Isle of Man rekord slaget

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Yamaha står för rekorden på Isle of Man!

http://www.motorcyclenews.com/nav?p...d=957237&articleCategory=SPORT_BRITISH-RACING

McGuinness smashes records on Island
John McGuinness has unofficially broken two lap records in TT practice on Wednesday night. The 31-year-old smashed Ryan Farquhar's Junior record by over five seconds, and then went three-tenths of a second under the outright lap record held by the late David Jefferies.
McGuinness, riding a Yamaha R6 in the Junior class, had to stop during his first attempt at a good lap to zip up one of his boots, but once under way he put in a lap of 18 minutes 25 seconds, at an average speed of 122.92mph.
Switching to his Formula One Yamaha R1 he then recorded a time of 17 minutes 46.7 seconds, at an average speed of 127.34mph. The previous recored was 17 minutes 47 seconds at an average of 127.29mph.
Junior 600: John McGuinness 18 minutes 25 seconds. Jason Griffiths 18 minutes 51.4 seconds. Raymond Porter 19 minutes 2.4 seconds.
Formula One: John McGuinness 17 minutes 46.7 seconds. Bruce Anstey 17 minutes 56.8 seconds. Adrian Archibald 18 minutes 3.1 seconds.
Production 600: Bruce Anstey 19 minutes 3.2 seconds. Martin Finnegan 19 minutes 10 seconds. Richard Britton 19 minutes 22.6 seconds.
Production 1000cc: Richard Britton 18 minutes 37.1 seconds. Jason Griffiths 18 minutes 42.6 seconds. Mark parrett 18 minutes 46.2 seconds
Lightweight 400cc: Richard Britton 20 minutes 35 seconds. Martin Finnegan 21 minutes 23.2 seconds. Alex Donaldson 21 minutes 24 seconds.
Lightweight 125cc: Robert Dunlop 20 minutes 38.5 seconds. Chris Palmer 20 minutes 43.3 seconds. Ian Lougher 21 minutes 8.2 seconds.
Sidecars: Ian Bell/Craig Hallam 20 minutes 34.9 seconds. Nick Crowe/Darran Hope 20 minutes 47.1 seconds. Roy Hands/Dave Wells 20 minutes 59.5 seconds.
One of the sidecar competitors has died after suffering serious injuries in an accident during the Wednesday practice session. Paul Cowley, a 22-year-old Manxman was the passenger in a sidecar outfit, and was thrown out of the machine in the vicinity of the Black Dub near Glen Helen.

Nån som vet när detta kommer visas på EuroSport?

R.I.P till sidecarkillen! Snacka om att Isle of Man tar liv.... var ju inte länge sedan David Jeffries dog...

Med tanke på hur det gick för Jeffries känns det osäkert om John McGuinnesshinner bli en legend....

Men häftig körning.

Hmm.. Jag är inte inne på de här med Isle of man men är de ett "stads race"? Finns de ingen bild över hur banan ser ut?
Den borde ju vara ganska lång med dom tiderna...

Ja vet... Rookie.. :tummenupp

Plelle skrev:
Hmm.. Jag är inte inne på de här med Isle of man men är de ett "stads race"? Finns de ingen bild över hur banan ser ut?
Den borde ju vara ganska lång med dom tiderna...

Ja vet... Rookie.. :tummenupp
Det är ett landsvägsrejs runt ön Isle of Man. Detta är egentligen "riktig" RR, som det en gång började. Livsfarligt givetvis.

valmers skrev:
Det är ett landsvägsrejs runt ön Isle of Man. Detta är egentligen "riktig" RR, som det en gång började. Livsfarligt givetvis.

Ok, va som ja trodde då. Typ som Monaco fast lite storare då...

Preliminärt kommer Eurosport kommer sända ett sammandrag på 1-1,5 timme i början av Juli.

Swedie skrev:
punk, hur vet du? :p

Jag mailade Eurosport och frågade. Blev lite ledsen över svaret så jag mailade dem igen och frågade varför de inte gör en större satsning på det där jippot. Väntar även på svar från dukevideo.com angående release-datum för DVD:n.

jag har en film på ett varv med David Jeffries, men inte plats på servern att lägga upp.
kanske vet nånn om bra plats eller har den åxå, fränt som faaan.
skulle inte silversurfer dit i år?

things to do before you die, helt klart.

R2 skrev:
jag har en film på ett varv med David Jeffries, men inte plats på servern att lägga upp.

den filmen hade jag på min dator förut. det är det häftigaste jag sett. jag sitter i chocktillstånd varje gång jag ser den filmen. det ser totalt livsfarligt ut. jag kommer ihåg ett ställe i filmen när han kör genom en liten svag s-kurva över ett krön. vägen känns typ 2 meter bred och på sidorna står det träd och stenmurar. han håller kanske 270 över krönet och hojen vobblar som fan. han skrattar bara. :yoparty

R2 skrev:

Snälla, lägg upp på någon annan server? :Bugar

fegis chrille, klart som fanken man skulle köra där, machau åxå för den delen.

Hur långt e klippet ? har en ftp som inte e så snabb av sig. men om filen inte e så stor gör det ju inget. har du den på dc så kan ja testa. pm'a så får du inlogg till min ftp annars så kan du upploada den där direkt.

[edit] se där ja en vänlig själ som var snabbare än mig :)

Jag har DVDn från förra året! Ruskigt häftigt att se när abstinensen blir svår under vintern!! :)

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti