ISR-skivor + SBS SH-belägg ?

K-Micke skrev:
Det var Acke som sa det när jag hämtade skivorna. Jag körde väl säkert ca 20 mil gatkörning innan den där blanka ytbeläggningen på skivorna var borta. Sen skulle man ta fin smärgelduk för att ta bort den blanka ytan på beläggen.

Ok, få se om jag fattat galoppen nu, jag är osedvanligt trögtänkt idag, t.o.m för att vara jag:

Köra ca 20 mil gata, tills skivorna mattats. Ta ut beläggen, slipa med smärgelduk tills man slipat bort den blanka hinnan (som bildats av den blanka hinnan man bromsat bort från skivorna??)

På förpackningen till beläggen står det att man ska ta det varligt dom första 150 inbromsningarna för att slita in dom... men inget om att slipa dom.

K-Micke skrev:
De första bromsningarna med sprillans nya belägg och skivor bet det skitdåligt, men efter "inkörning" tog det bättre. Saknar lite bett när man först lägger på broms, men sen är det rätt "linjärt", mer kraft, mer bromsverkan, och ingen mattning alls. Jag har std pump och nyrenoverad std-ok.

Ok, tack för tipset, skall inte förvänta mig för mycket i början - det kan ju sluta illa. Jag har std "allt".

Edit: // Jag skrev visst ovan att Acke rekommenderade mig EBC HH-belägg, som ska vara bra för gata, men han tyckte också att SBS DC var bästa banbelägget... som sagt, jag lite trög idag.
Glömde också att påpka, föressten - 20mil bränner jag utan ansträngning en vardagkväll man är ute o gasar.... // Edit

Last edited:
Pejo skrev:
Ok, få se om jag fattat galoppen nu, jag är osedvanligt trögtänkt idag, t.o.m för att vara jag:

Köra ca 20 mil gata, tills skivorna mattats. Ta ut beläggen, slipa med smärgelduk tills man slipat bort den blanka hinnan (som bildats av den blanka hinnan man bromsat bort från skivorna??)

På förpackningen till beläggen står det att man ska ta det varligt dom första 150 inbromsningarna för att slita in dom... men inget om att slipa dom.

Exaktemundo. Det är skivornas beläggning som sätter sig på beläggen. När väl den är borta så kan man köra in beläggen enl tillverkarens anvisningar.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...