Zee
MotoGP URT 3 seed: 5
Jag ska erkänna att jag genom åren svängt en del i den här frågan, och jag har i alal fall kommit fram till att generellt sett kan man säga att Israel är hyvens och Palestinierna är skummisar.
I beg to differ. Fo shizzle.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag ska erkänna att jag genom åren svängt en del i den här frågan, och jag har i alal fall kommit fram till att generellt sett kan man säga att Israel är hyvens och Palestinierna är skummisar.
Givetvis hejar jag på Israel! Palestina är ju muslimskt.

Givetvis hejar jag på Israel! Palestina är ju muslimskt.
Är det du på bilden eller är det din bror?
Är det du på bilden eller är det din bror?

Äh, bidra till debatten eller ut och bryt gatsten. Håll inte på med trist gnäll.![]()
Väl talat! Patetiskt att gå till personangrepp när argumenten tryter.
Väl talat! Patetiskt att gå till personangrepp när argumenten tryter.
Först läste jag ditt inlägg:
"Palestinskt att gå till personangrepp när argumenten tryter"
Vilket också hade innehållit en del sanning.![]()
Ja, jag kände mig totalt överkörd av det brillianta retoriska greppet att helt enkelt klandra den ena sidan enbart p.g.a. av deras religonstillhörighet....![]()

Israel visar en någorlunda välvilja genom att inte göra det de är kapabla till, dvs t.ex. fördriva Palestinierna ...
För övrigt tycker jag att vi gott kan skänka bort stora delar av Sverige till andra grupper än samerna. Tänk bara på romerna, dem kan också behöva någonstans att vara och finns ju redan på plats. Ge dem Gästrikland!
(Fast allra bäst hade varit att ge dem Rom. Det hörs ju: Rom-Romer, passar bra ihop!)
Har dom inte redan gjort det?
Nej det tycker jag inte man kan påstå, det finns palestinska områden och det finns israeliska och utöver det vet du väl att det bor massor med araber, som alltså är israeler, i Israel?
Och här börjar vi närma oss pudelns kärna. Det finns inget entydigt svar på vem som har "rätten" till landet där nere, det beror helt på hur långt tillbaka man tittar, och föga förvånande har folk olika uppfattning om vad preskriptionstiden är på att ha snott ett land.Palestinierna har inte ägt "sitt" land sen 1500 talet. Från dess till 1900 styrde turkarna. Sen intog britterna landet. Så det var britternas och FN's mark att ge bort, krigsbyte om man nu vill kalla de så. Efter 2a världskriget skedde uppdelningen. Judarna har inte tagit någon mark, den har dom fått.
Hela tankegången är så förbannat enfaldig så man skäms för att tillhöra det mänskliga släktet. Sandlådefasoner lekt på trångsynt testogubbemanér. Inget annat.|
|
Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Bike är på plats på sommarv... |
|
|
Nortons comeback
Norton gör en triumferande ... |
|
Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl
Teknik – nya mc-motor... |
|
|
|
Enfield presenterar sin stora twin