Isle of Man 2026

lägg till en timme för svensk tid:

Schedule: Saturday, May 30
9am Mountain Road closes
10am Remainder of Mountain Course shuts

11pm Superstock TT race one (three laps)

The opening day of TT 2026 has been delayed for a further hour because of mist and low cloud.
Roads around the lower section of the Mountain Course were due to close at 10am, but will now not close until midday. The Mountain Road began closing as planned at 9am.

The three-lap Superstock Race One, which is the day’s only race, is now due to start at 1pm as a result.

There will be no TT racing taking place on the Mountain Course today (Saturday) because of the weather.
#disappointed

nåja, 2 timmar till motogp-sprint. :hojraket

Det är just väderproblemen som gör det mindre lockande att åka till TT en gång till.
När jag var där så var det skitväder i princip hela tiden och träningar ställdes in, kvalificeringar kortades ned och även loppen kördes färre varv än tänkt.
De flesta teamen höll sina depåtält stängda också p g a regn.

Har man otur kan man ha lagt rätt mycket tid och pengar på att endast gå pubrundorna och hoppas på bättre väder.

Ovanstående är i alla fall vad jag intalar mig för att dämpa suget att åka dit igen.

Det är just väderproblemen som gör det mindre lockande att åka till TT en gång till.
När jag var där så var det skitväder i princip hela tiden och träningar ställdes in, kvalificeringar kortades ned och även loppen kördes färre varv än tänkt.
De flesta teamen höll sina depåtält stängda också p g a regn.

Har man otur kan man ha lagt rätt mycket tid och pengar på att endast gå pubrundorna och hoppas på bättre väder.

Ovanstående är i alla fall vad jag intalar mig för att dämpa suget att åka dit igen.
Jag har varit 2 gånger på Isle of man & 1 gång på NW200 tror inte det kom en enda droppe regn dom gånger jag var där.

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back