ISR prylar

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Efter ERF:et så blev det uppenbart att vi måste byta ut Suckans bromspump och eventuellt lite mer (skivor osv) då den mattas så kraftigt att man efter någon timme fick jobba med hela handen och handtaget in till gasen för att få stopp på härligheten. Vi tänkte införskaffa ISR prylar. Finns det mer intresse för ett sådant köp så kanske vi kan pressa priser. Skriv en rad här isf.

/Freppa

Ps. Det är klart: Om någon redan HAR ISR prylar till en Suzuki GSX-R 750 -00 och vill bli av med det, så får ni gärna hojta till.....

Nya Brembo ok gör också susen...

Freppa skrev:
Efter ERF:et så blev det uppenbart att vi måste byta ut Suckans bromspump och eventuellt lite mer (skivor osv) då den mattas så kraftigt att man efter någon timme fick jobba med hela handen och handtaget in till gasen för att få stopp på härligheten. Vi tänkte införskaffa ISR prylar. Finns det mer intresse för ett sådant köp så kanske vi kan pressa priser. Skriv en rad här isf.

/Freppa

Ps. Det är klart: Om någon redan HAR ISR prylar till en Suzuki GSX-R 750 -00 och vill bli av med det, så får ni gärna hojta till.....

Last edited:
Ni har ju redan en pump, byt bromsvätska så ska du se att det blir bättre. Byt dessutom till bra belägg så blir det enormt bra :banana

Bromsvätskan var sprillans ny och beläggen hade bara gått 30 minuter inkörning. Sorry, men något måste ändras (Stöd mig nu i att bli en kittare som du! ;))

Åk till Acke direkt på ISR och säg att du är medlem på Sporthoj.com så får du med största sannorlikhet rabatt redan nu!
Samt att du kör ERF skulle nog få honnom att smälta en aning och släppa nån hundring till!
En tråd i ämnet fanns för något år sedan!

Själv så köpte jag ISR radialpumpen och fick ett par tre hundra i rabatt!

Sedan så gick det lilla hundbenet sönder i den (material fel).
Handtaget fungerade dock så det var ingen panik i bromsögonblicket!!!
Så jag åkte dit och berättade detta.
Fick omgående en ny del och lite runtikring prylar som plåster på såren! :tummenupp

Ska även lämna tillbaka den trasiga delen till en mycket bekymrad Acke!

Såg nu att Radialpumpen även fanns med fast bromsvätskebehållare!
Lite Custom kanske!
Och så passar ju inte bandet runt bromsvätskebehållaren som ser så rejsigt ut! :lol

jo tack en ISR eller brombo ska inhandlas snart
hur mkt kostar de?

Men Freppa, hur fort kör du?? Både min 600 och 750 höll bromsarna löjligt bra om man bara körde med sjyssta prylar?

Vad kör du för belägg?

Chrille skrev:
Men Freppa, hur fort kör du?? Både min 600 och 750 höll bromsarna löjligt bra om man bara körde med sjyssta prylar?

Vad kör du för belägg?

Han kör inte fort, han bromsar bara väldigt mycket ;)

Chrille: Jag är typ skitsnabb! Jag lovar!..... äsch, det är Robso som är snabb och lider mest av det, men problemet kvarstår: När grejerna går varma så blir det fördjävla jobbigt att bromsa. Nya belägg, ny olja, stålomspunnet. Vette fan vad man mer kan begära.

oFFkeFF: Jag hatar dig. Jättemycket. Typ SJUKT mycket ;)

Ekonomitrim kan vara Vesrah's sintrade belägg som både jag och Mumlan gillade och det är ju inga gymfixade räkor vi pratar om utan killar med kondis och kropp som anstår en man som har råd med bärs. Nu vet jag inte hur radialoken funkar men på min hoj hade jag bytat skivor före ok och pump. Men det är ju bara min egen erfarenhet...

Jag har ett NYTT kmpl GSXR750/1000 Brembo kitt med 34/34 4kolvs ok med 4 sep sintrade brembo belägg per ok och adapterplattor att sälja.
Ger mycket bättre bett samt mer bromskraft med minimalt tryck.

oFFkeFF skrev:
"För att hata måste man ha älskat" :pannkyss

Helvete vad han kommer älska någon när han har försökt övernatta i samma depå som din kompressor och mindre inkörda kolvar.

*/ ?>
Nyheter
Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar

Donut Labs VD Marko Lehtimä...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar

Donut Labs VD Marko Lehtimä...