Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
eus skrev:Jag har ISR-skivor och SBS Dual Carbon på min.
Det biter bra!
eus skrev:Hur som helst så lär det bromsa bättre än det gör nu.
Psychodad skrev:När jag var och hämtade mina ISR-skivor i somras så rekommenderade Acke endast sintrade belägg, Typ HH om jag mins rätt. (Det kan ju iofs vara för att skivorna ska slitas ut, så man kommer tillbaks nångång)
GSXR1100R skrev:Jag har kört med ISR skivor sedan -92 på min gatgixxer, dom skramlar en del men bromsverkan är kanon, SBS DC funkar bra liksom Premier sintrade.
Hur byter man den pluppen?Pejo skrev:Dom däringa ska inte skramla något, dom är dämpade. Senaste flong-nytt från ISR. Kolla på bilden på länken, så ser du en extra liten manick på skivan. Jag kommer köra med SBS-HS (High Friction Sintered), det blir säkert bra det.
GSXR1100R skrev:Hur byter man den pluppen?
K-Micke skrev:Jag har ISR + SBS Dual Carbon på min GSXR600, SBS DC var vad ISR rekommenderade. Man skulle också enl ISR slita bort ytskiktet på skivorna och sedan slipa lätt på beläggen så man får bort den blanka ytan. Efter det så ska det funka men jag saknar fortfarande riktigt bra bett speciellt när bromsarna är kalla, det tar bättre ju mer värme man får i bromsarna, och inga tendenser till mattning heller. Men jag skulle gärna vilja ha mer bett "från start" så att säga. Vilka belägg ska man ha då?
Pejo skrev:Exakt hur vad du dig åt för att "bort ytskiktet på skivorna och sedan slipa lätt på beläggen så man får bort den blanka ytan." ?
Vad använde du för att slipa ? Hur mycket gick du på?
K-Micke skrev:Jag har ISR + SBS Dual Carbon på min GSXR600, SBS DC var vad ISR rekommenderade. Man skulle också enl ISR slita bort ytskiktet på skivorna och sedan slipa lätt på beläggen så man får bort den blanka ytan. Efter det så ska det funka men jag saknar fortfarande riktigt bra bett speciellt när bromsarna är kalla, det tar bättre ju mer värme man får i bromsarna, och inga tendenser till mattning heller. Men jag skulle gärna vilja ha mer bett "från start" så att säga. Vilka belägg ska man ha då?
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot De flesta nav... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller
Allt om MC åkte till Malaga... |