Ishockey VM Final, Sverige - Finland

Vilka vinner VM?

• Antal röstningar
    0
Haha vilken jäddra förnedring. Hoppas på 1-7 innan slutfinal, eller tvåsiffrigt bara för att göra det riktigt ordentligt.

Ja vad ska man säga. Att målvakten är suverän spelar ingen roll om resten av laget inte kan försvara - och framförallt - göra mål...

Såg resultatet på internet. Sysslade svenskarna med det vanliga sarg-runkandet istället för att försöka gå på mål?

Va fan hände i sista perioden? Fick ett telefonsamtal och så går Finland upp i ledning med 5-1.

Bara att gratulera Finland till guldet. 6-1 när jag skriver detta... total förnedring mot slutet. Sverige som sämst när det väl gäller :mad:

Efter 3-1 var det som att hugga huvet av kycklingar. :död
Man blir förbannad! :mad:

Äh, hockey var bättre förr med Loob, Södergren, Salming, Gustafsson, Sundin och Samuelsson.

Har lite svårt att känna mig engagerad när på sin höjd en enda pjäs i laget hade funnits på plan om de bästa varit med.

Såg resultatet på internet. Sysslade svenskarna med det vanliga sarg-runkandet istället för att försöka gå på mål?

Alltid! De är grymma i sarghörnet men vad hjälper det när de inte har några som går på mål. De skulle ha kollat mer på tjeckerna och tagit lärdom.

Jag tror på Finland i den här matchen.
Kan nog bli uppåt 1-7 eller liknande, vi får hoppas jag har fel.

Kul tyckte jag och säkert alla andra svenskar, att Finland vann Hockey-VM, när man besegrade Sverige med 6-1! Efter en riktig finsk utskåpning i sista perioden. Bra gjort av de blåvita.

1. För Sverige så betyder ett VM-guld inte längre något.

2. Ingen i Sverige brydde sig om vi skulle vinna guld eller ej. Så är det!

3. För när inte ens våra NHL-stjärnor vill vara med och spela VM så vet vi att turneringen inget längre betyder.

Utom då för de lag som ännu aldrig vunnit VM-guld eller kanske bara vunnit någon enstaka gång (som Finland)

För finnarna så är nu glädjen total i extas, speciellt efter att man fick knäppa oss,fienden på näsan i finalen. Exakt varför man ogillar oss på det vis man gör är det ingen som vet, för vi har ju inte annat än varit snälla mot finnarna genom åren.

I vilket fall som helst så unnar jag Finland VM-lycka. Hade vi vunnit hade vi redan glömt bort saken vid det här laget eftersom vi har så många storvinster inklusive två OS-guld!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti