Isle Of Man - Onboard varv med Richard Britton 2004

sporTlovEr skrev:
hur KAN de :confused: :va
Rollers, mattias och dan the mans repor som man imponeras av bleknar i jämförelse, ni är duktiga, men dessa är överdjävliga..

Dan the man har ju kört IOM iofs, coolt nog! :)

*DanTheMan* skrev:
Som jag då,ungefär :gnissla
För att lägga feta tider på IOM räcker det inte med att turistköra där ett par ggr om året ,,du måste praktiskt taget bo på ön ett tag för att lära dig alla spårval.På högfarts partierna efter Douglas mot Ballaugh Bridge måste man typ ha 500 meters framförhållning i spårvalen innför en liten knix eller böj för att inte tappa tid.Det lär man sig inte på en eftermiddag direkt.
Favvosträckan e helt klart Glennhelen där skogen växer över vägen o bildar en tunnel,,klart grymt avsnitt av banan med härliga kurvor.
Även partierna uppe i bergen vid Snoefell (vid järnvägen) e ju för grymma.Högfartskurvor som heter duga med fullt nedlägg.Hojåkning av högsta klass :tummenupp

Vilken tid hade du vilken hoj etc etc??

JB

Nice film, IOM regerar, år jävligt sugen på att prova på.

Nånn som minns vart på banan Jeffries omkom?

valmers skrev:
Nu har du allt vaknat på fel sida. :hihi Tack för länken.

Haha, sorry om jag lät tjurig. Bara att jag inte hade mer info, så de e lika bra du kollar med dem.

När man ser på denna film så får man ju för fasen komplex.Tycker att man är en jädra kille på att "ge fullt" på vissa småvägar, men det här är banne mig det klart värsta jag sett när det gäller hastighetskörning med mc. Förarna måste vara totalt slut, nu menar jag fysiskt och mentalt efter en sån här körning!

Och ändå finns/fanns det snabbare killar än Richard :skrämd

har 02 och 03 dvd:erna och onboard lap med David Jefferies runt Isle of Man är nästan värre än onboard lap med Roller runt Sveistad(bara nästan). :skrämd Ska genast slänga mig in på iceman investera i 04:an!

Helvete!
Man får ju själv den där "jävlar, jävlar det skiter sig" känslan i vissa böjar.
De har stora bollar, antagligen fyra.

Shysst lina BTW, skönt att kolla utan att först ladda ner.

Gahhh! :skrämd Kändes som att sitta framför ett tv-spel ungefär! Vad är det som driver dessa herrar? Kan nog alldrig se min spetta i ögonen längre... :(

En sån här kör han.....

En sån här motorcykel....

En_Man.jpg

Sugar skrev:
Gahhh! :skrämd Kändes som att sitta framför ett tv-spel ungefär! Vad är det som driver dessa herrar? Kan nog alldrig se min spetta i ögonen längre... :(

Det är det som skiljer mössen från männen, visst är kul att se moto gp och sbk essen i action men dom här grabbarna spelar ju i en annan divission med livet som insats. Kräver is i magen när man vet att minsta misstag leder rakt i graven eller i bästa fall till alvarliga skador. Såg en intervju med Collin Edwads när han var och tittade på Isle of Man och man tyckte att dom inte var riktigt kloka, kan tänka mig att även dom stjärnor som vill åka gatlopp är strängt förbjudna till det i sina kontrakt? Foggy körde ifos på Isle of Man men det var ju innan han blev kung av sbk.

Gatlopp=Respect :Bugar

RoLLER skrev:
En Suzuki kamoflerad till Kawasaki varrårå?

Varför vill du inte veta vad JAG kör för motorcykel?????

För om ja skaffar en likadan som han i filmen så borde ja oxå kunna köra lika snabbt!!!!!!11

DrGonzo skrev:
För om ja skaffar en likadan som han i filmen så borde ja oxå kunna köra lika snabbt!!!!!!11

Bara jag.

Jag kör fan fortare än min egna Motorcykel.

// Lucky Luke & Jag!

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma