Ishockey VM Final, Sverige - Finland

Vilka vinner VM?

• Antal röstningar
    0
Haha vilken jäddra förnedring. Hoppas på 1-7 innan slutfinal, eller tvåsiffrigt bara för att göra det riktigt ordentligt.

Ja vad ska man säga. Att målvakten är suverän spelar ingen roll om resten av laget inte kan försvara - och framförallt - göra mål...

Såg resultatet på internet. Sysslade svenskarna med det vanliga sarg-runkandet istället för att försöka gå på mål?

Va fan hände i sista perioden? Fick ett telefonsamtal och så går Finland upp i ledning med 5-1.

Bara att gratulera Finland till guldet. 6-1 när jag skriver detta... total förnedring mot slutet. Sverige som sämst när det väl gäller :mad:

Efter 3-1 var det som att hugga huvet av kycklingar. :död
Man blir förbannad! :mad:

Äh, hockey var bättre förr med Loob, Södergren, Salming, Gustafsson, Sundin och Samuelsson.

Har lite svårt att känna mig engagerad när på sin höjd en enda pjäs i laget hade funnits på plan om de bästa varit med.

Såg resultatet på internet. Sysslade svenskarna med det vanliga sarg-runkandet istället för att försöka gå på mål?

Alltid! De är grymma i sarghörnet men vad hjälper det när de inte har några som går på mål. De skulle ha kollat mer på tjeckerna och tagit lärdom.

Jag tror på Finland i den här matchen.
Kan nog bli uppåt 1-7 eller liknande, vi får hoppas jag har fel.

Kul tyckte jag och säkert alla andra svenskar, att Finland vann Hockey-VM, när man besegrade Sverige med 6-1! Efter en riktig finsk utskåpning i sista perioden. Bra gjort av de blåvita.

1. För Sverige så betyder ett VM-guld inte längre något.

2. Ingen i Sverige brydde sig om vi skulle vinna guld eller ej. Så är det!

3. För när inte ens våra NHL-stjärnor vill vara med och spela VM så vet vi att turneringen inget längre betyder.

Utom då för de lag som ännu aldrig vunnit VM-guld eller kanske bara vunnit någon enstaka gång (som Finland)

För finnarna så är nu glädjen total i extas, speciellt efter att man fick knäppa oss,fienden på näsan i finalen. Exakt varför man ogillar oss på det vis man gör är det ingen som vet, för vi har ju inte annat än varit snälla mot finnarna genom åren.

I vilket fall som helst så unnar jag Finland VM-lycka. Hade vi vunnit hade vi redan glömt bort saken vid det här laget eftersom vi har så många storvinster inklusive två OS-guld!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT