker)
Hoj
Yamaha rd lc ypvs -86
krya på dig.. och angående lagen så har jag hört att gör bilisten en vänstersväng och det ligger med än 2 bilar bakom han så är bilisten skylldig... Fast jag kanske bara har drömt det men men..
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Top