Isle of man TT 2009

Ian Hutchinsons landning på framhjulet nyss var riktigt hårig .. Att han räddade den med Komeprimerat bakdäck och påföljand kast var riktigt godis..
 
Last edited:
Allvarligt, HUR DJÄVLA SVÅRT KAN DET VARA????

Läser på highsider att Mats hoj ger tankslappers i hög fart. So what!! FIXA DET för tusan! Hur svårt kan det vara? Varenda 1000-kubikare gör 290 km/h rätt ur lådan och går rakt som en smörkniv i de farterna utan konstigheter. Hur svårt kan det vara att fixa till en hoj som går rakt? Och att inte ha det KLART när man kommer till banan? Amatörmässigt! Tom JAG skulle sett till att sådant funkade!

DESSUTOM, att inte få träna på Supersporthojen, för "att man inte vill slita på racemotorn"!!!! Jag tror jag ruttnar! Är det rookie-VM eller? "Ian Lougher har reservmotorn i sin hoj så jag får inte köra"

Vad är det här för trams?:va

Inte helt lätt att ställa in en hoj som ska klara underlag som motsvarar vanliga banor samtidigt som vissa partier är för ojämna för att kunna sitta på hojen.
Dessutom så ska man kunna klara av detta utan att något går sönder:
_D5O2851web.jpg


Men det är ett måste för varje hojälskare att komma hit... :yoparty
 
Inte helt lätt att ställa in en hoj som ska klara underlag som motsvarar vanliga banor samtidigt som vissa partier är för ojämna för att kunna sitta på hojen.

Men alla andra klarar det ju uppenbarligen! Slappt och dåligt är det! Verkligen synd för Mats, det verkar som han inte hittar riktigt rätt bland teamen!:gnissla
 
Har sett highlightsen från de senaste dagarnas racing och det verkar råda ett eget mode bland förarna. Polisonger är ett måste-attribut, så jäkla ful-coolt!

Vad är Senior TT som ska köras i dag, dvs vad skiljer det från de andra klasserna?
 
Har sett highlightsen från de senaste dagarnas racing och det verkar råda ett eget mode bland förarna. Polisonger är ett måste-attribut, så jäkla ful-coolt!

Vad är Senior TT som ska köras i dag, dvs vad skiljer det från de andra klasserna?

I senior-TT får man väl ställa upp med vilken kubik som helst och jag tror även två-takt går bra.
 
I senior-TT får man väl ställa upp med vilken kubik som helst och jag tror även två-takt går bra.

Nja, upp till 1000 cc 4 cyl 4-takt, 1200 cc 2 cyl 4-takt, supersport- och superstockcyklar utan däckrestriktioner. Sen kanske organisatören släpper in 2-taktare om de känner för det. Eller rättare sagt, om någon känner för att prova lyckan på en gammal 2-taktare, om han/hon får starta beror det på vem det är som vill köra vad.
 
Vad kom det sig att ingen i toppen körde 1200 cc V-twin i Superbike? Var de inte tillåtna eller bara inte tillräckligt snabba? :va

EDIT: Tydligen är det tillåtet med 1200-twinnar, men det var ingen med som visades i TV iaf.
 
Last edited:
Har sett highlightsen från de senaste dagarnas racing och det verkar råda ett eget mode bland förarna. Polisonger är ett måste-attribut, så jäkla ful-coolt!

Vad är Senior TT som ska köras i dag, dvs vad skiljer det från de andra klasserna?

Hehe Guy Martin är coolaste snubben i TT, synd bara att man inte fattar ett smack av vad han säger i intervjuerna.:D
 
Kul att tappa kedjan vid depåstoppet :näsblod

Någon som vet vad som hände med nummer 6 som inte fick köra vidare efter depåstoppet då "the spindel was crocked" (nånting där bak)?
 
Kul att tappa kedjan vid depåstoppet :näsblod

Någon som vet vad som hände med nummer 6 som inte fick köra vidare efter depåstoppet då "the spindel was crocked" (nånting där bak)?

Fan vilken upplevelse detta var.. Kom hem för en timma sedan efter förseningar på flygresan hem. Undra om man hinner sova något innan kl 05 då jag ska iväg till Sviesta:näsblod Har ju inte träffat tjejen på länge heller:slicka

Isle of Man TT var nog ett utav de coolaste platserna på vår jord. När till och med politikerna förstår hur viktigt det är med racing så kan det ju fan inte bli bättre! Miljö och transportministern (tror jag det var) förlorade själv en vän i Senior TT, John Crellin som kom trea i TTXGP Open class tidigare under gårdagen. Ministern berättade om vilken fin vän och människa det var och om hur mycket han älskade att tävla på TT. Han berättade hur han själv växt upp som knatte med TT-tävlingarna.

Han sa också att det är viktigt att fortsätta tävla för att hedra John Crellin och att man som förare också väljer att tävla, trots de risker det kan innebära. Just valfriheten att få göra det betonade han extra hårt. Direkt efter presskonferansen gick han ut, tände en cigg och fällde några tårar. En sån politiker vill man ju bara ha här hemma!

Isle of Man är fan the place to bee, oavsett det är TT, ManxGP eller en helt vanlig vardag.

När Mats Nilsson bestämde sig för att inte köra så kände man en enorm tomhet inombords, mycket tråkigt men man måste ändå förstå att han utsätter sig själv för en enorm risk att köra med en skada som påverkar hans prestation. Att han körde sitt sista TT-varv med en förbättring av sitt personbästa runt banan på en Supersport, 122.467 mph, är också ett tecken på att han har kapaciteten att vinna ett TT. Farten finns där men tyvärr måste man också ha lite tur i racing.

Haft tio helt underbara dagar på ön, bott granne med McGuinness, tagit på både Rossi och Agostini samt så har man bara allmänt njutit av den sköna atmosfären och den oändlösa havsutsikten från världens coolaste ställe, Isle of Man!

Kul att tappa kedjan vid depåstoppet :näsblod

Någon som vet vad som hände med nummer 6 som inte fick köra vidare efter depåstoppet då "the spindel was crocked" (nånting där bak)?

Guy Martin var rasande. När motorn gav upp i det andra Supersport racet så fick han en mikrofon direkt under hjälmen, Guy sa på ett rätt så otrevligt sätt att han hade lust att mörda sin motorbyggare:näsblod

Sen när kedjan hoppar fem meter efter att han just var klar med sitt första depåstopp i Senior TT blev han djupt besviken. Han viftade bort speakern och stod länge och funderade vid depåmuren utan att ta av sig hjälmen. Sedan gick han i raskt tempo tillbaka till depåtältet.

Efter Conor Cummins, som är född på Isle of Man, så är nog Guy Martin en av de största publikfavoriterna. Folk älskar honom, kanske för att han är en av få som ser bra ut?:D

#6 Amor bröt racet strax därefter och kokade nästan över av ilska..
 
Last edited:
Och vad menar du med det? Att det skulle vara Mats kompetens det är fel på? Fattar inte vad du menar..:va

Jag menar att alla teamen kämpar med att få hojarna att fungera på de växlande underlagen runt banan. Ibland så går det helt enkelt inte att få till allting så bra som man vill.
Detta betyder inte att teamet skiter i det eller att dom är dåliga.
 
Vad är en "Tankslapper"?

Råkade just nu sitta och titta på "Sport disasters" påTV 6 där de visar en klassisk wheelie som går fel och killen daskar in i en parkerad bil på höger sida.
På textremsan översätter de "tankslapper" med "Lastbilsknackare"

Det ni! Det vill man inte ha när man är ute och kör!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top