ISLE Of MAN - racerapport!

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
186 dagar kvar till dagen "D"!

Nedräkningen har börjat. Det är nu 186 dagar kvar tills TT 2015 drar igång och departementet för ekonomisk utveckling under Isle of Mans regering har släppt en förhandsglimt av vad som komma skall...
:tummenupp

https://www.youtube.com/watch?v=BchapH4vzq8

Nu kanske vi kan hoppas på att vår nytillträdda regering här hemma i Svea Rike låter sig inspireras och ger SVT i uppdrag att producera en liknande promotion-video för att bättra på populariteten och turistinkomsterna...:rolleyes:

Men först borde de börja med att skapa exempelvis ett Gotland TT...:tungan:D


På återhörande!
/Björn
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Nedräkningen har börjat. Det är nu 186 dagar kvar tills TT 2015 drar igång och departementet för ekonomisk utveckling under Isle of Mans regering har släppt en förhandsglimt av vad som komma skall...
:tummenupp

https://www.youtube.com/watch?v=BchapH4vzq8

Nu kanske vi kan hoppas på att vår nytillträdda regering här hemma i Svea Rike låter sig inspireras och ger SVT i uppdrag att producera en liknande promotion-video för att bättra på populariteten och turistinkomsterna...:rolleyes:

Men först borde de börja med att skapa exempelvis ett Gotland TT...:tungan:D


På återhörande!
/Björn

Nä Kristianstad TT istället.

Fast allt sånt kan man glömma med Pedofilin och Dieselåsa i regeringen.
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Nedräkningen har börjat. Det är nu 186 dagar kvar tills TT 2015 drar igång och departementet för ekonomisk utveckling under Isle of Mans regering har släppt en förhandsglimt av vad som komma skall...
:tummenupp

https://www.youtube.com/watch?v=BchapH4vzq8

Nu kanske vi kan hoppas på att vår nytillträdda regering här hemma i Svea Rike låter sig inspireras och ger SVT i uppdrag att producera en liknande promotion-video för att bättra på populariteten och turistinkomsterna...:rolleyes:

Men först borde de börja med att skapa exempelvis ett Gotland TT...:tungan:D


På återhörande!
/Björn

Nä Kristianstad TT istället.

Fast allt sånt kan man glömma med Pedofilin och Dieselåsa i regeringen.
 

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R6 & RD350
Men först borde de börja med att skapa exempelvis ett Gotland TT...:tungan:D


På återhörande!
/Björn


Haha, kan hålla med (texten ovanför min avatar är tyvärr bara skoj; "aktionsgruppen" bildades över en öl i Visby kvällen innan färd till Gotland Ring en sensommarkväll för några år sedan)!

Har följt din tråd och det har varit väldigt spännande! Du är en duktig skribent (och jag imponeras av ditt förberedelsearbete och engagemang)! Lycka till framöver! :)
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Tjusig bild med framskärmen på din Trajja i förgrunden och järnvägsövergången vid Bungalow i bakgrunden!:rock

Hoppas bara att orsaken till ditt stopp på platsen inte föranleddes av den blå/gula bilen på parkeringen...:7peta;)

På återhörande!
/Björn

Just den blonda polisen pratade jag inte med men jag måste erkänna att det känns konstigt att passera en målad bil i 90+ utan att riskera att bli invinkad. :rodnar

IMG_0092 (3).jpg

Den här bilden med Ramsey i bakgrunden visar lite hur brant det är uppför.
Stenhögen är Guthrie`s memorial efter Jimmy Guthrie från Hawick, uttalas Hojk, i Skottland.
Skyltat 50 från Ramsey Hairpin har jag för mig och 60 från Gooseneck förbi här innan det blir fri fart. :)
Synd att det inte är skyltat mph i Sverige, 70-vägar blir mycket trevligare då!:tungan
 

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Ort
Växjö
Hoj
Honda CB900 -79
Satt och surfade på en helt annan grej och hittade denna bild
Är inte de där polisongerna bekanta på något vis?
IMG_0129%20(Small).JPG
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Satt och surfade på en helt annan grej och hittade denna bild
Är inte de där polisongerna bekanta på något vis?

Den där bilden måste vara gammal som gatan. I modern tid har ju poliserna krav på sig att använda reflexväst vid vägnära arbete...
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Haha, kan hålla med (texten ovanför min avatar är tyvärr bara skoj; "aktionsgruppen" bildades över en öl i Visby kvällen innan färd till Gotland Ring en sensommarkväll för några år sedan)!

Har följt din tråd och det har varit väldigt spännande! Du är en duktig skribent (och jag imponeras av ditt förberedelsearbete och engagemang)! Lycka till framöver! :)

Tack för berömmet beträffande skrivkonsten!:tummenupp Dessutom skoj att höra att du är en regelbunden besökare av tråden och att du bidrar till att den lever vidare genom att skriva egna inlägg. Lovar att fortsätta hålla er uppdaterade på vad som händer på IoM TT-fronten framöver för min del. I helgen hade förresten jag och Karin de närmsta teammedlemmarna med respektive på besök för en privat IoM-afton. En hel del god mat och massor av film och bilder hann vi med att studera och utbyta. Mycket material som jag inte sett tidigare och som jag kommer att försöka visa under mitt föredrag i Örebro den 15 januari.

DSC_0557.jpg
Dukat för 9 pers i lördags. Notera den ärvda tjock-TV:n i bakgrunden! En uppoffring man måste vara beredd att göra är att prioritera tävlingsbudgeten istället för locktonerna i El-gigantens reklamblad. Isle of Man är sannerligen inte för alla...;) Det värsta är dock inte den gryniga bilden eller den lilla TV-bilden på 32 tum utan att den jäkla TV-bänken gör märken i parketten. 1900-talets tv-apparater vägde som guldvingar..:gnissla

Satt och surfade på en helt annan grej och hittade denna bild
Är inte de där polisongerna bekanta på något vis?
IMG_0129%20(Small).JPG

Det där ser mer ut som ett välansat (läs: tunt:rolleyes:) helskägg på min bildskärm och sådant blir man INTE snabbare av...:4skrika

shit va sugen man e på att åka å titta :)

Vad hindrar dig???
1)Knyt näven i luften
2)Häv ur dig en floskel av typen "man lever bara en gång" innan din närmaste omgivning hinner formulera motargument
3)Krossa spargrisen
5)Rusa till närmsta resebyrå och beställ en enkelbiljett till IoM i maj innan alla resor är slutsålda (hem kommer man alltid ändå)

Se så, var nu inte så förtvivlat rationell och tråkig - just do it! Vi ses på ön i vår!:hej

På återhörande!
/Björn
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Över en kvarts miljon besök av den här racerapporten!!!

Whow!

Vi har nyss passerat över en kvarts miljon besök i den här racerapports-tråden sedan jag skapade den för snart två och ett halvt år sedan.
:rock:rock:rock

Det får väl betraktas som en helt okey besöksstatistik för något så smalt som en racerapportstråd från en svensk racerförare, men skvallrar samtidigt lite om det stora Isle of Man-intresse som bevisligen finns i landet.

Tack alla som varit med och bidragit till att göra den här tråden till vad den har blivit genom era inlägg och frågor. Jag känner mig ganska stolt när jag tänker på vad vi åstadkommit. Det finns en hel del matnyttig information på bakomvarande sidor, både för den som har tänkt sig att tävla på ön och den som bara vill åka dit och titta.:Bugar

Passar på att bjuda alla läsare på några nybakade Isle of Man-pepparkakor och önskar er fortsatt lycka till med julstöket!:)
DSC_0546.jpg

På återhörande!
/Björn
 
Last edited:

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Personligen tror jag att det är en kombination mellan faktorerna:
* Intresse för IoM.
* Fascination över den övertrevlige, till synes normale, mc-polis som bemästrar IoM.
* En samling tråddeltagare som...för det mesta...håller tråden och inte börjat kasta paj trots 50 sidor/1472 inlägg.

Det här är min favorittråd på Sporthoj, av de anledningarna.

Jag passar på att önska en God Jul och ett Gott Nytt År! Vi ses i januari! :tomten
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Jo de där pepparkakorna ser intressanta ut. Kakmåttet trodde jag var unikt men nu vet jag att det går att köpa. Men då måste man åka till Isle of Man!

Jag vill passa på att korrigera Björn. Tidigare i tråden har han skrivit att träffen i Örebro är den 15 januari. Det är FEL, träffen är lördagen 10/1 2015 och inget annat. Nu är det få av de 200 platserna lediga. Alltså dags att se till att man får plats på festen. Man anmäler sig till Peter Karlsson med mail eller SMS: (Telefonsamtal endast efter kl. 16.00). peterportimao@gmail.com eller 070-299 79 90.
 
Last edited:

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Ort
10 nautiska från slottet
Hoj
Ja
Jag har varit intresserad av IoM i många år, och har tittat mycket på filmer från tävlingarna
Men i och med den här tråden så har ju intresset vuxit enormt. Jag hade troligtvis aldrig åkt dit om det inte vore för supporterresan.

Dessutom så får man ju mycket "inside" information i tråden, saker som gör allting så mycket mer intressant.
Och precis som PeteR1 skrev, så är det massa trevligt folk här i tråden.:fakta


God Jul och Gott Nytt ÅR:banana Vi syns i Örebro:)
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
..., till synes normale,..
Tack Peter, det där behövde jag få höra! Jag har fullt av folk i min omgivning som inte definierar min fascination över att fara fram mellan stenmurar och träd i 200 km/h som särskilt normal...:rolleyes: Nu är de ju förvisso snälla och artiga nog att uppmuntra och stötta mig ändå i min ambition, men jag kan behöva ta min tillflykt till den här tråden ibland för att få höra att jag är fullständigt normal...:hihi Det känns dessutom extra tryggt att få höra det från dig, eftersom jag ju råkar veta att du är läkare och därför borde vara expert på att skilja normalitet från dårskap!;)

Ser verkligen fram emot att få träffa dig och en massa andra fullkomligt normala människor på Isle of Man-aftonen i Örebro den tionde (10!) januari! Det blir en skön omväxling till den komplett galna och onormala omvärld vi tvingas förhålla oss till i vår vardag, eller hur?:tungan

Jo de där pepparkakorna ser intressanta ut. Kakmåttet trodde jag var unikt men nu vet jag att det går att köpa. Men då måste man åka till Isle of Man!

Jag vill passa på att korrigera Björn. Tidigare i tråden har han skrivit att träffen i Örebro är den 15 januari. Det är FEL, träffen är lördagen 10/1 2015 och inget annat. Nu är det få av de 200 platserna lediga. Alltså dags att se till att man får plats på festen. Man anmäler sig till Peter Karlsson med mail eller SMS: (Telefonsamtal endast efter kl. 16.00). peterportimao@gmail.com eller 070-299 79 90.

Tack för påpekandet av min felaktiga datumangivelse Silja! Jag har redan påbörjat memorerandet av hemläxan... 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/110/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1,10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1,10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1, 10/1...:huvet

Jag har varit intresserad av IoM i många år, och har tittat mycket på filmer från tävlingarna
Men i och med den här tråden så har ju intresset vuxit enormt. Jag hade troligtvis aldrig åkt dit om det inte vore för supporterresan.

Dessutom så får man ju mycket "inside" information i tråden, saker som gör allting så mycket mer intressant.
Och precis som PeteR1 skrev, så är det massa trevligt folk här i tråden.:fakta


God Jul och Gott Nytt ÅR:banana Vi syns i Örebro:)

Det är halva grejen med den här tråden. Att bidra till att sprida kunskaper och erfarenheter från något av det absolut häftigaste man kan se och uppleva som motorcyklist.
Det tycker jag att vi lyckats förbannat bra med så här långt, så vi försöker väl köra vidare i samma stil ett tag till!:yoparty

Jag hoppas inte bara få se dig i Örebro den 10 januari:)fakta), utan dessutom återigen få stöd från dig på läktarplats på Isle of Man i juni, om nu bara Peter kan få besked om vad saker och ting kommer att kosta från de där, i vissa avseenden, otroligt saktfärdiga Manx-borna.:(

På återhörande!
/Björn
 
Last edited:

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Ort
10 nautiska från slottet
Hoj
Ja
Det är halva grejen med den här tråden. Att bidra till att sprida kunskaper och erfarenheter från något av det absolut häftigaste man kan se och uppleva som motorcyklist.
Det tycker jag att vi lyckats förbannat bra med så här långt, så vi försöker väl köra vidare i samma stil ett tag till!:yoparty

Jag hoppas inte bara få se dig i Örebro den 10 januari:)fakta), utan dessutom återigen få stöd från dig på läktarplats på Isle of Man i juni, om nu bara Peter kan få besked om vad saker och ting kommer att kosta från de där, i vissa avseenden, otroligt saktfärdiga Manx-borna.:(

På återhörande!
/Björn

Håller med.

Du är ju inte bara extremt bra på att köra hoj, du är dessutom en baddare på att skriva.:Bugar

Jag tror att träffen i Örebro blir en superhäftig upplevelse.:)

Jag har redan ställt mej in på att åka till TT:t i Juni. Jag har klargjort för chefen att jag har semester då. :)
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
...Jag tror att träffen i Örebro blir en superhäftig upplevelse.:)...

Det både hoppas och tror jag också. Så vitt jag vet har något liknande aldrig genomförts tidigare och med tanke på allt arbete som Peter, Silja m.fl. lagt ner för att skapa rätt inramning och förutsättningar, så lär det inte göras om i första taget heller gissar jag. Det blir sannolikt "once in a lifetime" som vi har möjliget att få vara del av något sådant här!:)

På återhörande!
/Björn
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Whow!

Vi har nyss passerat över en kvarts miljon besök i den här racerapports-tråden sedan jag skapade den för snart två och ett halvt år sedan.

Jo en kvarts miljon är inte dåligt men tråden "TT Course knowledge" på den officiella siten för TT-tävlingarna har just då detta skrivs 859.856 besökare. Det är jag som har administrerat tråden genom åren. Den startade 2007. Numera går det bara att läsa där så besökarantalet kommer att stiga men ny information kan alltså inte tillkomma. Det finns planer på att fortsätta tråden på annan plats och jag återkommer med detaljer då allt beräknas vara klart i slutet av januari 2015. Länk till den gamla siten är: http://www.iomtt.com Håll muspekaren över "TT 2015" uppe till vänster. Då syns en droplist. Längst nere står det "Forum Archive". Klicka där för att komma till forumet där tråden "TT Course knowledge" finns överst vid "TT General". Lite krångligt kanske men så är det ibland här på Internet!
 
Last edited:

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Mössa!!!

20141208_122118.jpg
Lagom till den kyliga årstidens annalkande har vi nu kompletterat supporterprylsavdelningen med en mössa. Allt för att kunna hålla huvudet varmt tills det åter blir dags att hålla det kallt på racerbanorna i sommar. Vår vana trogen har vi satsat på en produkt av lite bättre kvalitet som vi tror kommer att hålla under många vintrar framöver. Bland annat har vi kostat på oss ett broderat tygmärke istället för en tryckt logga som skulle riskera att krackelera i tvätten. Eftersom storleken är universal så är det dessutom en perfekt present att ge bort för den som ännu inte hunnit fixa alla klappar till jul. Mössan kompletteras med fördel av ett par rejäla, egenodlade kindvärmare för bättre varvtider på racerbanorna i sommar!

Återfinns här:https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=809356352463975&id=713755865357358

På återhörande!
/Björn
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top