Isdäck till RR-hojen

busaturbo

342km/h on ice
Gick med
4 Apr 2009
Ort
svanå herrgård
Hoj
KTM 580-02 motard
Synd att vi inte kan dela informationen. Så länge man inte kör på vm nivå är det lite löjligt att inte dela med sig av kunskapen.:tungan

Jag kommer som jag sagt dela med mig av min kunskap efter funä, i slutet av mars alltså,då kommer det finnas däck till försäljning.
Jag säjer ingenting före det då jag vill vara snabbast i år,jag ska fösöka var det och avslöjar jag hur det funkar innan funäs så kan förmodligen vem som helst med en stark hoj bli snabbare än mig.
Ni kanske tycker jag är löjlig som inte säjer nåt före men jag har kontaktat guinness rekord och tänker ta dit dom och dom kostar en del pengar att ta dit
för det här tänker jag bara göra en gång och då SKA jag vara snabbast(försöka i alla fall)....:tummenupp
Ni som vill köpa däck ha tålamod efter mars som sagt.....
 

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
För er som inte kan eller vågar åka snabbt, MYCKET snabbt, så kan ni hänga med Peter i denna film.
247 km/h i snitt över flygande kilometern:Bugar

[YOUTUBE-ID]tHqCh4pqIEQ[/YOUTUBE-ID]
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
För er som inte kan eller vågar åka snabbt, MYCKET snabbt, så kan ni hänga med Peter i denna film.
247 km/h i snitt över flygande kilometern:Bugar

Var det inte han som sprängde bakdäcket lite senare? :)
 
Last edited:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Jag är iaf en av dom, de såldes 1250st lotter för 200 eller 300kr troja de var. med enkel huvudräkning så blir det ju bra mkt över 200.000 iaf.

antar att polisanmälan är gjord?

Mja, vore kul om någon som tröttnat på denna bedragare sätter upp en stor skylt utanför hans butik om hur han lurat massvis på pengar.
Skulle nog ge bra reklam för kunder som kommer in :)

någon som kommer ihåg SMS lotteriet på Zatzy.com? om jag minns rätt så var det någon av grabbarnas brud som vann bilen :p
 
Last edited:

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Var det inte han som sprängde backdäcket lite senare? :)

Han sprängde däcket på repan innan denna repa som vi filmade. En däcksprängning i 240 km/h fick inte Peter att skita i brallan och sluta. Han blev bara mer taggad. Nu visste han ju att det inte var han som satt gränsen, hehe:näsblod:D
 

mickelin

Guest
Han sprängde däcket på repan innan denna repa som vi filmade. En däcksprängning i 240 km/h fick inte Peter att skita i brallan och sluta. Han blev bara mer taggad. Nu visste han ju att det inte var han som satt gränsen, hehe:näsblod:D

Jag har åkt trimmad Alfa Romeo med sommardäck med Peter i vinterföre mellan Sala och Västerås i Warpspeed, det finns inget som får honom att bajsa i brallan. Troligen någon form av Neanderthalare som inte funkar som oss andra...

Däremot vet jag flera som varit passagerare i hans bilar som vittnat om konstig lukt i bilar och brallor...
 

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Ort
Björkarnas stad
Hoj
919 turbo
antar att polisanmälan är gjord?

Nej, jag har inte forskat i de där alls, tycker bara det är fult att tjäna en årslön på att luras, jag har ju bara förlorat 250:- (som dom kostade)

Kommer inte skriva mer om detta i tråden nu så slipper vi förstöra en bra tråd.

Jag och kompisen kommer för övrigt att bygga en uppsättning var innan isen lägger sig på sjöarna :)

Vilket datum är Funäs?
 
Last edited:

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Vart hittar man billig skruv, brickor och muttrar? Nu blev jag ju riktigt sugen på isåka :)
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Synd att vi inte kan dela informationen. Så länge man inte kör på vm nivå är det lite löjligt att inte dela med sig av kunskapen.:tungan

Jag kommer som jag sagt dela med mig av min kunskap efter funä, i slutet av mars alltså,då kommer det finnas däck till försäljning.
Jag säjer ingenting före det då jag vill vara snabbast i år,jag ska fösöka var det och avslöjar jag hur det funkar innan funäs så kan förmodligen vem som helst med en stark hoj bli snabbare än mig.
Ni kanske tycker jag är löjlig som inte säjer nåt före men jag har kontaktat guinness rekord och tänker ta dit dom och dom kostar en del pengar att ta dit
för det här tänker jag bara göra en gång och då SKA jag vara snabbast(försöka i alla fall)....:tummenupp
Ni som vill köpa däck ha tålamod efter mars som sagt.....

Det är absolut inte löjligt utan någon piratgenerationen fått för sig då de är vana vid att allt går att ladda ner gratis. Har man lagt pengar på utvecklingsarbete finns där ingen anledning att ge bort informationen. Grundläggande info om hur man gör tycker jag borde släppas men, slipning/härdning/dubblängd/dubbmönster etc som tagit tid att optimera fram finns där ingen anledning att dela med sig av.

En portare berättar grundläggande hur man portar men avslöjar aldrig sina egna optimeringsknep. Jag avslöjar inga kamprofiler/tändkurvor och andra tricks som får mina motorer att gå snabbare, vill man ha tillgång till den kunskapen är det bara att betala...
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo

Vi delar inte åsikt och försök inte kategorisera mig (du är en jävel på att hugga boris:krama) till någon generation men när man är på hobbynivå så kan jag tycka det var lite mycket hokusbokus men han har ju absolut en anledning om det han gör är så bra att han ska försöka slå världsrekord.

All cred till MangeH som visar bilder m.m.:tummenupp

Det handlar ju trots allt om frågor som ska man ha innerslang eller sikaflex, ska jag ha 500 eller 150 bult. Inte vilket gradtal på spetsen av dubben han kör med:tungan
 

busaturbo

342km/h on ice
Gick med
4 Apr 2009
Ort
svanå herrgård
Hoj
KTM 580-02 motard
Vi delar inte åsikt och försök inte kategorisera mig (du är en jävel på att hugga boris:krama) till någon generation men när man är på hobbynivå så kan jag tycka det var lite mycket hokusbokus men han har ju absolut en anledning om det han gör är så bra att han ska försöka slå världsrekord.

All cred till MangeH som visar bilder m.m.:tummenupp

Det handlar ju trots allt om frågor som ska man ha innerslang eller sikaflex, ska jag ha 500 eller 150 bult. Inte vilket gradtal på spetsen av dubben han kör med:tungan



Jag kör med inneslang det gör jag för att det blir lättast och det minskar risken för obalans.obalans får man för det mesta om man kör med nån form av tätningsmassa och penslar ut(jag säger att det inte alltid blir så)men det finns en större risk för det.Jag har skrivit i någon tråd tidigare om hur jag gör men jag vet inte vilken tråd det var.Jag avslöjade inte allt men det var lite i alla fall.Jag vet att MangeH kommer att fixa kanon däck och få till det med dubbningen och välbalans i däcken jag vet inte hur hans däck är då jag inte har hört nån eller mangeh själv tala om dom.
Ang dubben ta m6 och bricka och en så låg mutter ni kan hitta och gör bultens skalle så pass fin på in sidan så att ni kan ha inneslang det vinner ni mycket på.....Lycka till
 

Saxxa

Klotar man inte, så lär man sig inte. ;)
Gick med
19 Oct 2009
Ort
Karlstad
Hoj
Yamaha FZR
Min cykel har rätt så smala fälgar, så jag tänkte prova med endurodubb. Fast jag är lite orolig att bakdäcket inte ryms i svingen. Inte så jättemycket plats till övers där, och det vore ju extremt surt att behöva sälja däcken oanvända.

De priser ni nämnt här tycker jag verkar lite optimistiskt satta. Jag fick allt pynta 4000 spänn för endurodäcken.. Då fick jag ändå lite rabatt, och framdäcket var lätt begagnat..

Ingen som testat med best-grip då? Tänkte på att dom skruvas ner ganska långt. Är vanliga vägdäck tillräckligt tjocka?
Om man inte orkar snygga till skruvskallarna om man skruvar, finns det inget man kan lägga i som skydd för slangen istället? En uppklippt brandslang eller nåt kanske?

edit: Om man ska skruva;
inköpslista från biltema:
500 st M6 x 30 i rostfritt ----> 1098 kr
1000 st rostfria planbrickor 6,4mm inner, 12mm ytter ----> 1196 kr
500 st M6 låsmuttrar i rostfritt ----> 698 kr
Sen vill man säkert skydda slangen med nåt samt att arbetet knappast ingår... :rolleyes:
 
Last edited:

busaturbo

342km/h on ice
Gick med
4 Apr 2009
Ort
svanå herrgård
Hoj
KTM 580-02 motard
Min cykel har rätt så smala fälgar, så jag tänkte prova med endurodubb. Fast jag är lite orolig att bakdäcket inte ryms i svingen. Inte så jättemycket plats till övers där, och det vore ju extremt surt att behöva sälja däcken oanvända.

De priser ni nämnt här tycker jag verkar lite optimistiskt satta. Jag fick allt pynta 4000 spänn för endurodäcken.. Då fick jag ändå lite rabatt, och framdäcket var lätt begagnat..

Ingen som testat med best-grip då? Tänkte på att dom skruvas ner ganska långt. Är vanliga vägdäck tillräckligt tjocka?
Om man inte orkar snygga till skruvskallarna om man skruvar, finns det inget man kan lägga i som skydd för slangen istället? En uppklippt brandslang eller nåt kanske?

För 17 det kan funka men det är värt att ta ett par timmar vi bänkslipmaskinen och slipa till dom då du kommer att ha däcken ett bra tag och många mils körning på isen
 

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Ort
Björkarnas stad
Hoj
919 turbo
De priser ni nämnt här tycker jag verkar lite optimistiskt satta. Jag fick allt pynta 4000 spänn för endurodäcken.. Då fick jag ändå lite rabatt, och framdäcket var lätt begagnat..

MF6S M6x30H 10.9 (1500 st) 690:-

Låsmutter 6 FZB M6 Nyloc (1400 st) 180:-

Bricka FZB 10,5x20x2 (1400st) 380:-

Karossbricka FZB 7x25x1,5 (1400 st) 400:-

Vi använde MangeH´s inköpslista som verkar fungera.
Detta ska räcka till 2 framdäck och 2 bakdäck
bakdäcken har vi sen tidigare och framdäcken är i gott begagnat skick.
Dessa är inte medräknad i priset
 
Last edited:

Saxxa

Klotar man inte, så lär man sig inte. ;)
Gick med
19 Oct 2009
Ort
Karlstad
Hoj
Yamaha FZR
MF6S M6x30H 10.9 (1500 st) 690:-

Låsmutter 6 FZB M6 Nyloc (1400 st) 180:-

Bricka FZB 10,5x20x2 (1400st) 380:-

Karossbricka FZB 7x25x1,5 (1400 st) 400:-

Vi använde MangeH´s inköpslista som verkar fundera..
Detta ska räcka till 2 framdäck och 2 bakdäck
bakdäcken har vi sen tidigare och framdäcken är i gott begagnat skick.
Dessa är inte medräknad i priset

Ingen bricka på insidan? Håller det då?
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top