Islamister gick till attack mot Lars Vilks

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
sorry for that! "ovetande" hade varit ett bättre ordval!

jag hatar inte religion, jag älskar min religion! MEN däremot ogillar jag alla fundamentalister och mullahs som tex usama bin laden som hjärntvättar folk och säger att de hamnar i paradiset om de utför självmordsbombningar. de ger en fel bild av islam samt att mord är en av de största synderna! döda en människa och du dödar hela mänskligheten!



verkar som att mitt inlägg misstolkades! menade inte att jag är stor och tuff utan att bakom skärmen är det lätt att skriva vad som helst men irl är det inte lika lätt!

Vad tycker du om muslimers möjligheter att välja sin egen partner?
 

ruffrida

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2007
Ort
gbg
Hoj
husaberg
Vad tycker du om muslimers möjligheter att välja sin egen partner?

jag tycker jättebra om den möjligheten:)

jag själv har varit förlovad med en icke-muslim och det var inga problem för mina föräldrar! alla mina tjejkusiner har valt sina egna killar, även de som har icke-muslimska killar! så länge partnern är en bra människa så ska det ju inte vara något problem!

den bild av islam vi har blivit uppfostrade med är ju nästan att man ska vara en toffel:D

jag vet många som blivit tvingade av sina föräldrar att gifta sig med ngn eller tvingade att lämna ngn pga fel religion, även detta ger en fel bild av islam.

om ngn har tagit illa upp i något av mina inlägg ber jag om ursäkt!

Hoppas vi alla kan leva tillsammans med varandra i denna värld utan problem då vi alla är lika mycket värda!!

nu skall jag nana efter en hård arbetsdag!

sov gott och ännu en gång kör försiktigt!

Mvh

ahmed the living terrorist!
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
jag tycker jättebra om den möjligheten:)

jag själv har varit förlovad med en icke-muslim och det var inga problem för mina föräldrar! alla mina tjejkusiner har valt sina egna killar, även de som har icke-muslimska killar! så länge partnern är en bra människa så ska det ju inte vara något problem!

den bild av islam vi har blivit uppfostrade med är ju nästan att man ska vara en toffel:D

jag vet många som blivit tvingade av sina föräldrar att gifta sig med ngn eller tvingade att lämna ngn pga fel religion, även detta ger en fel bild av islam.

Så du påstår att det finns rättrogna muslimska kvinnor i utstyrseln och hela kitet som får välja en ickemuslim till man, t.ex. en svensk eller en italienare eller en kines? Jo, tjena.

Dessutom, jag vet inte "många" som blivit tvingade till något särskilt anmärkningsvärt av sina föräldrar vilket du påstår dig göra. Där i ligger skillnaden mellan islamsk och västerländsk kultur, även om du nu påstår dig vara någon typ av frihetskämpe så tog det 3-4 inlägg innan det kom fram att medeltida ritualer existerar i stor omfattning i din närhet.
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
För övrigt, när t.o.m. vulgärliberalen Ankan plussar sådana här bra inlägg så vet man att opinonen är på väg att svänga :) :

:lol
Nu har du nog låtit ditt hat springa ifrån förnuftet. Om du verkligen läser de inlägg jag "plussat" och jämför med dina dito, så framgår det rätt tydligt vem som är den vulgäre i sammanhanget.

Det inlägg du kommenterade har jag för övrigt inte betygsatt.:mattias
 

Kneedrag

Guest
jag ÄR muslim!

Jag kan slå vad om att alla som skriver massa skit om islam och muslimer ALDRIG ADLRIG ADLRIG ens skulle våga säga samma sak till mig om de stod öga mot öga!

å om någon förmodan skulle krypa upp från under sängen och säga något skulle jag inte bry mig ett piss för jag vet att det skulle bero på att ni som snackar mycket skit om islam är outbildade bönder som behöver ta ett steg ur eran lilla låda! den största anledningen till att jag aldrig skulle bry mig om att någon snackar skit är att jag är uppfostrad med kärlek och till att visa kärlek oavsett vad!

ang attacken på vilks:

det är fel av de som attackerade vilks men man får skylla sig själv om man visar sådana bilder för människor som ej bott i sverige länge och kommer från en annan KULTUR

Ingen tvingade dem att gå dit!

Jag har vänner som är muslimer inte fan håller de på och springer med slöjer, i mosker , ber till mecka eller bryr sig ett skvatt om vilks bild. De är normala och lever sina liv precis som vi. Sen att Vilks lockar fram fanatiker ger ju bara SD mer röster . Och att fanatiker inte fattar det är Puckat.

Nej man ursäktar inte sådant beteende. Kommer man till ett nytt land måste man förvänta sig och lära sig att alla tycker och tänker olika. Det måste respekteras.

Man ska få rita vad man vill och visa vad man vill. Sen om folk hatar det eller känner sig kränkta betyder inte att det är ok att bränna flaggor , hota med våld osv.
Konstigt inga buddister eller kristna fanatiker håller på så där. Jag är helt säker på att satir på kristna m,m finns i erat hemland finns men inte hotar normala människor med något tebax för det.

tänk nu till lite och använd hjärnan.

The whole thing is ironic, the more the islamist care about the drawing, they confirm that , mohammed looked liked that. I always thought that he looked like a human but ok drawings on a paper is what people worship. Ha ha ha Wilks you make me lagh so hard.
 

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
jag ÄR muslim!

Jag kan slå vad om att alla som skriver massa skit om islam och muslimer ALDRIG ADLRIG ADLRIG ens skulle våga säga samma sak till mig om de stod öga mot öga!

å om någon förmodan skulle krypa upp från under sängen och säga något skulle jag inte bry mig ett piss för jag vet att det skulle bero på att ni som snackar mycket skit om islam är outbildade bönder som behöver ta ett steg ur eran lilla låda! den största anledningen till att jag aldrig skulle bry mig om att någon snackar skit är att jag är uppfostrad med kärlek och till att visa kärlek oavsett vad!

ang attacken på vilks:

det är fel av de som attackerade vilks men man får skylla sig själv om man visar sådana bilder för människor som ej bott i sverige länge och kommer från en annan KULTUR


Intelligent inlägg 2k.

Du börjar med att skriva att du är bannemej muslim, efter detta så kallar du oss fega, sen en till förolämpning och det är att vi är bönder och dessutom outbildade.

Att du ens orkar.
 
Last edited:

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
jag tycker jättebra om den möjligheten:)

jag själv har varit förlovad med en icke-muslim och det var inga problem för mina föräldrar! alla mina tjejkusiner har valt sina egna killar, även de som har icke-muslimska killar! så länge partnern är en bra människa så ska det ju inte vara något problem!

den bild av islam vi har blivit uppfostrade med är ju nästan att man ska vara en toffel:D

jag vet många som blivit tvingade av sina föräldrar att gifta sig med ngn eller tvingade att lämna ngn pga fel religion, även detta ger en fel bild av islam.
!
Kredd till dig som här ensam från din "point of view" tar debatten. Bortsett från ditt första inlägg som osade av förtäckta hot & exakt visar på det beteende & resonemang som "vi svenskar" inte vill se Sverige fyllas av.

Du säger själv att du vet många som blivit tvingade till giftermål. Har du då inte förståelse för varför typ 99% av svenskarna upprörs stort över en sådan ingrediens i en kultur ?
Den inskränkning i den fria viljan & jämlikhet som det innebär går ju milsvitt utanför någon skala som funnits i Sverige på väldigt länge.
 
Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Du säger själv att du vet många som blivit tvingade till giftermål. Har du då inte förståelse för varför typ 99% av svenskarna upprörs stort över en sådan ingrediens i en kultur ?
Den inskränkning i den fria viljan & jämlikhet som det innebär går ju milsvitt utanför någon skala som funnits i Sverige på väldigt länge.

Nu får Du nog tänka dig, hur gammal är islam? Ca 1400 år, kanhända att de är på sin "medeltid" just nu, på samma vis som kristendomen var rätt grym på "vår" medeltid med häxbränningar, offentliga barbariska avrättningar etc etc.

Hur moget var det att katolska kyrkan brände upp 5 miljoner kvinnor i tron om att de var häxor på 1500-talet??

Religion över lag är det största problemet i hela världen. Flest människor har dött pga. religion i historien och så kommer även hända i framtiden om inte folk vaknar upp och kommer ifrån den fundamentalistiska tanken att människan skulle vara något speciellt. Vi är likvärdiga med vilken organism som helst och det är nog ingen som skapat oss till denna värld, utan vi är ett resultat av olika sammanträffelser.
 

Kneedrag

Guest
Nu får Du nog tänka dig, hur gammal är islam? Ca 1400 år, kanhända att de är på sin "medeltid" just nu, på samma vis som kristendomen var rätt grym på "vår" medeltid med häxbränningar, offentliga barbariska avrättningar etc etc.

Hur moget var det att katolska kyrkan brände upp 5 miljoner kvinnor i tron om att de var häxor på 1500-talet??

Religion över lag är det största problemet i hela världen. Flest människor har dött pga. religion i historien och så kommer även hända i framtiden om inte folk vaknar upp och kommer ifrån den fundamentalistiska tanken att människan skulle vara något speciellt. Vi är likvärdiga med vilken organism som helst och det är nog ingen som skapat oss till denna värld, utan vi är ett resultat av olika sammanträffelser.

Religion är det mest idiotiska människan hittat på. Det är farligt för att folk slutar ifrågasetta och tänka själva. Det räcker med att en präst eller mulla ser något i himlen så ska någon dödas eller piskas och mobben är med på det. Alla som ifrågasätter dödas.

En mycket bra dokumäntär att kolla.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Root_of_All_Evil?

Här kan man kolla den
http://video.google.com/videoplay?docid=-4321574955310561251#
 
Last edited:

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
Nu får Du nog tänka dig, hur gammal är islam? Ca 1400 år, kanhända att de är på sin "medeltid" just nu, på samma vis som kristendomen var rätt grym på "vår" medeltid med häxbränningar, offentliga barbariska avrättningar etc etc.

Hur moget var det att katolska kyrkan brände upp 5 miljoner kvinnor i tron om att de var häxor på 1500-talet??

Religion över lag är det största problemet i hela världen. Flest människor har dött pga. religion i historien och så kommer även hända i framtiden om inte folk vaknar upp och kommer ifrån den fundamentalistiska tanken att människan skulle vara något speciellt. Vi är likvärdiga med vilken organism som helst och det är nog ingen som skapat oss till denna värld, utan vi är ett resultat av olika sammanträffelser.
Historia är intressant och kan lära oss mycket. Islam har faktiskt på sina håll varit på "god väg" för inte så länge sedan. Korta kjolar osv var t.ex. accepterat i Iran under en period innan fundamentalister tog tillbaka makten.

Den "civilisationsnivå" vi uppnått i Sverige, som kan uppfattas lika vidrig av Islamister som deras uppfattas av oss, är ett resultat av den miljö som (både med tur, slump & skicklighet) skapats för oss att präglas av. Våra kulturer, som dom utövas idag, står på tok för långt ifrån varandra för att blandas utan att avsteg från elementära delar ur någon av dom görs.
 
Last edited:

ruffrida

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2007
Ort
gbg
Hoj
husaberg
Så du påstår att det finns rättrogna muslimska kvinnor i utstyrseln och hela kitet som får välja en ickemuslim till man, t.ex. en svensk eller en italienare eller en kines? Jo, tjena.

Dessutom, jag vet inte "många" som blivit tvingade till något särskilt anmärkningsvärt av sina föräldrar vilket du påstår dig göra. Där i ligger skillnaden mellan islamsk och västerländsk kultur, även om du nu påstår dig vara någon typ av frihetskämpe så tog det 3-4 inlägg innan det kom fram att medeltida ritualer existerar i stor omfattning i din närhet.

jag har varit ihop med en icke-muslim, tjejen fick inte vara ihop med mej för att jag hade "fel" religion hennes farsa och bröder mordhota mig. hemma hos mig var tjejen välkommen när hon ville och mina föräldrar visa alltid kärlek till henne! hennes föräldrar tvinga henne till att göra slut!

så att säga att muslimer tvingar sina kvinnor att gifta sig med ngn annan är fel!

har inget med religion att göra utan kultur!
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
jag har varit ihop med en icke-muslim, tjejen fick inte vara ihop med mej för att jag hade "fel" religion hennes farsa och bröder mordhota mig. hemma hos mig var tjejen välkommen när hon ville och mina föräldrar visa alltid kärlek till henne! hennes föräldrar tvinga henne till att göra slut!

så att säga att muslimer tvingar sina kvinnor att gifta sig med ngn annan är fel!

har inget med religion att göra utan kultur!

hhmm, varför tror du hennes päron inte ville ha en muslim som svärson, fundera på det:tummenupp
 

Kneedrag

Guest
jag har varit ihop med en icke-muslim, tjejen fick inte vara ihop med mej för att jag hade "fel" religion hennes farsa och bröder mordhota mig. hemma hos mig var tjejen välkommen när hon ville och mina föräldrar visa alltid kärlek till henne! hennes föräldrar tvinga henne till att göra slut!

så att säga att muslimer tvingar sina kvinnor att gifta sig med ngn annan är fel!

har inget med religion att göra utan kultur!

Vad för religion har hennes familj? Kanske inte var fel på just dig utan de såg bara problemen islam har generellt. Så de är rädda om sin tös förståligt, men tråkigt att de inte lärde känna dig och att du säkert är en normal prick.

Det stämmer att kultur och uppfostran det går ofta hand i hand med religionen eller extrema islamister anger det som en ursäkt att utöva våld.

BTW Säpo borde kolla villka islamister som var där, de är dem som vill utöva våld som är farliga och som ska stoppas. Här har de ju ett guld tillfälle att plocka bilder på dem.


Btw såg ni killen med röd tröja och grå väst på sig, kolla noga videon så ser ni honom stoppa något i fickan av en annan som springer förbi. Jag vill spekulera lite att det var en kniv, de vill ju skalpera Vilks fast nu gick ju planen i stöpet. Gött att se extremisternas äkta ansikte.
 
Last edited:

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Btw såg ni killen med röd tröja och grå väst på sig, kolla noga videon så ser ni honom stoppa något i fickan av en annan som springer förbi. Jag vill spekulera lite att det var en kniv, de vill ju skalpera Vilks fast nu gick ju planen i stöpet. Gött att se extremisternas äkta ansikte.

Man kan ju anta att dom har en säkerhetskontroll på folk som ska in i salen då han har mordhot på sig. Det vill säga visitering och metalldetektorer... Men skumt ser det ut..
 

Kneedrag

Guest
Man kan ju anta att dom har en säkerhetskontroll på folk som ska in i salen då han har mordhot på sig. Det vill säga visitering och metalldetektorer... Men skumt ser det ut..

Japp det gör verkligen det, och sen tar killen av sig den röda jackan och försvinner i mängden.
 

ruffrida

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2007
Ort
gbg
Hoj
husaberg
Japp det gör verkligen det, och sen tar killen av sig den röda jackan och försvinner i mängden.

lade också märke till han i röd jacka! ser ut som att han vill ta ut något från fickan men tvekar!

håller med om att SÄPO borde plocka in alla som var där så dom håller reda på dessa
 

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Norrkøping
Hoj
Tuono V4
jag har varit ihop med en icke-muslim, tjejen fick inte vara ihop med mej för att jag hade "fel" religion hennes farsa och bröder mordhota mig. hemma hos mig var tjejen välkommen när hon ville och mina föräldrar visa alltid kärlek till henne! hennes föräldrar tvinga henne till att göra slut!

så att säga att muslimer tvingar sina kvinnor att gifta sig med ngn annan är fel!

har inget med religion att göra utan kultur!

Jag känner flera sjyssta muslimer med, men det gör inte mohammed till mindre pedofil/mördare...
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top