ISR e fina grejer

Nr:18 skrev:
Fullt justerbara på både känslighet och handtagets läge, högre tryck och därmed följande bättre bromsar.
är det nåt som är värt en investering för en helt ordinär gatåkare,eller är det bara på bana man märker nån egentlig skillnad???
 
ktmjacke skrev:
är det nåt som är värt en investering för en helt ordinär gatåkare,eller är det bara på bana man märker nån egentlig skillnad???
När jag bytat bromsar på mina hojar tycker jag att jag fått mest för pengarna genom att byta skivorna. Därefter pumpen och sist oken. Materialet i originalskivor är inte gjort för bäst bromseffekt utan för livslängd kombinerat med bromseffekt. Kör med ISR skivor, Brembo-ok och ISR bromspump. Pumpen och oket har jag inte hunnit testa, men när jag bytte skivorna fick man en helt annan känsla i bromsarna.
 
Nr:18 skrev:
När jag bytat bromsar på mina hojar tycker jag att jag fått mest för pengarna genom att byta skivorna. Därefter pumpen och sist oken. Materialet i originalskivor är inte gjort för bäst bromseffekt utan för livslängd kombinerat med bromseffekt. Kör med ISR skivor, Brembo-ok och ISR bromspump. Pumpen och oket har jag inte hunnit testa, men när jag bytte skivorna fick man en helt annan känsla i bromsarna.
men det är på en banhoj om jag förstått rätt?Anledningen att jag frågar är att jag tänkte uppgradera min 750 gixxer från -90 med lite värre hejdare,jag funsar på att köpa bromsar från en modernare hoj,typ gsxr1000 eller retta typ.Jag kör ju bara på gata nu,men jag har haft lite tankar på att prova lite bankörning på låg nivå nån gång oxå.Är bromsarna nåt som en vanlig dödlig känner nån skillnad på eller e det bara overkill att köpa rätt grejor på en gång?Naturligtvis förstår jag ju att man aldrig kan få för bra bromsar,men finns det bättre grejor att lägga peningarna på så gör jag ju hellre det.
 
ktmjacke skrev:
men det är på en banhoj om jag förstått rätt?Anledningen att jag frågar är att jag tänkte uppgradera min 750 gixxer från -90 med lite värre hejdare,jag funsar på att köpa bromsar från en modernare hoj,typ gsxr1000 eller retta typ.Jag kör ju bara på gata nu,men jag har haft lite tankar på att prova lite bankörning på låg nivå nån gång oxå.Är bromsarna nåt som en vanlig dödlig känner nån skillnad på eller e det bara overkill att köpa rätt grejor på en gång?Naturligtvis förstår jag ju att man aldrig kan få för bra bromsar,men finns det bättre grejor att lägga peningarna på så gör jag ju hellre det.
Ska du ändå byta bromsar så kostar det inte många pesetas extra att få riktiga grejor. Jag hade köpt ISR-skivor och fixat ett par ok från nån modernare hoj, tex dom Tokico 4-kolvsoken som jag har liggande med originalpump :7peta Har suttit på en 750 -00, körde med såna på gamla suckan på bana förra året. Du kommer garanterat att känna skillnad mot originalgrejorna!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top