JÄvla Svin!!!!#2

rallyanders

Ny medlem
Gick med
7 May 2003
Hoj
Hojlös
Detta är uppföljaren på en tråd jag skrev för drygt ett par veckor sen. Senariot i korthet: En norsk advokat backar ner min hoj med sin BMW o smiter. En servitör ser förloppet och tack vare regnr får jag tag på den skyldige. Han sa till en början att han skulle ta det på sin försäkring men nu har han ändrat sig. Han ville göra upp i godo men gick inte med på 4000:- som jag föreslog.(repartionern skulle kosta ca 10 tusen) Nu ska jag istället anmäla honom för smitning. Har ni några tips och råd hur jag ska gå till väga för att sätta dit honom på bästa sätt?? Jag har ju vittne...

/Grabben med en repig hoj :mad:

rallyanders skrev:
Detta är uppföljaren på en tråd jag skrev för drygt ett par veckor sen. Senariot i korthet: En norsk advokat backar ner min hoj med sin BMW o smiter. En servitör ser förloppet och tack vare regnr får jag tag på den skyldige. Han sa till en början att han skulle ta det på sin försäkring men nu har han ändrat sig. Han ville göra upp i godo men gick inte med på 4000:- som jag föreslog.(repartionern skulle kosta ca 10 tusen) Nu ska jag istället anmäla honom för smitning. Har ni några tips och råd hur jag ska gå till väga för att sätta dit honom på bästa sätt?? Jag har ju vittne...

En vanlig hederlig polisanmälan. Sedan kan du ju skicka en faktura på reparationerna till honom. Betalar han dem inte så lämnar du ärendet till kronofogden. Eller varför inte till Baltic Inkasso :D

Säg såhär till han.
Gubbe lilla om du inte betalar för skadorna så anmäler jag dig och då blir du av med ditt kort och får betala böter för det hela. Så skaru få se att det blir fart på snubben.

rallyanders skrev:
Detta är uppföljaren på en tråd jag skrev för drygt ett par veckor sen. Senariot i korthet: En norsk advokat backar ner min hoj med sin BMW o smiter. En servitör ser förloppet och tack vare regnr får men nu skulle kosta ca 10 tusen).... Jag har ju vittne...

Ett tips, om han bor i Norge så blir det väldigt mycket värre att sätta dit iom. att norge e norge o sverige e sverige. Delgivning hit o dit..

Då är "öga för öga" betydligt effektivare räknat i tid OCH pengar.

Jag e beredd att sätta en fet peng på att om du startar en process brevledes så kommer du bara bli fattig pga porto+ trött i handen av allt skrivande+ ev. adv.kostander. ruinerar. :(
Vad göra då? Jo skapa ett behov för honom... få honom att vilja göra rätt för sig.. så att säga. Det finns många företag på området med varierande metoder som säkert kan hjälpa dej.
Flemming :hihi

Jag stör mig på såna as som ska slinga sig ut sånt.. jag krockade me en bil för ett tag sen.. han kom ut åkade när jag kom från höger... vi fixade alla försäkrings saker.. sen när han fick skulden så ringar han in till försekringsborlaget å säger att jag ljuger.. han sa att kag körde in i bakdelen av bilen.... så den kom en kille från typ if eller nått. å tittade på skadonra på hans bil.. å s´dom var ju på dörren och fram delen.. skadora på min puch skulle gå på 11.000-12.000.. så fick pengar.. sen fick jag bara 500 kr i skadestånd.. butet nyckelben hjärn skakning å en spricka i ett revben.. de e snålt tycker jag..

Men om du inte får skadorna reparerade skulle mitt tips va att ta ett baseboll trä och råka dunka till lite på bilen..

Polisanmälan så klart.

Sen till att ringa upp honom och banda där han erkänner för dig att det var han som gjorde det först. Om det blir rättegång så är det mycket bra att ha bandet när han inte vill erkänna inför rätten att det var han.

Maffia hit och dit, skulle vara kul att veta hur många som har egen erfarenhet av att anlita något sånt. Sånt är ju bara skitsnack.

Tveksamt...

foobar skrev:
En vanlig hederlig polisanmälan. Sedan kan du ju skicka en faktura på reparationerna till honom. Betalar han dem inte så lämnar du ärendet till kronofogden. Eller varför inte till Baltic Inkasso :D

Jo visst, men då kanske han skickar hela feta släkten på mig och det kanske inte slutar så bra. Tror jag nöjer mig med en polisanmälan isf...

rallyanders skrev:
Jo visst, men då kanske han skickar hela feta släkten på mig och det kanske inte slutar så bra. Tror jag nöjer mig med en polisanmälan isf...
Va ska dom göra då? Prata så du dör av skratt?

:D

Det är bara att anmäla,tror nog att en svensk anmälning blir klart mer prioriterad än en norsk motsv i norge finns ju föräkringar som täcker,borde ju bara vara att förklara för ditt bolag hur det ligger till om inte annat.

Vad jag har lärt mig av de olyckor jag har varit med om, gör ALDRIG någonsin upp i godo, kalla på polis direkt för att få det på papper att de varit där. Livet blir så mkt enklare då, här är de faktiskt för en gångs skulle bra att ha(!)

Det blir så mkt krångligare i efterhand... men, gör en anmälan, hoppas du tagit telenr osv till vittnet...

//håkan

alf_ulf skrev:
skadora på min puch skulle gå på 11.000-12.000.. så fick pengar.. sen fick jag bara 500 kr i skadestånd.. butet nyckelben hjärn skakning å en spricka i ett revben.. de e snålt tycker jag..

11-12 k för en puch!!?? Verkligen jättesnålt :D

hehe, tack för tipset om Baltic, ska genast ringa dom och på så sätt få tillbaka mina pengar från en kille som inte vill göra rätt för sig. Går det väl kanske man har råd med en blade :D

Ring och fråga sakligt och lungt om han vill betala eller inte, informera honom om du tänker anmäla honom för smitning. (skulle det vara jag skulle jag inte ens orkar ringa till han bara köra Polis vägen) räkna med att straffen för allting är 3 ggr värre i Norge än här. (tex. 30km/t överhastighet får man sitta inne 2 veckor och snickra fågelholkar), så chansen är rätt bra att han pyntar.

Men sen igen var han väl advokat så han kan väl alla kryphål. :arsele

Lycka till nu! :tummenupp

smasseman skrev:
Polisanmälan så klart.

Sen till att ringa upp honom och banda där han erkänner för dig att det var han som gjorde det först. Om det blir rättegång så är det mycket bra att ha bandet när han inte vill erkänna inför rätten att det var han.

Maffia hit och dit, skulle vara kul att veta hur många som har egen erfarenhet av att anlita något sånt. Sånt är ju bara skitsnack.

Det där funkar tyvärr inte.
Det är olagligt att spela in en konversation där motparten inte vet om att den blir inspelad. Och då kan det inte användas i rätten som bevismatrial.
Tänk på det är en advokat han har att göra med, dem är sluga jävlar

Kimze skrev:
Det där funkar tyvärr inte.
Det är olagligt att spela in en konversation där motparten inte vet om att den blir inspelad. Och då kan det inte användas i rätten som bevismatrial.
Tänk på det är en advokat han har att göra med, dem är sluga jävlar

Enligt uppgift får man spela in samtal, så länge man själv är med i samtalet.

//Fredde

Z Fredde skrev:
Enligt uppgift får man spela in samtal, så länge man själv är med i samtalet.

//Fredde

Läs lagboken. Kollade för längesedan och då var det olagligt, får kolla upp det närmare man kan ju ha fel :gnissla

Kimze skrev:
Läs lagboken. Kollade för längesedan och då var det olagligt, får kolla upp det närmare man kan ju ha fel :gnissla

Hhmm, skumt.

Svärmorsan är reporter på en tidning, och jag frågade henne för 2 månader sedan då jag var på familjerätten och tjaffsade med personalen där. Ville då ha på band att dom tog parti för vissa personer..... Och det skulle då vara ok, utan att dom visste det. Men.....det är värt att kolla upp iaf.

//Fredde

Så länge minst en av parterna som ingår i samtalet är upplyst om inspelningen är det grönt ljus. I det här fallet är ju DU införstådd så det är inga problem.
Exempelvis buggning däremot innebär ju att du spelar in två andra personer, som är oupplysta, när de samtalar. Det är följdaktligen olagligt enligt ovanstående definition.

/Shaggy

Back