Isle Of Man 2004

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
Då jag har långt framskridna planer till att anmäla mig till ISLE OF MAN 2004, ( troligen klarar man inte kvala) - men spännade blir det. har jag en liten fråga som någon här kanske vet. Har läst igenom reglemente 56 sid, men hittar inget om vilken typ av licens som krävs. Innan jag ringer över så kanske man kan få lite hjälp. Det enda som står är;

" In order to be eligible to enter this event all riders and passangers must be in possession of a valid FIM international Non Championship licens for road racing "

Som jag förstår det är det endast GP, WSBK mfl som inte får köra TT ISLE OF MAN. Vilket jag tolkar som att A el B förare inte har ngn betydelse.

Vore tacksam får lite kloka input

Mvh//ZF
 
Som jag förstått det är det A-licens som gäller för internationella tävlingar. Eller tävlingar utanför norden iaf. Det för svemo-försäkringen ska gälla. Nu är den iofs kass ändå. Men bäst är nog att ringa lodnert och fråga. Så slipper vi gissa här :)

edit: Sen om du vill ha klok input, avstå den tävlingen om du inte har extrem skade/döds-längtan..
 
jag kan vara depåslav!!! Hade ju varit ascoolt att tanka med vattenkanna där!!!
 
Kompisens bror körde ju i år. Skall nog köra 2004 om allt går som han vill.

Och då i fler klasser inte bara 600cc.

Mer svenskar dit.
 
Jag kan va h-ra :p

ne men va fett! Borde ha en Sporthojhejarklack för support! Betald resa såklart ;)
 
oFFkeFF skrev:
Som jag förstått det är det A-licens som gäller för internationella tävlingar. Eller tävlingar utanför norden iaf. Det för svemo-försäkringen ska gälla. Nu är den iofs kass ändå. Men bäst är nog att ringa lodnert och fråga. Så slipper vi gissa här :)

edit: Sen om du vill ha klok input, avstå den tävlingen om du inte har extrem skade/döds-längtan..

När det gäller försäkringen, så tecknar man en extra F-säk där som faktiskt har bättre vilkor än T-H/SVEMO. dock kostar den 250£, men det är det säkert värt.

Ny fakta:
Det som gäller är FIM Internationel licens, vilket även B licens innefattar. Nästan alla klarade att kvala in förra året, men dom långsammaste fick ha ORNAGE VÄST på sig typ " Fara". Detta är för Rookies. Förstagångs förare har även dispans med + 90 sek/varv ( varje varv 60 km)

Om man bara får ihop tillräckligt med stålar så blir det en anmälan. Tävlingen äger rum 29 Maj - 7 Juni 2004.

Mvh//ZF
 
Man blir rädd av att stå brevid och ttitta... jag är sugen att åka över som dokumentatör och hjälpreda (betalar själv), har du kollat boende/färjor och sådant?
 
Kan säga som såhär, ska ni dit som publik, är det dags att boka plats på färja omedelbums. Brukar vara fullbokat väldigt lång tid innan TT't.
 
GSXR1100R skrev:
Man blir rädd av att stå brevid och ttitta... jag är sugen att åka över som dokumentatör och hjälpreda (betalar själv), har du kollat boende/färjor och sådant?

Har en god vän som bor på Ön :D / förare har företräde på båten, jag väntar på besked från IOMTT vilken klass jag får köra min 636:a, om det inte finns ngn class, så vet jag inte hur det blir. Det är nämligen indelat i 4 takt 400-600 cc & 701-1000 cc enligt hemsidan.

Men får förhoppningsvis snart besked.

Mvh//ZF
 
Om du kör på Isle of man så upphöjer jag dig till gudastatus!. :bow :bow :bow Ska nog åka över själv nästa år, dock inte för att tävla då jag skulle vara en livsfarlig stoppkloss på banan och förmodligen ändå köra ihjäl mig?. :D
 
Coolt som faan, har alltid vart suget på ISLE OF MAN, blir alltid idiotförklarad för att det skulle va lika med självmord...
En vän till mig, Jonas Svensson, har ju störst erfarenhet av solo racing där i modern tid, kanske skulle du snacka med honom? (PMa eller ring mig i så fall)
får jag ihop pengar så kanske det inte är otroligt, Macau GP vore oxå fränt men ännu dyrare... men ack en sån kick att köra med bara stålräcken runt banan...HEHEHE
Ska över till england om två veckor och luska lite om racing och affärer, ska kolla med folk där åt dig...


kan ingen gissa vem jag står och snackar med på bilden? min avatar alltså... vill byta snart,,,
 
Last edited:
R2 skrev:
Coolt som faan, har alltid vart suget på ISLE OF MAN, blir alltid idiotförklarad för att det skulle va lika med självmord...
En vän till mig, Jonas Svensson, har ju störst erfarenhet av solo racing där i modern tid, kanske skulle du snacka med honom? (PMa eller ring mig i så fall)
får jag ihop pengar så kanske det inte är otroligt, Macau GP vore oxå fränt men ännu dyrare... men ack en sån kick att köra med bara stålräcken runt banan...HEHEHE
Ska över till england om två veckor och luska lite om racing och affärer, ska kolla med folk där åt dig...


kan ingen gissa vem jag står och snackar med på bilden? min avatar alltså... vill byta snart,,,

Du har ett litet PM, din avatar ser ut som Dohan - men Nääää....eller
 
R2 skrev:
kan ingen gissa vem jag står och snackar med på bilden? min avatar alltså... vill byta snart,,,

Ja just det, det där reddes väl aldrig ut, fast jag vete tusan :va En av figurerna påminner lite om Lindén... Jag tror dock svaret är knepigare än så.. :va

/B
 
R2 skrev:

kan ingen gissa vem jag står och snackar med på bilden? min avatar alltså... vill byta snart,,,

Tyckte oxå det liknade Doohan...han kanske oxå är ute efter nya utmaningar :D
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top