ISDÄCK på Gsxr 1000

Vad kör ni för glykolblandning när ni kör? Något annat att tänka på om man ska köra i vinter?? Täcka kylflänsarna?
Lägsta möjliga fryspunkten får du vid ca 65 % glykolinblandning (ungefär -50C), högre koncentration höjer fryspunkten så det är bara dumt att ha mer. De som kör enduro på vintern brukar isolera förgasaren med nån form av skumgummi så att det inte fryser igen. Snö i luftburken kan också orsaka problem beroende på hur den sitter. På en sporthoj sitter ju dock förgasare och luftburk ofta lite mer undangömt bakom kåpor så där kanske det inte är lika akut, man brukar ju heller inte köra i djupsnö som man kan med en crosscykel :)
 
Vad kör ni för glykolblandning när ni kör? Något annat att tänka på om man ska köra i vinter?? Täcka kylflänsarna?

En bit 3mm lexan har jag framför kylaren - ungeför 50% av kylarens bredd (fast i mitten). sitter med bundband genom cellpaketet.

& på de hojar som behöver det. genomslagningsskydd för gaffeln. Satte 2 slangklämmor & en avgasklämma på vardera gaffelben Så kan slangklämmorna komprimeras lite granna först
 
Bör jag byta olja oxå? Kör 15w50 nu.. mer att tänka på hugger o framskärm lär ju plockas bort. Tänkte sätta skydd för kylaren på vardera sida ist för mitten då de kmr mest luft där men kanske e bättre att ha den i mitten ist då den skyddar bättre ev snö o is som kan komma från hjulet?
 
Vad kör ni för glykolblandning när ni kör? Något annat att tänka på om man ska köra i vinter?? Täcka kylflänsarna?

Bara att köra så det klarar typ -20 grader eller nått. Du bör montera en perforerad plåt framför olje- och vattenkylaren som skydd. Sen monterar jag även ett stag mellan bromsoken som håller upp bromsslangen som går mellan oken.
 
Bör jag byta olja oxå? Kör 15w50 nu.. mer att tänka på hugger o framskärm lär ju plockas bort. Tänkte sätta skydd för kylaren på vardera sida ist för mitten då de kmr mest luft där men kanske e bättre att ha den i mitten ist då den skyddar bättre ev snö o is som kan komma från hjulet?

Framskärm och hugger får du plocka bort. Jag sätter plåten över hela kylaren. Inte kul att få den punkterad av en isbit...
 
*/ ?>
Nyheter
Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Back
Top