"Islam är en psykosocial sjukdom"

Skönt att se att ni i blockflöjtsbranchen också har mycket dötid på kontoret den här veckan. :)

För övrigt var det en intressant lista du lade upp!

Den hade varit dubbel så intressant, minst, om det fanns stora skaror kristna som levde bokstavstroget efter de där påbuden i likhet med "andra" anhängare till "andra" religioner.

Ur ett historiskt perspektiv är din lista intressant faktiskt, på listan över intressanta nutidsfenomen är den dock rätt menlös.

Den hade varit dubbel så intressant, minst, om det fanns stora skaror kristna som levde bokstavstroget...

Det är väl rätt skönt att den skaran är begränsad?! :)

Men med tanke på att han verkade tro att Koranen var den enda sagoboken med lämpliga partier att plocka lösryckta men sjuka citat ifrån så hade han fel.

Ur ett historiskt perspektiv är din lista intressant faktiskt, på listan över intressanta nutidsfenomen är den dock rätt menlös.

Efter av två relativt nutida världskrig och till den ringa kostnaden av en sissådär 70 miljoner döda så valde vi i den civilicerade delen av världen att sätta mänskliga rättigheter och demokrati framför förtryck och barbari rättfärdigat av olika -ismer. :)

Last edited:
Efter av två relativt nutida världskrig och till den ringa kostnaden av en sissådär 70 miljoner döda så valde vi i den civilicerade delen av världen att sätta mänskliga rättigheter och demokrati framför förtryck och barbari rättfärdigat av olika -ismer. :)

Att hitta brott begångna i kristendomens namn är inte så svårt men jag betvivlar att:
a) Världskrigen faller in där under
b) Det är relevant i en diskussion om brott som i skrivande stund begås mot mänskligheten i islams namn

Men som sagt, historiskt har det gjorts massa knas i kristendomens namn. Helt rätt!

3 Mos 20:1

Förbjudna kulter
Herren talade till Mose:

3 Mos 20:2
Säg till israeliterna: Varje israelit och varje invandrare i Israel som ger något av sina barn till Molok skall straffas med döden; folket i landet skall stena honom.

Straffbestämmelser, särskilt för otukt
Ni skall vara heliga och förbli heliga, ty jag är Herren, er Gud.

3 Mos 20:8
Ni skall hålla mina bud och följa dem. Jag är Herren som helgar er.

3 Mos 20:9
Var och en som förbannar sin far och mor skall straffas med döden. Han har ju förbannat sin far och mor, skulden för hans död är hans egen.

3 Mos 20:10
Om en man begår äktenskapsbrott med en annan mans hustru, skall både äktenskapsbrytaren och äktenskapsbryterskan straffas med döden.

3 Mos 20:11
Om en man ligger med sin fars hustru, skändar han sin far. De skall båda straffas med döden, skulden för deras död är deras egen.

3 Mos 20:12
Om en man ligger med sin svärdotter, skall de båda straffas med döden; de har gjort något vämjeligt, skulden för deras död är deras egen.

3 Mos 20:13
Om en man ligger med en annan man som med en kvinna, har de båda gjort något avskyvärt. De skall straffas med döden, skulden för deras död är deras egen.

3 Mos 20:14
Om en man tar både en kvinna och hennes mor till hustru, är det en skändlighet. Man skall bränna både honom och dem; något skändligt får inte finnas bland er.

3 Mos 20:15
Om en man har könsumgänge med ett djur, skall han straffas med döden. Djuret skall ni också döda.

3 Mos 20:16
Om en kvinna närmar sig ett djur och parar sig med det, skall du döda både kvinnan och djuret. De skall straffas med döden, skulden för deras död är deras egen.

3 Mos 20:23
Ni skall inte ta efter sederna hos det folk som jag driver undan för er. De gjorde alla dessa skändligheter, och jag fick avsky för dem.
3 Mos 20:24
Därför sade jag till er: Ni skall ta deras land i besittning, ty jag skall ge det åt er som er egendom, ett land som flödar av mjölk och honung. Jag är Herren, er Gud, som har avskilt er från andra folk.

3 Mos 20:27
En man eller en kvinna som har en ande från en död eller en spådomsande i sig skall straffas med döden. Man skall stena dem, skulden för deras död är deras egen.

http://www.bibeln.se/sokindex.jsp

Notera att detta är gamla testamentet, Kristendomen har tagit ett steg framåt i och med nya testamentet. De insåg att gamla testamentet inte håller och kom med en uppdatering, utan att för den skull kasta bort det gamla.

Kristendomen utvecklas. Islam har inte utvecklats ett dugg på ett par tusen år...

Personligen anser jag inte någon religion vara fullt vettig, men Kristendomen är betydligt trevligare än Islam.

Edit: Dessutom är modern Kristendom precis som Markus säger lite "lösare" i tolkningen och dyrkan. Man följer inte varje stavelse till punkt och pricka.

Edit2:

De fetstilade texterna är ändå inte helt förkastliga. Nog för att döden är lite väl hårt straff, men det är saker man borde kunna klara sig utan ändå.

Edit3:

Molok var dessutom en gud som man offrade barn till. Så det är ingen regelrätt krigsförklaring mot israel.

"Moloks bild var gjord av koppar och var ihålig. Den hade en öppning i bröstet. När man skulle förrätta offer glödgade man kopparbilden varpå prästen i dess armar lade det invigda barnet. Genom barnets rörelser av smärta ramlade det ner i bröstöppningen varpå prästerna dansade och sjöng för att överrösta barnets jämmer. Barnets mor var också bland de närvarande, och medverkade i sången. Barnets krampaktiga rörelser sågs som tecken på hänryckning."

Islam har dessutom en viktigt skillnad mot kristendomen.

Islams två viktigaste saker är:
1: Dyrka allah, och ingen annan.
2: Jihad, sprida sin religion och straffa de som inte har den.

Kristendomen är betydligt mer tolerant mot andra religioner. Där är det gudadyrkan och budorden som står i centrum.

Det står visserligen att man endast ska dyrka gud, men inte att det näst viktigaste i läran är att slå ihjäl alla som inte vill konvertera.

Last edited:
Islam har inte utvecklats ett dugg på ett par tusen år...

Bara en sådan sak som att de behöver en gud att skylla på när de vill dra ihop lite elände... :dummer

VI i den civiliserade och moderna världen kan atombomba tiotusentals, gasa ihjäl hundratusentals och kriga ihjäl miljontals UTAN att behöva någon barbarisk gud att skylla på. Det är utveckling det.

3 Mos 20:1

Förbjudna kulter
Herren talade till Mose:

Straffbestämmelser, särskilt för otukt
Ni skall vara heliga och förbli heliga, ty jag är Herren, er Gud.

3 Mos 20:8
Ni skall hålla mina bud och följa dem. Jag är Herren som helgar er.

3 Mos 20:10
Om en man begår äktenskapsbrott med en annan mans hustru, skall både äktenskapsbrytaren och äktenskapsbryterskan straffas med döden.

3 Mos 20:11
Om en man ligger med sin fars hustru, skändar han sin far. De skall båda straffas med döden, skulden för deras död är deras egen.

3 Mos 20:12
Om en man ligger med sin svärdotter, skall de båda straffas med döden; de har gjort något vämjeligt, skulden för deras död är deras egen.

3 Mos 20:13
Om en man ligger med en annan man som med en kvinna, har de båda gjort något avskyvärt. De skall straffas med döden, skulden för deras död är deras egen.

3 Mos 20:14
Om en man tar både en kvinna och hennes mor till hustru, är det en skändlighet. Man skall bränna både honom och dem; något skändligt får inte finnas bland er.

3 Mos 20:15
Om en man har könsumgänge med ett djur, skall han straffas med döden. Djuret skall ni också döda.
3 Mos 20:16
Om en kvinna närmar sig ett djur och parar sig med det, skall du döda både kvinnan och djuret. De skall straffas med döden, skulden för deras död är deras egen.

3 Mos 20:23
Ni skall inte ta efter sederna hos det folk som jag driver undan för er. De gjorde alla dessa skändligheter, och jag fick avsky för dem.

http://www.bibeln.se/sokindex.jsp

:D

Tror det behövdes en del regler där faktiskt. Det verkar ha varit riktigt kinky back in the days! :yoparty

Bara en sådan sak som att de behöver en gud att skylla på när de vill dra ihop lite elände... :dummer

VI i den civiliserade och moderna världen kan atombomba tiotusentals, gasa ihjäl hundratusentals och kriga ihjäl miljontals UTAN att behöva någon barbarisk gud att skylla på. Det är utveckling det.

HAHAHA. I love ironi :D

Men skillnaden är att krigen på senaste tid uppstått på grund av "religionen" politik, inte kristendom.

Därför törs jag påstå att nuförtiden är Kristendomen en mycket snällare och trevligare religion än Islam. Även om den är långt ifrån vettig.

VI i den civiliserade och moderna världen kan atombomba tiotusentals...

...korvis, vi atombombar inte tiotusentals utan miljoner, annars är det liksom ingen poäng med det...så ge fan i lättölen och var lite mer nykter i sådana här delikata sammanhang...

Jag säger inte att allt är frid och fröjd överallt i Europa men det har väl iofs hänt en del i utvecklingen sedan andra världskriget.

Förövrigt kan man mycket väl likna folks fårskocksbeteende när det gäller att följa någon religion med att följa någon ideologi. Har vi inte redan ett antal ggr på SH kommit fram till att folk är idioter? Nazister, kommunister, religiösa fanatiker osv osv. Brist på eget tänkande leder aldrig till nåt bra.

Innan du slår dig själv för bröstet för mycket vill jag bara påpeka att jag även klassar svensk politisk korrekthet som en slags ideologi/religion som icke individuellt tänkande idioter följer.

Notera att detta är gamla testamentet, Kristendomen har tagit ett steg framåt i och med nya testamentet. De insåg att gamla testamentet inte håller och kom med en uppdatering, utan att för den skull kasta bort det gamla.

Kristendomen utvecklas. Islam har inte utvecklats ett dugg på ett par tusen år...
Så du menar att kristendomen inte använder gamla testamentet?

Islam bygger delvis på kristendomen och ser t.e.x. Jesus som en stor profet. Att Islam inte har utvecklats ett dugg på "ett par tusen" år låter konstigt då det startade först på 600-talet, dvs mindre än 2000 år sedan (då kristendomen började ta form). Sen har även islam senare tagit intryck av andra religioner, på gott och ont .

För mig är det ganska mycket same shit. Fanatiker är ganska pantade oavsett vilken gud/religion dom håller på, libanesiska SLA milisen var/är kristen men var ganska otrevlig ändå, ex-Jugoslavien och Irland är andra exempel. I Indien-Pakistan är inte hinduerna ett dugg trevligare än muslimerna...

Så du menar att kristendomen inte använder gamla testamentet?

Islam bygger delvis på kristendomen och ser t.e.x. Jesus som en stor profet. Att Islam inte har utvecklats ett dugg på "ett par tusen" år låter konstigt då det startade först på 600-talet, dvs mindre än 2000 år sedan (då kristendomen började ta form). Sen har även islam senare tagit intryck av andra religioner, på gott och ont .

För mig är det ganska mycket same shit. Fanatiker är ganska pantade oavsett vilken gud/religion dom håller på, libanesiska SLA milisen var/är kristen men var ganska otrevlig ändå, ex-Jugoslavien och Irland är andra exempel. I Indien-Pakistan är inte hinduerna ett dugg trevligare än muslimerna...

Skillnaden är att andelen fanatiska kristna som följer varenda stavelse i bibeln slaviskt är försvinnande liten om du jämför med Islam och koranen.

Inbillar du dig något annat är du bara dum.

Skillnaden är att andelen fanatiska kristna som följer varenda stavelse i bibeln slaviskt är försvinnande liten om du jämför med Islam och koranen.

Inbillar du dig något annat är du bara dum.

mjaa, det i sin tur baserar du på 'kunskapskällorna' sexpressen och aftonhoran. svenska folket tror ju överdrivet mycket på dessa 'media', nästan in absurdum och det om något, är väldigt dumt.

mjaa, det i sin tur baserar du på 'kunskapskällorna' sexpressen och aftonhoran. svenska folket tror ju överdrivet mycket på dessa 'media', nästan in absurdum och det om något, är väldigt dumt.

Jag tillhör skaran som inte ens läser tidningar längre... man blir bara förbannad ändå.

...och det är den ilskan som är grund för många av dina åsikter :rolleyes:

Nja, jag var lite inne på spåret att de är ungefär jämnjobbiga. Tills jag blev övertalad. Det var av den i princip enda person jag känner som så gott som aldrig talar om saker han inte satt sig in ordentligt i.

Han satte sig t.ex. och läste igenom både bibeln och koranen för att veta vad han talade om.

Han kom fram till att kristna i mångt och mycket är harmlösa som dagisbarn jämfört med muslimer. Jag satte mig och läste på lite (om än dock inte hela koranen, eftersom den verkar lite halvknivig att komma över) och kom fram till ungefär samma sak.

Räknar du på hur många kristna det finns vs hur många som har religionen som ursäkt för att slå ihjäl varandra är det inte många.

Ration på antalet muslimer vs de som ställer till med bråk är betydligt högre.

Dessutom måste jag återigen påpeka att det näst viktigaste i hela Islam är att utplåna de som inte dyrkar (notera dyrkar, inte tror) på allah.

Visst finns det muslimer som insett att det är dumheter. Men dessa hittar du inte på många ställen. Inte så de vågar stå för det iaf, just därför att risken är överhängade att du inte blir så mycket äldre om du kommer med synpunkter på läran.

Edit: Men eftersom båda läger verkar fruktansvärt säker på att just de har rätt verkar inte diskussion leda någon vart. Lika bra att lägga ner snart tror jag.

Börjar likna "jag är rädd för kvinnor"-tråden

Om jag inte minns fel så drog väl den kristnahögerns ledare pastor GWB igång et litet krig mot de otrogna sandnegrerna -01 för at de dödat 2800 kristna.:va

Hans bodycount är väl uppe i ett par hundratusen nu, och många människorätts organisationer vill väl släpa honom inför krigsrättstribunalen i haag.

Hur var det nu, Mr mordigen... Ögon för öga, tänder för tand

Har Expressen och Aftonbladet kritiskt granskat den största muslimska invasionen någonsin? Då ska jag genast stödköpa ett par nummer! Man får till och med Sopranos har jag sett.

:banana

Nyheter
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...