Nr:18
Snabbare än Don Queer
Fullt justerbara på både känslighet och handtagets läge, högre tryck och därmed följande bättre bromsar.Kay skrev:Vad är det som är bra med sånna?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Fullt justerbara på både känslighet och handtagets läge, högre tryck och därmed följande bättre bromsar.Kay skrev:Vad är det som är bra med sånna?
är det nåt som är värt en investering för en helt ordinär gatåkare,eller är det bara på bana man märker nån egentlig skillnad???Nr:18 skrev:Fullt justerbara på både känslighet och handtagets läge, högre tryck och därmed följande bättre bromsar.
När jag bytat bromsar på mina hojar tycker jag att jag fått mest för pengarna genom att byta skivorna. Därefter pumpen och sist oken. Materialet i originalskivor är inte gjort för bäst bromseffekt utan för livslängd kombinerat med bromseffekt. Kör med ISR skivor, Brembo-ok och ISR bromspump. Pumpen och oket har jag inte hunnit testa, men när jag bytte skivorna fick man en helt annan känsla i bromsarna.ktmjacke skrev:är det nåt som är värt en investering för en helt ordinär gatåkare,eller är det bara på bana man märker nån egentlig skillnad???
men det är på en banhoj om jag förstått rätt?Anledningen att jag frågar är att jag tänkte uppgradera min 750 gixxer från -90 med lite värre hejdare,jag funsar på att köpa bromsar från en modernare hoj,typ gsxr1000 eller retta typ.Jag kör ju bara på gata nu,men jag har haft lite tankar på att prova lite bankörning på låg nivå nån gång oxå.Är bromsarna nåt som en vanlig dödlig känner nån skillnad på eller e det bara overkill att köpa rätt grejor på en gång?Naturligtvis förstår jag ju att man aldrig kan få för bra bromsar,men finns det bättre grejor att lägga peningarna på så gör jag ju hellre det.Nr:18 skrev:När jag bytat bromsar på mina hojar tycker jag att jag fått mest för pengarna genom att byta skivorna. Därefter pumpen och sist oken. Materialet i originalskivor är inte gjort för bäst bromseffekt utan för livslängd kombinerat med bromseffekt. Kör med ISR skivor, Brembo-ok och ISR bromspump. Pumpen och oket har jag inte hunnit testa, men när jag bytte skivorna fick man en helt annan känsla i bromsarna.
Ska du ändå byta bromsar så kostar det inte många pesetas extra att få riktiga grejor. Jag hade köpt ISR-skivor och fixat ett par ok från nån modernare hoj, tex dom Tokico 4-kolvsoken som jag har liggande med originalpumpktmjacke skrev:men det är på en banhoj om jag förstått rätt?Anledningen att jag frågar är att jag tänkte uppgradera min 750 gixxer från -90 med lite värre hejdare,jag funsar på att köpa bromsar från en modernare hoj,typ gsxr1000 eller retta typ.Jag kör ju bara på gata nu,men jag har haft lite tankar på att prova lite bankörning på låg nivå nån gång oxå.Är bromsarna nåt som en vanlig dödlig känner nån skillnad på eller e det bara overkill att köpa rätt grejor på en gång?Naturligtvis förstår jag ju att man aldrig kan få för bra bromsar,men finns det bättre grejor att lägga peningarna på så gör jag ju hellre det.
Har suttit på en 750 -00, körde med såna på gamla suckan på bana förra året. Du kommer garanterat att känna skillnad mot originalgrejorna!|
|
Sista chansen!
Nu är vi inne på sluttampen... |
|
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa
Det händer en hel del när d... |
|
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |