Isle Of Man på cykelvägar..

Du tycker vägen efter start & mål var bred alltså? Efter en minut är ju vägen så smal att det knappt skulle funka med ett möte två hojar emellan :yoparty

Vägarna är inte bredare....:D

Jag var på Isle of Man 2004.....det är helsjukt och helfräckt samtidigt.

Man får en oerhörd respekt för dessa förare men samtidigt har det sitt pris.....idag finns varken Martin Finnegan eller Richard Britton :( .

Jag kan inte annat än rekommendera ett besök på liknande tävlingar.
 
Finns inga cykelvägar i den där filmen :confused:

Kan bara hålla med vart fan e cykel vägen? , farten gör också lite så att vägen ser lite smalare ut än den är.... men Det är fortfarnade ingen jävla cykel väg....

Trådskaparen borde köra lite i norrland + i norge så han kan få se riktiga vägar någon gång :tummenupp
 
Last edited:
En av mina IoMTT favorit förare som gått ur tiden. Jisses den mannen kunde köra hoj.

Här är ett klipp med David som jag har för mig är lite "träning" inför rejset...
[YOUTUBE-ID]SOnCWTXcvOM[/YOUTUBE-ID]

Helt ofarligt är det ju inte att vara Real Roadracing förare...
[YOUTUBE-ID]jutP6CUpKj4[/YOUTUBE-ID]

Ett on board lap med David är på sin plats åxå tycker jag. Nästan så man får byta kallingar alt. trosor... bara av att ha sett detta. Jeiflar vad det går undan :yoparty
http://www.dailymotion.com/video/xbzz9_moto-david-jeffries-full-lap-tt_extreme
 
Last edited:
Får jag rekommendera masstart på allmän väg.
North West 200.
Bara för grabbar med riktigt mycket hår i röven :tummenupp

Förstår inte riktigt din och flera andras kritik mot trådskaparen :va

Vägarna på North West 200 är ju dubbelt så breda och det klippet la du själv upp..

"Banorna" där är "smala". Speciellt i de farterna.

/ M
 
Last edited:
Får jag rekommendera masstart på allmän väg.
North West 200.
Bara för grabbar med riktigt mycket hår i röven :tummenupp

Mmm, vad är det som är bättre med NW200? Samma skit men på dubbelt så bred väg som Killalane? :va


Kan bara hålla med vart fan e cykel vägen? , farten gör också lite så att vägen ser lite smalare ut än den är.... men Det är fortfarnade ingen jävla cykel väg....

Trådskaparen borde köra lite i norrland + i norge så han kan få se riktiga vägar någon gång :tummenupp

Driver du med mig eller? Dom håller +250km/h på dom vägarna. Bara för att man bor i Sthlm betyder det inte att man kommer därifrån alt. inte har koll på hur vägnätet ser ut norr om Dalälven. Men du kan ju försöka övertyga mig om att du skulle hålla samma tempo på dessa vägar, säkert körandes i träskor va? :tummenupp

15.jpg



Vägarna på North West 200 är ju dubbelt så breda och det klippet la du själv upp..

Förstår inte heller om jag ska vara ärlig. Isle Of Man och liknande framstår som säkra banor jämfört med Killalane sträckningen. :näsblod
 
Förstår inte riktigt din och flera andras kritik mot trådskaparen :va

Vägarna på North West 200 är ju dubbelt så breda och det klippet la du själv upp..

"Banorna" där är "smala". Speciellt i de farterna.

/ M

Det är ingen kritik. En del av vägarna där är så smala, bilarna kan mötas men det är precis.

Mad sunday är väl allmänhetens åkning...

Sant, men även tävlingsförarna har rätt att köra då.

Man enkelriktar vägen över berget, så det gäller att hålla spåret....
 
Last edited:
Ja man ligger lite i lä mot McInnis....

Början av IoM TT på raksträckan där det är kullar och dom håller stumt...inga mjukisar där inte!
 
En av mina IoMTT favorit förare som gått ur tiden. Jisses den mannen kunde köra hoj.

Här är ett klipp med David som jag har för mig är lite "träning" inför rejset...
[YOUTUBE-ID]SOnCWTXcvOM[/YOUTUBE-ID]

Helt ofarligt är det ju inte att vara Real Roadracing förare...
[YOUTUBE-ID]jutP6CUpKj4[/YOUTUBE-ID]

Ett on board lap med David är på sin plats åxå tycker jag. Nästan så man får byta kallingar alt. trosor... bara av att ha sett detta. Jeiflar vad det går undan :yoparty
http://www.dailymotion.com/video/xbzz9_moto-david-jeffries-full-lap-tt_extreme

Har sett denna tidigare men efter 2,17 " left hander, absulutely flat out on top gear" Kolla in muren han har på höger sidan....
 
Idag visas Kells Road Races på motorstv kl 15.50
Göm inte det ni som har möjligheten att se det
 
Måste bara posta en bild på Martin Finnegan (RIP) oxå..

Shit nej, Inte Finnegan? När hände det? Kollade honom förra året på Irland?!?!!

Han var en asball typ utan hjälm har man fått höra... R.I.P
 
Last edited:
Vet inte om man borde uppmuntra folk som leker en hårsmån från döden, men jag skulle hellre gå på ett TT-lopp än Moto-GP anyday!!!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top