ISF behandling av växellåda (Isotropic Super Finish)

Trumling är väl den korrekta termen. Jag har svårt att se fördelarna med att maskinellt polera angreppsytorna. De polerar sig själva med tiden.

Finns massor med liknande behandlingsflaskor man kan köpa. De har alla en sak gemensamt: De gör ingen nytta men nån blir rik på att producera dem.
Om du nu abolsut nödvändigtvis måste köpa en liknande behandling, sök på slick 50, som säljs på flertalet ställen här i sverige.

Tack för samtliga svar, trodde det skulle göra någon nytta eftersom man läst gott om just detta i staterna (fast det är väl placebo effekt). Då kan jag med andra ord skippa det i så fall :-)

Tack för samtliga svar, trodde det skulle göra någon nytta eftersom man läst gott om just detta i staterna (fast det är väl placebo effekt). Då kan jag med andra ord skippa det i så fall :-)

Visst finns där en poäng med att förbättra ytfinishen på en låda, framförallt för att vinna effekt och göra handhavandet smidigare. Absolut en möjlighet om du bygger en motor för tävlande på hög nivå där allt annat redan är gjort men man får mer för pengarna om man handlar annat trim i ditt fall.

Är du sugen på ytbehandlingar så hade jag satsat på att TIN/DLC behandla alla lagringsytor som är möjliga. Allt ifrån ventilmekanism till kolvbult.

Tack Boris för ditt tips, finns det något bra företag som du kan rekommendera som gör detta?

Nyheter
Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort